AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Hvordan best kvitte seg med hudormer på nesen. Merker når jeg skviser en kommer det ut mange, men vannskelig å få bort alle siden dette er på nesen. Hva er den beste måten å få de bort på? Jeg peeler huden og bruker maske av og til, men de er forsatt der. Håper noen har gode råd.
Annikken Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 "Hudormer" (blackheads på engelsk) er rett og slett talg som kommer ut fra porene og som i kontakt med oksygen farges mørkere. Du kan ikke hindre talg/fett fra å komme ut av huden, men du kan holde huden ren ved å rense den 1-2 ganger for dagen. Eneste måten å få "fjernet" dem på er altså ved å konstant fjerne den siste talgen som har kommet opp fra hudunderlaget. Fjerne dem permament får du aldri til. Men det finnes produkter som kan dempe talgproduksjonen i huden - har hørt at vanlig fuktighet fungerer helt fint da talgproduksjon er hudens måte å sørge for at den er "fet" med beskyttelse. Men det er bare hva jeg har hørt.
Gjest Mauna Lee Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Mener å huske at det var en diskusjon som var oppe for et års tid siden og (i tillegg til alle de andre gangene det har blitt diskutert), men kanskje du får noen tips her... eller her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå