AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har et barn på snart 2 år som kan gå tørst hele dagen hvis han ikke får melk. Jeg har prøvd flere ganger til å få ham til å bli ordentlig tørst, så gi vann etterpå, men han bare dytter koppen. Hvis han får litt saft i vannet, da drikker han opp. Hjelp! Trenger hjelp fra mennesker som har opplevd det samme. Hvordan lærte dere barna deres til å drikke vann? Han kan t.o.m. i barnehagen nekte å drikke vann hele dagen:( Han har vært sånn helt siden jeg begynte å prøve å gi ham vann, tror han var 6 mnd.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Hei! Jeg har ikke barn selv, men har barnet ditt noen han ser opp til? Det kan virke med en slags ytre overtalende kommunikasjon. Ofte hermer barn etter de man ser opp til. Er du/dere som foreldre flinke til å selv drikke vann, de i barnehagen, andre barn osv flinke til å drikke vann? Det kan også gå an å tilsette smak til vannet, uten at det bør være saft og annet som er usunt kanskje? Men jeg synes ikke det er en god løsning. Forøvrig regner jeg med at barnet ditt til slutt kommer til å drikke vann hvis du ikke gir han noe annet. Er man tørst, drikker man:)
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Drikker han vann dersom han får noe "spennende" i da? Isbiter f.eks.?
Rosalie Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 (endret) Heil feil tråd. Endret 5. juni 2011 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 takk for svar:) Ja, jeg og pappaen hans drikker nesten bare vann (bortsett fra kaffe da). Vi har prøvd med sugerør, men han bare tar den ut og tygger på den. Han har mange forskjellige kopper, 1 med "innebydg" sugerør. Han drikker en slurk, også dytter den vekk:( Det med isbitene skal jeg prøve! Takk!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Må du slutte å være så gniten, kan du ikke spandere litt saft eller brus på guttungen din, da?! 1
Gjest Emo Fisk Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Min var sånn en lang stund, skulle ikke drikke vanlig vann for alt i verden. Ga henne derfor vann blandet med juice, da det viktigste for meg var at ho drakk. Etterhvert så kom det av seg selv, men det var flere måneder hvor ho ikke ville drikke. Prøv med sitrondråper i vannet, det liker min. 1
Redbull Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 Må du slutte å være så gniten, kan du ikke spandere litt saft eller brus på guttungen din, da?! Sjønner godt at hun ikke vil betale mange tusen hos tannlegen jeg! 1
Kråkesaks Skrevet 5. juni 2011 #10 Skrevet 5. juni 2011 (endret) Jeg likte ikke vann som barn, men fikk i meg væske ved å drikke saft, melk, te, kakao, sjokolademelk, brus etc. Må han på død og liv drikke vann? Endret 5. juni 2011 av Kråkesaks 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #11 Skrevet 5. juni 2011 Jeg likte ikke vann som barn, men fikk i meg væske ved å drikke saft, melk, te, kakao, sjokolademelk, brus etc. Må han på død og liv drikke vann? alle sier jo at barn bør helst drikke vann. Han er utrolig glad i lettmelk, så det får han ganske ofte. Du er heldig at du har foreldre som ikke fikk dårlig samvittighet da de ga deg annet enn vann. Det får jeg:(
Kråkesaks Skrevet 5. juni 2011 #12 Skrevet 5. juni 2011 Jeg fikk selvfølgelig ikke brus, saft og sjokolademelk hele tiden, men jeg fikk i meg væske jeg likte. Selvsagt er det bra å drikke vann, men det viktigste er at han drikker. Hva med juice? Farris bris med smak?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #13 Skrevet 5. juni 2011 Jeg fikk selvfølgelig ikke brus, saft og sjokolademelk hele tiden, men jeg fikk i meg væske jeg likte. Selvsagt er det bra å drikke vann, men det viktigste er at han drikker. Hva med juice? Farris bris med smak? juice går på høykant, men mannen min liker ikke at jeg gir ungen juice. Han vil helst gi blåbærsaft blandet med vann eller lettmelk. Ungen alltid drikker noen slurker vann etter tannpuss, og da blir jeg lykkelig;)
SummerJoy Skrevet 5. juni 2011 #14 Skrevet 5. juni 2011 Jeg fikk selvfølgelig ikke brus, saft og sjokolademelk hele tiden, men jeg fikk i meg væske jeg likte. Selvsagt er det bra å drikke vann, men det viktigste er at han drikker. Hva med juice? Farris bris med smak? Vann er den beste tørstedrikken. Juice bør man bare drikke maks 1 gang for dagen med hensyn til tennene, og farris inneholder altfor mye salt til at barn skal ha det. 2
Kråkesaks Skrevet 5. juni 2011 #15 Skrevet 5. juni 2011 Ja, vann er det beste, men det er da bedre at han drikker noe annet enn at han ikke drikker likevel?
Gjest wahaj Skrevet 5. juni 2011 #16 Skrevet 5. juni 2011 Har slitt med det samme her. Blander da 40ml saft og 220ml vann, og da går flaska fort, så lenge det er bittelitt smak/farge på vannet. Samme gjør vi med melka. Hender dog at han drikker rent vann, litt, men det er bedre enn ikke noe.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #17 Skrevet 5. juni 2011 Har slitt med det samme her. Blander da 40ml saft og 220ml vann, og da går flaska fort, så lenge det er bittelitt smak/farge på vannet. Samme gjør vi med melka. Hender dog at han drikker rent vann, litt, men det er bedre enn ikke noe. takk:) Blander dere melk med vann? Da vil ikke han drikke i det hele tatt:(
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #18 Skrevet 5. juni 2011 Samme her - selv om hun er bedre nå - så vurderte jeg lenge å begynne med konditorfarge på vannet
Gjest wahaj Skrevet 5. juni 2011 #19 Skrevet 5. juni 2011 takk:) Blander dere melk med vann? Da vil ikke han drikke i det hele tatt:( Ja, for følte det ble mye med 2* 260ml melk daglig (da han var rundt året), så da tok vi heller 40-60 ml melk og resten vann, og det har alltid gått ned (måtte dog varme det opp litt). I dag drakk han for første gang 1.5 flasker med rent vann (stolt, ja). Kan nok ha noe med varmen å gjøre Han er forresten 14.5mnd gammel.
Gjest Catwoman Skrevet 5. juni 2011 #20 Skrevet 5. juni 2011 Hva med å blande saften svaker og svakere for hver dag - til det til slutt bare er vann? Vet ikke om det fungerer, men kanskje verdt et forsøk? Putt et jordbær oppi vannglasset, eller en agurkskive eller noe annet han synes er spennende eller godt - kanskje det gjør sitt til at det blir spennende å drikke vannet?! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå