Gjest Nedfall Skrevet 5. juni 2011 #21 Skrevet 5. juni 2011 Folk kan finne telefonnr på gulesider, helt gratis. Men likevel er det en god slump som istedet ringer til nummeropplysningstjenester. Samme mekanisme?
Butterball Skrevet 5. juni 2011 #22 Skrevet 5. juni 2011 Jeg syns det er forskjell på å spørre på KG for å få flere mulige svar, innspill og erfaringer, kontra å stille banalt enkle spørsmål fordi man ikke gidder å finne det ut selv. Ser så alt for mange tråder som handler om ting som hadde tatt en MAKS 3 minutter å finne ut av selv, de har gjerne kun 2 svar hvorav det ene er TS som skriver "Ingen som vet???" 3 minutter etter startinnlegget. Og på de 3 minuttene burde TS klart å google det. Sorry altså, men sånne tråder gjør ingen nytte, de bare fyller opp forumene og gjør dem uoversiktelige. 2
spinnwild Skrevet 6. juni 2011 #23 Skrevet 6. juni 2011 Jeg kan finne på å nevne google (på en eller annen måte) når det kommer opp tåpelige spørsmål ("hva er en vhs?" osv), men legger alltid ved (link til) svar.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #24 Skrevet 6. juni 2011 Er det noe man lurer på som har et fasit svar kan man google det ala høyeste fjell i Europa, men er man ute etter en debatt om et tema så er KG bedre egnet.
Christiane_W Skrevet 7. juni 2011 #26 Skrevet 7. juni 2011 Det kommer vel an på hva folk spør om. Banale ting som spørsmål etter et telefonnummer/en mailadresse eller rene faktating synes jeg det er merkelig at folk ikke bare Googler/søker etter på Gule sider e.l. Da hadde de jo fått svaret fortere enn om de skal sitte å vente på at noen på KG svarer og jeg tør å påstå at er man i stand til å bruke KG eller et annet diskusjonsforum er man i stand til å bruke Google også. Når det er spørsmål som krever mer diskusjon blir det jo noe annet, at man ønsker synspunkter/erfaringer osv. Det er selvsagt helt greit.
Gjest NozMonster Skrevet 7. juni 2011 #27 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Kompliserte spørsmål kan man ikke google, men når folk spør om enkle ting, som f.eks. "bivirkninger av paracet" eller "hvordan vaske komfyren" - da blir jeg litt oppgitt. Sistenevnte eksempel gir 312.000 treff... Hvorav ihvertfall de 10 første er absolutt brukbare. Jeg ser poenget ditt! men akkuratt det med åssen vaske konfyren, eller for eksempel å spørre etter en oppskrift, kunne jeg ha funnet på å spørre etter. Oppskrifter florerer det jo av på nettet, men grunnen til at jeg kunne ha spurt om det, er jo for kanskje akkuratt DU har en liten vri/ twist på den vanlige kyllinggryta, eller et bra kjærringråd for å få bort et ekkelt belegg på konfyren Endret 7. juni 2011 av NozMonster 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå