Gå til innhold

Hund/katt for allergikere


Sheherasade

Anbefalte innlegg

Gjest Thefainter

Skjønner godt at du vil ha dyr! :)

Jeg er KJEMPEallergisk mot katter og hunder (og alle andre dyr), men har funnet ut at jeg tåler krøllete hunder (f.eks. pudler) ganske godt. Og jeg har 2 katter nå, som er helt vanlige huskatter, som jeg bare reagerer på hvis jeg graver ansiktet mitt ned i pelsen dems. Det er litt rart at det går så bra, tror det kommer helt an på selve katten :)

Terrieren er veldig allergifremkallende har jeg hørt og dessverre erfart :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil gjerne høre hva flere har å si om det som ble tatt opp tidligere her, at hvis man er allergisk og får seg et "allergivennlig" dyr så vil det likevel føre til mere alvorlig allergi med årene. Noen som har erfaringer/råd om dette? Selv om jeg har lyst på hund/katt vet jeg ikke om det er verdt det hvis jeg senere blir hyperallergisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.doktoronline.no/qa/forum/17/qa2115024.html

Annerledes er det med dyreallergier. Hvis du pleier regelmessig omgang med andre pelsdyr enn det du allerede reagerer på, så kan dette lett utvikle seg videre. Dvs. bortsett fra akvarie-fisk og kanskje undulater, så passer ikke du og dyrehold så godt sammen.

Et av mange svar du finner om du googler

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Jeg er også superallergisk,og har en sibirkatt. Jeg prøvde et testhjem før jeg fikk henne,og tåler rasen bra. Når det gjelder hunder så tåler jeg chihuahua,japansk spisshund,jack russell og dansk svensk gårdshund. Men dette kan variere fra person til person,så mitt råd til deg er å låne en hund eller katt noen dager og se hvordan du reagerer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min er pelsallergiker, og har aldri kunna ha noe dyr.

Vi har nå en ungarsk puli, som han ikke reagerer på.

Jeg syns de er kjempesøte, og gleder meg til pelsen hennes vokser seg litt lengre og ho blir en skikkelig rastahund :D

De er veldig lettrente og greie å ha med å gjøre, og de har en helt fantastisk personlighet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig allergisk mot spesielt hunder - men har nå selv en 7 måneder gammel herlig plugg.

Jeg begynte på allergivaksine for halvannet år siden, og går til daglig på Kestine allergi tabeletter. Jeg koser masse med hunden min, og reagerer nå ikke noe særlig på han. Eneste er at han ikke kan ha noe tilgang til soverommet mitt, og jeg kan ikke ta i han og klø meg i øynene etterpå - da begynner det å renne.

Men det er håp for oss allergikere også. For et par år siden trodde jeg det ikke var noe håp for meg å få favorittdyret og hobbyen min - men i dag sitter jeg med verdens herligste krabat, og kunne ikke tenkt meg et liv uten. Dette er til tross for at jeg er allergiker. Alt er mulig, så lenge man ønsker det høyt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig allergisk mot spesielt hunder - men har nå selv en 7 måneder gammel herlig plugg.

Jeg begynte på allergivaksine for halvannet år siden, og går til daglig på Kestine allergi tabeletter. Jeg koser masse med hunden min, og reagerer nå ikke noe særlig på han. Eneste er at han ikke kan ha noe tilgang til soverommet mitt, og jeg kan ikke ta i han og klø meg i øynene etterpå - da begynner det å renne.

Men det er håp for oss allergikere også. For et par år siden trodde jeg det ikke var noe håp for meg å få favorittdyret og hobbyen min - men i dag sitter jeg med verdens herligste krabat, og kunne ikke tenkt meg et liv uten. Dette er til tross for at jeg er allergiker. Alt er mulig, så lenge man ønsker det høyt nok :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er forresten av rasen staffordshire bull terrier, og er som regel overhode ingen rase som regnes som allergivennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaand we have a winner! :D

Supervakre! Mitt hjerte smeltet.

Trenger de mye trim? Hvor gamle kan de bli? Røyter de mye?

Mhmmm, de er nydelige og fåes i mange forskjellige farger!

De trenger en del mosjon, MEN de er veldig sånn som blir som familien..

Vår har vi gått langt med(fra vi kunne) og han trenger en del mosjon, men det er ikkeno mas osv.

En langtur om dagen,ca 40min-1.5 time.. de elsker ulent terreng altså skog og mark :D

på mårningen er han ute i hagen bare!

De kan bli ca 12-15 år,

De røyter IKKE, han slipper ikke ett hår.. MEN de krever MYE pelsstell om du ikke vil klippe de korte, noe vi gjør!

Vi er ekstremt fornøyde, og får mye ros for hvordan han er i forskjellige situsjoner!

Mget tolerant, stille(aldrig bjeffing på tur osv(bortsatt fra varsling i hagen)

Veldig flott med barn, vi har ett!

Han er med overalt, og går overens med alle hunder som regel.. men kan også sifra!

Jeg kan ikke få rost rasen nok!

de er ekstremy lærevillige, og du bør påspandere deg noen kurs, også vidreføre treningen selv:D

Gøy for deg, gøy for hunden!

Google de og LES OG LÆR... Lykke til!

Spør meg gjerne om andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sibirkatten er jo også helt nyyyydelig.

Godt å vite at jeg har noen valg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

INGEN raser er 100% allergivennlige. Jeg anbefaler deg å besøke en oppdretter/bekjent som eier en såkalt allergivennlig rase slik at du kan få se om du reagerer. Gjerne ta med deg et teppe som hunden/katten har vært i hjem og snus på det en god stund for å se om noe skjer. Hvis du kjøper en hund/katt og det viser seg at du er allergisk allikevel, har du en trist tid foran deg : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...