Gå til innhold

Plutselig intens hodepine


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Gjest Chevy

Samboeren min sovna,våkna etter 10 min med lynende smerte i hodet som han ikke har hatt før.. Han var frisk og rask da han sovna... Jeg får krisetanker med en gang..

Hva kan dette komme av? Hva bør jeg se etter nå? Han føler seg ikke nummen eller noe.. Første tanken min er selvfllgelig: SLAG!! Selvom det sikkert ikke er noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg vet ikke, jeg vet at jeg kan få migreneanfall mens jeg sover og da gjør det faen så vondt. Men det kommer ofte an på hvor smerten er. er det hele hodet, en side, kun et lite område osv.

Det er som regel ikke noe kritisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er virkelig bekymret kan du ringe ned på legevakta og høre hva de sier. Enten ber de dere om å komme, eller så kanskje dere kan vente og gå til legen imorgen! Greit å snakke med de når man er såpass bekymret :) De har vært veldig vennlige og behjelpelige når jeg har ringt de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Slag merker man vel ikke som smerte på den måten. De jeg har snakket med som har hatt slag merker det ikke. Min far har hatt flere, det første merket han ikke før etter et par dager (han snakket rart, gikk rart, balansen skrantet osv.) og de andre kjente han igjen fordi han kjente til symptomene.

Jeg tipper migrene, som kan komme av så mangt. Det var slik jeg hadde mitt første anfall, det var fremre del av høyre side av hodet som det kom et "lyn" ned i, og etter det var det en trykkende smerte der resten av dagen. Jeg skjønte det var migrene da smertestillende ikke fungerte.

God bedring til kjæresten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

Takk for svar kjære dere:) han fikk en pinex forte av meg ( er selv,ironisk nok plaget med alle slags hodepiner,så har alltid pinexen fremme) han føler seg bedre nå,og jeg har spurt ham 10 ganger omtrent om han føler seg nummen eller om det prikker,eller om

Han føler seg kraftløs.. Bedt ham holde opp begge armene og styrt på:P veldig bekymret og glad i kjæresten min!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje ikke så sunt å fare opp og bli helt gal "bare" fordi man får en hodepine heller da. Om du er mye kjent med hodepine selv så kan det jo gjøre innmari vondt uten at det er kritisk. Og min migrene som sagt kan komme styrtende i søvne, men da er det for meg bare migrenemedisin som fungerer og ikke forte.

God bedring og husk : ro deg ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chevy

Jada jeg veeet at det kan være harmløst,men dette var utrolig uvandt. Jeg selv får aldri sånn lynende hodepine som han fikk nå! Han fikk vondt i ørene,og det flyttet seg over hele hodet.. Rundt og rundt.. Bedre føre var ihvertfall:) kan legge til at jeg er litt sånn når noe skjer med mennesker jeg er glad i,vil ikke overse noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...