Janis Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Tenkte jeg skulle dele dette med dere. Nesa mi har alltid vært full av hudormer. Nå er nesten alt borte. Min oppskrift: -jojoba olje (selvfølgelig) -acnityl fra apoteket. Nesten som basiron, men går mer mot hudormer. -"nesestrips" fra Vita. Jeg har alltid hatt lite tro på hudprodukter. Men jojoba oljen funket på meg (de fleste kjenner vel til tråden her ) Acnityl har faktisk fungert. Og nesestripsa som jeg endelig fikk prøvd i dag! Haleluja! Den stripsen var ikke pen Nesa føles veldig solbrent ut etter all denne behandlingen, men.......
påvi Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Åh, det må jeg prøve! Hva slags strips har du brukt (merke)?
Gjest Heloise Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 De stripsene tar ikke hudormene mine Tar bare de små usynlige, men ikke de sorte store. Er gøy å se på de etterpå, da blir de sorte prikkene stive og lange "pigger" på baksiden *pirkepå* :gjeiper:
encore Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Hvordan er det seende ut nå da? Blir ikke hullene etter hudormene veldig "sammentrukket" på en måte? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg mener med det Tenk deg at du drar en pinne ut av gele; geleen spretter tilbake men ikke helt
Janis Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2011 Hvordan er det seende ut nå da? Blir ikke hullene etter hudormene veldig "sammentrukket" på en måte? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg mener med det Tenk deg at du drar en pinne ut av gele; geleen spretter tilbake men ikke helt Hehe... Kan ikke svare så veldig godt på det enda, men det blir litt åpne porer av det. Derfor så tenker jeg å fortsette med å smøre med acnityl for å forhindre nye utbrudd. Og jojoba olje, den er et must. Jeg har hatt en del åpne porer på kinna fra nesa og utover. De har blitt myye mindre etter jojoba oljen. Brukt acnityl der også. I den pakka med stripsa så følger det med "trekanter" tilpasset panna og haka. Brukte de på kinna også, fikk med en del groms der og. Så her satt jeg med hvite lapper over alt En på nesa, en på hvert kinn, en i panna og en på haka
Janis Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2011 De stripsene tar ikke hudormene mine Tar bare de små usynlige, men ikke de sorte store. Er gøy å se på de etterpå, da blir de sorte prikkene stive og lange "pigger" på baksiden *pirkepå* :gjeiper: Det var synd Prøv acnityl. Den skal løse opp hudormer står det på pakka. Måtte stå å kikke lenge på stripsa en stud jeg også. *veldig fasinert*
Gjest Mauna Lee Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Kult! Hvor mye kosta acnityl og nesestrips?
Janis Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2011 Kult! Hvor mye kosta acnityl og nesestrips? Tror det var 60 kr jeg så på kvitteringa. Kjøpte en mascara også, så måtte se etter. Det er til tre behandlinger. (eller to om du gjør som meg, kjør på med to behandliger på nesa etter hverandre ) Acnitylen er ikke billig. Rett over hundre lappen. Men jeg bruker den bare på nesa og kinna, så bruker ikke mye hver gang.
Gjest Skrevet 3. juni 2011 #11 Skrevet 3. juni 2011 Oioioi, denne må jeg følge med på :D Og prøve så snart det er penger på kontoen igjen. For akkurat nå er det ikke dekniiiing...
Janis Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2011 Skulle kanskje tatt noen før og etter bilder
Gjest Heloise Skrevet 3. juni 2011 #13 Skrevet 3. juni 2011 Det var synd Prøv acnityl. Den skal løse opp hudormer står det på pakka. Måtte stå å kikke lenge på stripsa en stud jeg også. *veldig fasinert* Skal jeg teste! Tusen takk Kjæresten min synes også disse stripsene er kjempeartige... Han står der og tripper og venter på å rive den av nesa si, og etterpå står han og pirker på den sammen med meg 9
Gjest Mauna Lee Skrevet 3. juni 2011 #14 Skrevet 3. juni 2011 Skal jeg teste! Tusen takk Kjæresten min synes også disse stripsene er kjempeartige... Han står der og tripper og venter på å rive den av nesa si, og etterpå står han og pirker på den sammen med meg
Janis Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #17 Skrevet 4. juni 2011 Her feks : http://www.iherb.com/Desert-Essence-Jojoba-Oil-4-fl-oz-118-ml/3581?at=0 Mye fint på iHerb. Helt trygt å handle der. Flaska kom på under 70 kr med porto. Ellers så selges de på helsekost har jeg hørt.
Husplante Skrevet 4. juni 2011 #18 Skrevet 4. juni 2011 Etter min mening, det beste å gjøre er å gå et sted hvor det er badstue (treningssenter, badehall, hva som helst), ta med et lite speil, vær gjerne alene (da det ser dumt ut), sitt der i 10 minutter minimum til huden din blir svett og varm, og klem ut. Vask huden rett etterpå, skyll over med iskaldt vann, og hudkrem når huden er tørr. Voila. Ingen fiksfaks.
DesertRose Skrevet 4. juni 2011 #19 Skrevet 4. juni 2011 Det er bare å bruke en panne hjemme. Kok opp vann og hold ansiktet over. Gjerne et håndkle over hodet. Så klemme forsiktig ut og så kaldt vann til å lukke porene. Er hudormene vanskelig å få ut kan det å massere ansikt med olje være til hjelp. Etter damp og før kaldt vann kan det være ok med en rensemaske. Etter alt er ferdig er jeg selv glad i å bruke en god fuktmaske. Når den er trukket inn så neroli balm fra Decleor. Den roer huden og rødheten går fortere tilbake takket være den... Jeg tar det om kvelden så den får roet seg over natten.
Kløftfrid Skrevet 4. juni 2011 #20 Skrevet 4. juni 2011 Det er bare å bruke en panne hjemme. Kok opp vann og hold ansiktet over. Gjerne et håndkle over hodet. Så klemme forsiktig ut og så kaldt vann til å lukke porene. Er hudormene vanskelig å få ut kan det å massere ansikt med olje være til hjelp. Etter damp og før kaldt vann kan det være ok med en rensemaske. Etter alt er ferdig er jeg selv glad i å bruke en god fuktmaske. Når den er trukket inn så neroli balm fra Decleor. Den roer huden og rødheten går fortere tilbake takket være den... Jeg tar det om kvelden så den får roet seg over natten. Korleis olje brukar du? Og kva for rensemaske og fuktmaske?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå