Gå til innhold

Har mareritt om at jeg blir voldtatt, nesten hver natt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, håper ikke jeg har postet dette feilt sted.

Jeg har veldig ofte mareritt om at jeg blir voldtatt( men de blir aldri fullført, det er bare sånn før jeg blir det, eller kampen mellom meg og forbryteren). Det er helt jævlig, jeg drømmer dette nesten vær natt, men ofte viss jeg sover alene. Det er ofte at det er folk jeg kjenner som gjør det med meg, gjerne folk jeg ikke liker fra før av.

Jeg har aldri blitt voldtatt selv, men har alltid vært utrolig(!!) redd for å bli voldtatt, det er virkelig det værste som kan skje meg, og det er noe jeg tenker på veldig ofte... Jeg har hatt en tøff oppvekst der jeg har vært voldsoffer, der pappan min, broren min etc utførte dette på meg. Det var alvorlige greier. Har slitt veldig mye med forskjellige psykiske ting gjennom oppveksten og MYE svik. Men, det er jo en annen sak. Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg får dette, det tærer virkelig på meg... fordi jeg drømmer dette så ofte, og det er så ekle ting.

Drømmer også ofte at jeg blir kidnappet, av pappan min eller sånn. Huff, det er helt jævlig, gruer meg til å sove hver natt. Er jo ikke sånn det skal være... Noen som har det likt som meg, HVA kommer dette av og hva kan jeg gjøre... vær så snill å hjelp meg.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk deg at underbevisstheten din inneholder både alt det gode og det det fæle som vi mennesker er i stand til. Dette er innprogrammert i oss alle, og ligger som et fundament helt nederst i vår personlighet.

Se nå for deg en pendel hvor du har det absolutt snille og gode på den ene siden, og det slemme på den andre siden, med gråsoner i mellom. Siden underbevisstheten vår i seg selv er både snill og slem, vil den føle seg mest naturlig om pendelen stod rett ned, midt i gråsona. Men vi mennesker har faktisk kontroll over hvordan vi vil oppføre oss, så de fleste vil velge å prøve være snille mennesker. Dette betyr at vi bruker en underbevisst energi på å holde pendelen mest mulig inn i det snille feltet. Men underbevisstheten er ikke så veldig glad i å bli tvunget i en retning, dessuten blir den sliten. Derfor trenger den avslapning: nemlig drømming.

Soving fører til at det grepet på pendelen ofte slippes, og ettersom hvor mye du har trekt i den så vil den streife inn i den andre siden deretter. Som ekspempel er jeg til vanlig en medgjørlig, ryddig og grei fyr, men har opplevd at drømmene mine viser meg bilder av tortur, galskap og kaos. Som pleide å skremme vettet av meg for jeg trodde jeg kanskje egentlig var en sosiopat eller noe.

I ditt tilfelle så går jeg ut ifra at du også er en som ønsker å være snill og grei i hverdagen, så da vil underbevisstheten søke mot den andre siden av deg, og hente inspirasjon fra traumatiske opplevelser, siden de bildene fortsatt sitter lett tilgjengelige.

Drømmer er bare et produkt av informasjon som prossesseres samtidig som bevissthet og underbevissthet prøver slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Voldtekt;

Dette er en advarselsdrøm uansett hvordan du opplevde det. Det er meget sannsynlig at noen vil prøve å utnytte deg. Din stolthet kan også bli skadet. Har du derimot opplevd en voldtekt og drømmer om den så er det din måte å bearbeide opplevelsen på.

Ser du noen bli kidnappet står du foran store forandringer i livet ditt. Blir du kidnappet kan du bli forlegen.

..siden du ikke har blitt voldtatt, kan det jo være en måte å bearberide traumene fra volden som familiemedlemmene foretok seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pelle N.

Voldtekt;

Dette er en advarselsdrøm uansett hvordan du opplevde det. Det er meget sannsynlig at noen vil prøve å utnytte deg.

Jaha? Har du noe som helst grunnlag for at det er (meget) mer sannsynlig at TS vil bli forsøkt utnyttet enn hvem som helst andre, eller er dette bare astrotarot(eller annet humbug)svada du lirer av deg, som ikke bidrar til annet enn å gjøre TSs problemer verre enn de allerede er?

Ser du noen bli kidnappet står du foran store forandringer i livet ditt. Blir du kidnappet kan du bli forlegen.

Har du klippet dette fra et annet sted, og oversatt det med Google Translate? Ser sånn ut: "bli forlegen"... Sjekk hva det betyr i en skikkelig norsk ordliste..

Mitt råd til trådstarter: Tenk, og føl, deg gjennom hva drømmene dine betyr PÅ EGEN HÅND. La tankene strømme fritt når du har hatt slik drømmer. Ikke heng deg opp i hva forskjellige temaer "skal" bety, men assosier fritt, gjerne mens du fremdeles døser. Da kommer du fram til mye mer gyldige (for deg, og det er det som betyr noe) svar om hva det betyr, og hva du evt. skal gjøre med det, enn platte fasitsvar fra glade amatører som legger inn slikt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekter er mye opp i media og dette påvirker oss. I tillegg beskriver du at dette er noe du er redd for, og en vanskelig barndom. Jeg tror du har fått dette litt for nerme i form av mediaoppslag (og sikkert gamle minner om vold selv om den ikke var seksualisert). Om natten er kroppen avslappet, og da jobber underbevisstheten med inntrykkene.

Endret av lulle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...