Gå til innhold

Skal eller skal jeg ikke gå på jobb i morgen?


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg har ligget med influensa siden onsdag, med feber, hodepine og veldig vondt i ledd og muskler. Var borte fra jobb onsdag og fredag. Jeg hadde feber i natt, men våknet feberfri i morges, men har fremdeles verk i kroppen og føler meg ikke tipp topp.

Så mitt spørsmål er: Skal jeg være hjemme i morgen også, og bli helt frisk? Skal jeg se det ann i morgen tidlig? Eller skal jeg gå på jobb?

Det skal sies at jeg aldri er borte fra jobb, og jeg får lett dårlig samvittighet, men jeg vil ikke gå for tidlig på jobb for deretter å bli syk igjen...

Så hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du burde bli hjemme. Det er da bedre å miste én arbeidsdag til når den brukes på å samle krefter, enn å overanstrenge seg og kanskje bli sykere igjen? Dessuten så er det jo litt mindre fare for å smitte kollegene dine om du venter en dag til.

God bedring!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Jeg syns du kjenner din egen kropp best.

Om du syns du kan jobbe og vil jobbe. Så gjør du det.

Syns du ikke at du er i form til å jobbe, så gjør du ikke det.

(Litt mamma svar =p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nok du skal holde deg hjemme i morgen siden du ikke er helt frisk enda. Å gå for tidlig tilbake på jobb kan føre til at bruker enda lenger tid på å bli helt frisk. :forkjola:

Men du må vel ha sykemelding da, må du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli hjemme å bli frisk. Jeg er som deg, aldri syk/borte fra jobb. Fikk influensa i fjor, og gikk tilbake på jobb for tidlig, noe som resulterte i at jeg ble hjemme 3 dager til. Man trenger kreftene til å bli frisk, ikke bruke dem opp på jobb, slik at en blir syk over et lengre tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at jeg aldri er borte fra jobb, og jeg får lett dårlig samvittighet, men jeg vil ikke gå for tidlig på jobb for deretter å bli syk igjen...

Så hva mener dere?

Slutt med det, det er ingen som takker deg om du sliter deg ut på jobb!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sophie-Ann

Jeg sjekket temperaturen nå, og den er forhøyet, noe som gjerne er vanlig på kvelden. Jeg trenger ikke sykemelding for morgendagen hvis jeg blir hjemme, har bare brukt 2 egenmeldingsdager. Huff, dette er så vanskelig, får så dårlig samvittighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophie-Ann

Til siste AB: du har helt rett, må slutte å tenke sånn, men det er ikke lett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket temperaturen nå, og den er forhøyet, noe som gjerne er vanlig på kvelden. Jeg trenger ikke sykemelding for morgendagen hvis jeg blir hjemme, har bare brukt 2 egenmeldingsdager. Huff, dette er så vanskelig, får så dårlig samvittighet :(

Er rimelig sikker på at du må ha sykemelding når du er syk over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Jeg brukte onsdagen og fredagen som egenmeldingsdager, torsdagen var jo fri. Jeg har jo rett på 3 egenmeldingsdager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Jeg brukte onsdagen og fredagen som egenmeldingsdager, torsdagen var jo fri. Jeg har jo rett på 3 egenmeldingsdager??

"Med egenmelding menes at du som arbeidstaker melder fra til arbeidsgiveren om arbeidsuførhet på grunn av sykdom eller skade uten å legge frem legeerklæring.

Vær oppmerksom på at det er kalenderdager. Det betyr at om du bruker egenmelding en fredag, vil også lørdag og søndag regnes med."

-> helsenett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enkeltstående dager, så vi trenger ikke å ta alle tre samtidig. Og det med lørdagen, må jeg høre med sjefen min, for vi er stengt i helgene. Jeg får høre hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du har fri en dag i uka eller jobber annenhver dag så regnes 3 dagers regelen med egenmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Selv om du har fri en dag i uka eller jobber annenhver dag så regnes 3 dagers regelen med egenmeldinger.

Ikke når de har ordning med enkeltstående dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra personalsjefen, og hun sier at hvis jeg går på jobb i morgen, har jeg kun brukt to dager, og hvis jeg blir hjemme i morgen, må jeg ha sykemelding for da har jeg vært syk fredag og mandag, og da telles helgen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått svar fra personalsjefen, og hun sier at hvis jeg går på jobb i morgen, har jeg kun brukt to dager, og hvis jeg blir hjemme i morgen, må jeg ha sykemelding for da har jeg vært syk fredag og mandag, og da telles helgen med.

Nettopp. :) Bra du fikk svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å ta med i betraktningen at det er større sjanse for å smitte andre/kolleger hvis man går tilbake på jobb før man er frisk. Det hjelper litt på den dårlige samvittigheten.

God bedring :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen, og er sykemeldt ut uken. Takk for støtten folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, det er godt å ha noen dager på å komme helt tilbake i form.

Selv om man føler seg i grei form hjemme så kan det fort bli for slitsomt å jobb eller bare gå i butikken for den saks skyld.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...