Gå til innhold

barn som ikke drikker vann

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Hva med å blande saften svaker og svakere for hver dag - til det til slutt bare er vann? Vet ikke om det fungerer, men kanskje verdt et forsøk?

Putt et jordbær oppi vannglasset, eller en agurkskive eller noe annet han synes er spennende eller godt - kanskje det gjør sitt til at det blir spennende å drikke vannet?!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for gode tips! Endelig et tråd hvor alle er hyggelige mot hverandre og ikke begynner å krangle om ingenting:)

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg er altså 31 og jeg drikker heller ikke vann. Jeg bruker sitron, saft eller peppermynte i vannet.

Det er mange som har spurt hvorfor jeg ikke drikker vann og det er egentlig veldig enkelt. Vann er stort sett smakløst og følelsen av å bli kald nedover halsen for "ingenting" gir meg kvelningsfornemmelser.

Det er bedre at du gir svak saft enn at barnet ikke får i seg drikke.

I denne varmen burde du faktisk få dårligere samvittighet for å ikke sørge for nok drikke, enn bastant å holde på at vann er tingen.

Enkelte av oss liker ikke vann sånn er det. Jeg er glad for at mine foreldre så behovet for å få i meg væske større enn deres prinsipper om vann.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

vann er bra det,men viktigere at barnet får nok drikke.kjøp hervig saft uten tilsettingstoff eller ta deg en tur på den økologiske butikk og finn drikke som ikke et tilsatt tilsettingstoff.drikkeflaske og vann med is og apesinbåt kan også prøves.eller anna frukt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her sliter vi litt med det samme - men etter at snuppa lærte seg å bruke sugerør, har det blitt litt lettere. Hun drikker ikke et halvt glass engang til maten, men med sugerøret går det heldigvis ned litt mer enn før. Så passer vi på å ha en sånn imsdal-barneflaske (liten vannflaske med barnetut? Fås i mange butikker) i stua, den synes hun også det er morsomt å drikke litt av, i ny og ne. Hun har også en slik tilgjengelig i vogna når vi går tur. Men det virker ikke som hun noen gang drikker pga tørsten, det er mer at hun er nysgjerrig og vil prøve.

Når hun av og til får et glass juice, går det ned på høykant.

Om sommeren får hun i seg masse væske fra vannmelom, som vi spiser til dessert hver dag.

Kanskje hun ligner på meg, jeg drikker heller ikke så mye (verken vann eller saft/juice/brus). Føler meg sjelden tørst, og når jeg kjøper en flaske med drikke i butikken, får jeg nok etter et par slurker. Likevel føler jeg også at små barn BØR drikke litt mer. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det gått an å putte konditorfarge i vannet, slik at det ser spennende ut ? Og litt saftaktig ut?

Skrevet

Et forebyggende tips: ikke gi annet enn vann som tørstedrikk. Da slipper du at barnet (med "hjelp" av deg) lager seg uvaner. ;)

• Liker 2
Gjest wahaj
Skrevet

Et forebyggende tips: ikke gi annet enn vann som tørstedrikk. Da slipper du at barnet (med "hjelp" av deg) lager seg uvaner. ;)

Funker ikke alltid i praksis, du.

Skrevet

Funker ikke alltid i praksis, du.

Men som regel gjør det det: ingen regler uten unntak. Kan aldri si alltid. Men for de aller fleste er dette en god regel. ;)

Skrevet

Men som regel gjør det det: ingen regler uten unntak. Kan aldri si alltid. Men for de aller fleste er dette en god regel. ;)

Men nå er det tydelig at dette barnet kan gå lenge uten å drikke i det hele tatt, hvilket ikke er bra, og da ville nok heller brukt litt saft eller eventuelt sitron. Jeg er selv en som synes vann egentlig er ganske pyton selv om man på død og liv skulle dytte det i meg som liten, men heldigvis forsto de til slutt at kun rent vann ikke er for alle. Jeg ser ikke helt at det kan gjøre mye skade ved å ha litt saft i, eventuelt noen dråper sitron.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke det samme problemet, men en bestemor serverte alltid saft til maten. Jeg sa fra og det ble litt bedre. Etterhvert som barna ble større visste de at det kunne være andre regler - men ikke hjemme.

Hjemme fikk barna melk eller nypresset juice til frokost og kvelds, men kun vann til middag og lunsj.

Du kan ha i en appelsinskive i vannet.

For å forebygge ville jeg unngått juice, saft og brus til barna er litt eldre.

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg har ikke barn da, men i følge min mor drakk jeg aldri vann som liten. De måtte lokke meg med diverse triks, sitron i vannet, en skive agurk, noen ganger fikk jeg rett og slett en spiseskje vann og en slurk saft etter på. Men jeg drakk aldri vann av fri vilje før ungdomsskolen, likte det ikke før da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...