Gjest Tone Skrevet 5. juni 2011 #1 Del Skrevet 5. juni 2011 Joda har vert hos legen og ØNH men har ikke fått hjelp med dette. Kanskje noen her har noen ideer ? Legen kjente bak i der og kjente med fingeren at det var en kul og sendte meg til ØNH ØNH brukte 2 sek på å se bak i halsen men kjente ikke etter og skjønte ikke hva jeg eller legen mente. Ble sendt ut uten noe forklaring. Skriver litt detaljert nå, så kanskje det er håp om at noen kjenner seg igjen eller har noen ideer på dette. Altså. Oppdaget denne kulen etter en streptokokkbyll infeksjon for 6 år siden. Kulen er litt lengre frem en der de skar ut verken. Trodde i starten dette var streptokokkbyll igjen, men prøvene ga ikke utslag. Om en ser bak i svelget og tenker seg et sted midt mellom drøvlen og visdomstanna. ca 2 cm fra visdomstann og 2 cm fra drøvlen på siden av munnen. I et desperat forsøk på å få bort smertene på siden av munnen trekte jeg visdomstanna for 3 år tilbake. Verket i hele siden av munnen, kjeven både over og unnermunn. Kjennes ut som tannverk fra alle tennene på siden av munnen av og til. Derfor trodde tannlegen det kanskje var visdomstanna. Men ble ikke bedre av det. Tannlegen mente tanna var veldig fin og ikke engentlig var behov for å trekkes. Men gjort er gjort i et forsøk på å bli bedre. Kulen er ca 1/2 cm i diameter. Stikker såpass ut at jeg heletiden kjenner kulen bak på tungen når jeg har munnen lukket. (irriterende og plagsom følelse) Den -kan- vere litt bedre til tider, men ikke lenge om gangen. Kulen blir også rød/blålig farge som kommer og går litt. (Er helst etter inntak av sterk mat, kaffe eller juise så jeg har kuttet ut en del på det) Når det værker som verst har jeg følelsen av at jeg er hoven i halve ansiktet, spessielt under øyet og i munnen, det kiler/klør i øret på samme side. Får litt feberfølelse. Har og følelse av at det er "noe" i veien med øyet på samme side når det verker mye. Men det kan komme av at jeg spenner musklene litt for mye i kjeven når det verker og føles litt hovent ut. Renner en del ut av øyet når smertene er ille. Føles også tett ut i nesen på samme side. (lyser jeg inn i nesen ser det litt hovent/tett ut en vanlig) Kan også føles sår og hoven ut et stykke nedover halsen. Men prøver tatt av lege da det har vært ille har ikke gitt utslag på streptokokker eller infeksjon. Nå har jeg hatt dette sammenhengene mer eller mindre i 6 år. Det er utrolig plagsomt. Noen som har noen ide hva det kan være eller hva jeg bør undersøke ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 5. juni 2011 #2 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Dumt forslag slettet - leste og svarte for fort. Endret 5. juni 2011 av lurine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 5. juni 2011 #3 Del Skrevet 5. juni 2011 Kan det vere ein cyste? Det kan ein sjå på eit sånn OPG røntgen. Eg tok eit slikt røntgen før eg skulle få tannimplantat og fekk beskjed om at eg hadde cyste rundt ei visdomstann og cyste i kjevebihulen. Min vanlege tannlege kunne ikkje sjå det på vanleg røntgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva81 Skrevet 5. juni 2011 #4 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg har ingen råd eller forslag, bare en oppfordring til å få det undersøkt, gang på gang helt til legen tar det seriøst. Det høres veldig slitsomt og plagsomt ut, og at du har gått med det i så mange år er jo egentlig bare imponerende. Hadde det vært meg, hadde jeg bestilt meg time hver dag om mulig for å få hjelpen jeg har krav på. At ønh - spesialisten ikke engang kjente eller sjekket deg grundigere finner jeg helt merkelig. Og de andre plagene du har i følge av den kulen høres heller ikke bra ut. Men, det er jo bare meg Håper du finner utav det i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå