Gå til innhold

Pause fra meg, og bestevenn med eksen

Katarinaz

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg ny type. Det er mitt første forhold uten avstand, så jeg er litt ny på dette. For noen dager siden sa han at han trengte litt pause fra meg innimellom, for at forholdet skulle funke på best mulig måte. Jeg har gått å tenkt på dette siden, og spurte han om det i dag. Han sa at han hadde sett mange forhold som ble ødelagt på grunn av at de var for mye sammen. Derfor ville han ha litt avstand fra meg. Men problemet er at vi er sammen 1-2 dager i uka. Jeg har lyst til å være med han hele tiden, og savner han konstant. Er det rart av meg å bli lei meg? Jeg forstår jo selvfølgelig at vi ikke kan være sammen døgnet rundt, sju dager i uka. Men det er da måte på hvor mye pauser vi skal ha fra hverandre? Jeg reiser jo til og med fra han til høsten, hvor vi skal være i et avstandsforhold i et år!

Og en ting til. Han er bestevenninne med eksen sin, og snakker om henne hele tiden. De pleier å ringe hverandre om kvelden, for å si natta når han sitter i senga ved siden av meg. Han snakker også utrolig mye om henne, og hva de har gjort. I tillegg til dette er jeg av den sjalu typen, men jeg tør ikke si det til han. Når han drar kan jeg sitte å gråte i timesvis pga henne. Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Håper på hyggelige svar, sitter her ganske fortvilet og trist nå! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har et intrykk han skjuler noe..

hvorfor i all verden snakkr han på tlf med EXEN om NATTA ved sidna deg...

noe er på gang,,men det kan hende jeg tar feil...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 dager er ingenting hvis dere bor i nærheten av hverandre, i hvert fall hvis det her er over lengre tid og er normalen.

Jeg er helt enig i at det er dumt å henge oppå hverandre hele tida og aldri fått vært sammen med andre eller ha alenetid, men han her har rett og slett nedprioritert deg.

Mest sannsynlig er han ikke klar for et fast forhold, ikke med deg i hvert fall. Umulig å vite om han har noe på gang med eksen.

Endret av DBM
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ganske tvilsomt ut egentlig, jeg personlig hadde aldri akseptert at han hadde hatt så mye kontakt med henne. Og natta samtaler er forbeholdt kjærester spør du meg, han er nok ikke over henne. Dessuten er 1-2 ganger lite for å treffes, spes hvis dere ikke har vært sammen så lenge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er trist og lei deg og gråter mye i et forhold, så ville jeg kommet meg ut av det. Ingen mann er verdt å ha det vondt for. Jeg har vært der selv..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Hvor lenge har det vært slutt mellom de? Og hvorfor skal han snakke med henne hele tiden? Ugler i mosen, jeg tror neppe jeg hadde vært en hyggelig kjæreste om min hadde oppført seg slik med en eks...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som tyter om eksen oftere enn en gang i mnd blir geleidet rimelig raskt ut døra her...fordi:

-enten er de ikke over eksen ennå, eller...

-du (jeg) er ikke den rette for han (for hvem bryr seg vel om eksen når man har møtt den store kjærligheten?)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tiril

Han har allerede en tosomhet med eksen og trenger egentlig ikke et tett, nært forhold til noen andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ufint av ham å la exen få så mye plass i det forholdet dere har. Det er underlig at han ikke skjønner at det å snakke om henne så mye kanskje ikke er et sjakktrekk - heller ikke det å avslutte dagen med nattahilsener.

Kanskje han trenger å ta et steg til siden og se at alt ikke dreier seg om han?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ingen eks. De er sammen. Du er elskerinna.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har det vært slutt mellom de? Og hvorfor skal han snakke med henne hele tiden? Ugler i mosen, jeg tror neppe jeg hadde vært en hyggelig kjæreste om min hadde oppført seg slik med en eks...

Det har vel vært slutt i et halvt år tror jeg, er ikke helt sikker.

Takk for mange svar, det får meg til å tenke. Jeg lurer på om jeg skal si til han at det plager meg. Det er ikke normalt å være så god venn med eksen sin. Jeg ser bilder av henne overalt, det henger på rommet hans hjemme. Og han tok henne til og med med på jobben min her og dagen, for å hilse. De stod å lo og fniste kjempelenge uten å snakke til meg, og han var helt annerledes. Da de gikk stod jeg å så på de. De så faktisk ut som kjærester. Det endte med at jeg måtte ta meg en pause for å gråte ut på do. Han er helt fantastisk på alle andre måter, en utrolig herlig gutt. Men dette plager meg så fryktelig.

Endret av SKatarina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stol på magefølelsen din jente! Her er det noe galt.

Si det til han. Forklar han at du blir lei deg, og at du ikke synes dette er normalt. Spør han rett ut om han har følelser for eksen. Har han det er jo saken grei. Sier han at han ikke har det, bør du forklare han at hvis dere skal være sammen, så får han prioritere deg. Hvis han ikke viser noe forståelse eller bedring, og du fortsetter å være like trist og lei deg, så ikke finn deg i det! Ikke la deg tråkke på! Gå heller ut av dette forholdet med hevet hode enn å bli lurt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Min "onde" magefølelse mener utifra det du skriver at disse to er LANGT ifra over hverandre. La meg gjette, hun dumpet han? Han er kanskje ikke over henne, og hun klarer ikke la han gå 100%?

Nå som han er "opptatt" vil hun garantert ikke la han gå, nå virker han sikkert interessant igjen.

Du fortjener bedre enn dette (unnskyld meg) pisset her.

Spark han i røven og finn en som er Genuint opptatt av -deg-.

Så skal du nok se at de to der blir sammen igjen (beklager å måtte si det altså, men det virker sånn!)

:klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han nesten prioriterer eksen over deg, og det hadde jeg aldri giddet. Og det er like normalt å være mye sammen med kjæresten sin hvis man bor i nærheten av hverandre, som å ikke være det. Jeg mener at hvis dere skal fortsette så bør han prioritere deg mer, enkelt og greit.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, dette er ikke godt å høre! :( Men jeg vet vel innerst inne at dere har rett. Jeg spurte han om vi skulle finne på noe på søndag, men han kunne ikke. Grunnen? Han skal sove hos henne. Jeg har ikke svart, jeg ignorerer han helt. Jeg er så lei meg nå, og i tillegg har jeg eksamen i disse dager. Vanskelig å holde hodet på rett sted. Jeg tenker å snakke med han på fredag. Bare la han få vite alt, for der rant begeret over. Man sover ikke hos eksen sin. DET gjør man bare ikke.

Tusen tusen takk for gode svar, dere aner ikke hvor mye det betyr!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Høres jo ikke ut som om dere har noe forhold egentlig? Han behandler deg som en plagsom dilter, som han kun bruker når han selv har lyst.

Etter det siste innlegget ditt så hadde jeg bare oversett han for altid, så kan han bare lure, han fortjener ikke engang en forklaring fra deg.

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er ikke godt å høre! :( Men jeg vet vel innerst inne at dere har rett. Jeg spurte han om vi skulle finne på noe på søndag, men han kunne ikke. Grunnen? Han skal sove hos henne. Jeg har ikke svart, jeg ignorerer han helt. Jeg er så lei meg nå, og i tillegg har jeg eksamen i disse dager. Vanskelig å holde hodet på rett sted. Jeg tenker å snakke med han på fredag. Bare la han få vite alt, for der rant begeret over. Man sover ikke hos eksen sin. DET gjør man bare ikke.

Tusen tusen takk for gode svar, dere aner ikke hvor mye det betyr!

Fy faen for en morra_uler!!!!!!! :sinna:

Du fortjer en million ganger bedre enn dette, og synes ikke du skal snakke med han engang, som silje sa så la han kontakte deg og undre på hvorfor du ikke tar kontakt. Om du ser han ute så ikke se på han engang.... Synes du skal finne deg en ny kjæreste for å vise han at han er ikke er noe å komme over engang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kast bort mer tid på han,virker som de også ler av deg :(

Du er verdt 10000 ganger mer enn det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...