AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #1 Del Skrevet 5. juni 2011 Har blitt sammen me en nå i år, men han er veldig på at han vil ut å krige, og da snakk om et halvt til et år om gangen. Hvordan takler dere andre kvinner dette når mannen er borte å kriger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 5. juni 2011 #2 Del Skrevet 5. juni 2011 Er det snakk om militæret nå ja? Kjæresten min er ikke i militæret, så kan nok ikke svare på det.. Men jeg hadde nok ikke likt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 5. juni 2011 #3 Del Skrevet 5. juni 2011 Æsj,det hadde jeg ikke takla. Folk som verver seg til krig har dårlig moral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #4 Del Skrevet 5. juni 2011 Æsj,det hadde jeg ikke takla. Folk som verver seg til krig har dårlig moral. På hvilket grunnlag kan du si dette? Hva med alle som lider i krig, skal ikke de få hjelp? De som verver seg frivillig til krigen er helter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 5. juni 2011 #5 Del Skrevet 5. juni 2011 På hvilket grunnlag kan du si dette? Hva med alle som lider i krig, skal ikke de få hjelp? De som verver seg frivillig til krigen er helter. Selvfølgelig skal de som lider i krig få hjelp. Men da kan man sende inn Røde Kors /Medecins sans frontières og sånne type organisasjoner. Personlig kunne jeg ikke vært sammen med en som jobbet i militæret da det strider fullstendig imot mine moralske verdier. At noen kan reise til f.eks Afghanistan og ha masse menneskeliv på samvittigheten, det fatter jeg bare ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 5. juni 2011 #6 Del Skrevet 5. juni 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Ms. Raggsokk, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 5. juni 2011 #7 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Selvfølgelig skal de som lider i krig få hjelp. Men da kan man sende inn Røde Kors /Medecins sans frontières og sånne type organisasjoner. Personlig kunne jeg ikke vært sammen med en som jobbet i militæret da det strider fullstendig imot mine moralske verdier. At noen kan reise til f.eks Afghanistan og ha masse menneskeliv på samvittigheten, det fatter jeg bare ikke. Det er jo du som har dårlig moral som ikke vil støtte ditt fedreland. Å delta i internasjonale operasjoner er en plikt som Norge har som medlem av FN og NATO. Dersom vi trenger hjelp av dem noen gang er det viktig at vi har bidratt tidligere til å hjelpe andre medlemsland eller resolusjoner. Man drar ikke til Afghanistan for å drepe mennesker. Om du har dét synet på det, så er det du som må våkne opp og lukte kaffen. Det militæret bidraget er der for sikkert. Hverken Røde Kors/halvmåne, eller Leger uten grenser liker å dra inn i områder som er totalt blottet for sikkerhet. Militærmakt er ikke løsningen på allverdens problemer, men det er ofte det eneste virkemidlet vi har for å beskytte de som hjelper på andre måter. Når det gjelder sakene som kom frem i media for et års tid siden der soldater hadde uttalt at krig var bedre enn sex så forstår jeg at du reagerer. Det er uheldig at slikt kommer ut, men det er fullstendig tatt ut av kontekst. En måte å bearbeide sterke opplevelser, enten det er i krig, på akuttmottaket eller i politiet er humor. Den humoren passer nødvendigvis ikke når den blir tatt ut av kontekst og situasjon. Når det gjelder emnet: Jeg er ikke kvinne, men jeg forstår at dere ikke vil la kjærestene deres dra i int.ops. Det er en viss risiko for at de ikke kommer tilbake, eller kommer tilbake med skader. Uansett hva kjæresten din velger, så håper jeg du støtter ham. Endret 5. juni 2011 av Supraspinatus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #8 Del Skrevet 5. juni 2011 Har datet en "kriger", og han var fullstendig ødelagt psykisk og følelsesmessig. Samme med kollegane hans også, til tross for psykolog timer jevnlig. Er synd på dem, men de trenger våres støtte fullt ut! Og de må nesten ha litt galgenhumor på saker og ting, for i det hele tatt greie seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 5. juni 2011 #9 Del Skrevet 5. juni 2011 Æsj,det hadde jeg ikke takla. Folk som verver seg til krig har dårlig moral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #10 Del Skrevet 5. juni 2011 Æsj,det hadde jeg ikke takla. Folk som verver seg til krig har dårlig moral. Vet ikke med moralen din, men du virker ikke særlig gjennomtenkt eller moden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hankjønn Skrevet 5. juni 2011 #11 Del Skrevet 5. juni 2011 Æsj,det hadde jeg ikke takla. Folk som verver seg til krig har dårlig moral. For å fyre opp under fordommene dine og gå off topic: Goddamn hippie! Mitt svar er å det samme som Supraspinatus, veldig bra sagt der! TS, beklager at jeg svarte pasifisten først Jeg forstår godt at du ikke liker at kjæresten din vil delta i internasjonale operasjoner (IntOps). Å være så lenge fra sin kjære er noe jeg ville lidd under, hvilket er hovedgrunnen til at jeg ikke kommer til å søke meg til IntOps, selv om jeg ønsket det før. Jeg føler det vil være en alt for stor belastning for kjæresten, familie og meg selv, så skjønner godt det er kjipt når din kjæreste vil tjenestegjøre i IntOps. Vil anbefale deg å oppsøke tilbudene for famile og pårørende for soldater i utenlandstjeneste. Du kan lese mer på Forsvarets nettsider under Familie og pårørende eller Familie og utenlandstjeneste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå