Gå til innhold

Brystreduksjon! Hjeeelp


Gjest Meelis

Anbefalte innlegg

Gjest Meelis

Hei! Håper det er noen som leser dette for jeg trenger virkelig råd.

Jeg er en 15 år gammel jente (Blir 16 i desember).

Jeg bruker 75I i bh størrelse, noe som er veldig tungt. Jeg klarer ikke hoppe, eller løpe så mye uten at puppene kommer i veien. Jeg får nesten ikke til å trene i det hele tatt, noe som sliter på selvtilliten.

Jeg har bare lyst å gå på cubus å kjøpe en fin bh som passer meg akkurat, men det går selvfølgelig ikke. Har også veldig lite utvalg av bher.

Går vanligvis i sports-bh, fordi jeg ikke har råd til å kjøpe en bh til 600kr .. HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på change, der får du dem til 250, og det i riktig størrelse.

jeg har ingen gode råd, men vil bare si at det er fullt mulig å leve godt med din bryststørrelse. Jeg syns du er veldig ung for operasjon, men om du får plager og smerter av det, kan det sikkert vurderes? Snakke med fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meelis

Gå på change, der får du dem til 250, og det i riktig størrelse.

jeg har ingen gode råd, men vil bare si at det er fullt mulig å leve godt med din bryststørrelse. Jeg syns du er veldig ung for operasjon, men om du får plager og smerter av det, kan det sikkert vurderes? Snakke med fastlege?

Har vært opp til flere ganger på Change, men moren min bestiller aldri til meg. Hun mener at det er for dyrt og at jeg helst burde være i butikken så det er lettere å bytte.

Har ikke snakket med fastlege, men vurderte å snakke med helsesøsteren på skolen, sliter med ryggsmerter og hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg,hadde jeg redusert brystene. Ryggsmerter trenger du virkelig ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meelis

Hadde jeg vært deg,hadde jeg redusert brystene. Ryggsmerter trenger du virkelig ikke.

men så er jeg vel for ung til å redusere brystene? jeg vet ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god idè å snakke med helsesøster. :)

Mulig du må være utvokst før du kan få en brystreduksjon, men snakk med helsesøster og fastlegen din.

En venninne av meg fikk utført brystreduksjon på medisinsk grunnlag. Dvs hun betalte ingenting selv og det ble utført på sykehuset.

Hun var liten og tynn, med overdimensjonerte bryster. Noe som førte til store plager med rygg og nakke.

Lykke til. :) Og forresten, svømming er en fin ting hvis man har ryggplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, du er ikke for ung når det handler om medisinske grunner. Om det er en alder er det vel 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er 17 år nå, og tok brystreduksjon for et år siden, da jeg var 16. Jeg hadde bh str 65H, og slet med de samme plagene du har. Jeg gikk til legen min og fortalte om problemene mine, og hun sendte henvisning til aleris i Oslo. Dro dit på konsultasjon hvor legen så litt på meg og målte litt og sånn, så ble jeg satt opp til operasjon ikke lenge etter det. Operasjonen gikk kjempe bra, og jeg trengte bare å bytte teip på sårene en gang i uka i en måned etterpå og gå med sportsbh i fire måneder. Og nå, et år etter er jeg fortsatt kjempeglad for at jeg valgte å ta brystreduksjon, og har fått mye bedre selvtillit. Endelig kunne jeg handle alle klærne jeg ville uten at jeg måtte gå opp flere størrelser på grunn av at puppene var for store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg moren din ikke har helt den rette holdningen. Greit nok at man skal kjøpe rimelig, men du har den bysten du har og trenger da noe ordentlig. Bestill time hos fastlegen din eller be moren din om å gjøre det for deg. Det her skal de voksne betale.

Jeg har full forståelse for at du plages. Ikke bare at det er stort, men det hindrer deg i gode aktiviteter. Dette er ingenting du trenger å leve med. Når det er medisinsk begrunnet så er det uten kostnad for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg moren din ikke har helt den rette holdningen. Greit nok at man skal kjøpe rimelig, men du har den bysten du har og trenger da noe ordentlig. Bestill time hos fastlegen din eller be moren din om å gjøre det for deg. Det her skal de voksne betale.

Jeg har full forståelse for at du plages. Ikke bare at det er stort, men det hindrer deg i gode aktiviteter. Dette er ingenting du trenger å leve med. Når det er medisinsk begrunnet så er det uten kostnad for deg.

Så lenge det er av helsemessige grunner at hun skal ta brystreduksjon så blir alt dekket av staten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...