AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei! Jeg føler jeg får så lite ut av å lese pakkningsvedlegget, at jeg prøver heller å henvende meg til dere. Jeg går på Mercilon 28, og skal på sydentur 17-24 juli. Jeg har tellt piller frem til da, og funnet ut at den uken skal jeg ha mensen. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få til å utsette mensen evt få mensen en uke tidligere. Noen sa noe om at jeg kunne hoppe over placebotablettene, men er jeg da fortsatt beskyttet mot graviditet? Vennlig hilsen jente som synes p-piller er vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyStarlight Skrevet 5. juni 2011 #2 Del Skrevet 5. juni 2011 Du kan jo begynne på et nytt brett, når du egentlig skulle hatt pillefri uke/placebo tabletter? Da får du i hvertfall utsatt mensen fram til neste gang du skal ta placebo. Noen får mellomblødninger når de utsetter mens, men det er vanskelig å vite om det vil skje deg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 5. juni 2011 #3 Del Skrevet 5. juni 2011 Mercilon er en enfasepille, så den er ganske enkel å utsette mensen på. Du har den typen med sukkerpiller, og da hopper du rett og slett over sukkerpillene på brettet og begynner rett på neste brett. Du går rett fra siste aktive pillen til første pille på neste brett og utsetter mensen så lenge du ønsker. Du kan enten stoppe når du kommer hjem fra ferie og ta pillefri (sukkerpilleuke) da, eller ta hele brettet til neste sukkerpilleperiode og fortsette som normalt. Du er likevel godt beskyttet mot graviditet, men du kan risikere mellomblødninger/spotting når du utsetter mensen. Dette står om Mercilon i Felleskatalogen på nett: Dersom du ønsker å utsette menstruasjonen. Du kan utsette menstruasjonen din hvis du starter med de store (aktive) tablettene fra et nytt brett med Mercilon med en gang du er ferdig med de store tablettene på det brettet du holder på med. Du kan fortsette med dette brettet så lenge du ønsker inntil det er tomt. Når du ønsker at menstruasjonen skal begynne, slutter du å ta tabletter. Mens du bruker brett nummer to kan du få noe gjennombruddsblødning eller spotting mens du tar aktive tabletter. Begynn med det neste brettet etter den vanlige 7-dagers placebotablettperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pandalove Skrevet 5. juni 2011 #4 Del Skrevet 5. juni 2011 Tusen takk for svar! Dette hjalp veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå