Gå til innhold

Når slutter man med pillen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal gifte meg i sommer og vi ønsker oss barn - etter det- ikke det at vi skal stresse med det da heller, men vil ikke være gravid før bryllupet. Har vel ikke troen på at det skjer med en gang heller, men man kan jo aldri vite.

Bryllupet er i begynnelsen av juli.

Dumt spørsmål kanskje, men har aldri vært aktuelt å tenke på dette før nå - og bare det er litt rart og ganske skummelt!

Kan noen hjelpe?

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Anonym. Jeg har de samme spørsmålene som deg, bare at jeg skal gifte meg ett år seinere enn deg - 5.juli 03.

Til forslaget om å avslutte pillene på bryllupsdagen vil jeg bare si at det er vel ikke så lurt.

For det første er det lurt å fullføre et brett (bryllupsdagen kan jo være mist i et brett). For det andre betyr det å avslutte et pillebrett ofte mens -og hvem vil vel ha det noen dager etter bryllupet? Kan tenke meg brudgommen min hadde følt seg snytt da icon_lol.gif I tillegg er det vel mange som skal på bryllupsreise dagene etter bryllupet, og da vil man ofte slippe å ha tante Rød med på lasset.

Vår konklusjon er å vente med pille-stopp til etter bryllupet. Hvis man stopper noen måneder før kan man jo være ganske så kvalm (hvis alt klafffer) på bryllupsdagen -og det er vel ikke noe ønske?

Veit ikke om det ble noe klarere jeg, men vi kommer nok til å vente til etter bryllupet med pillestopp.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal ikke si at dette må være likt for alle, men det kan ta tid fra da man slutter med p- piller til virkningen av de gir seg. Jeg har hørt at det kan ta opptil et år, men jeg synes det høres lenge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gifte deg i sommer og ikke vil være gravid på bryllupsdagen din vil jeg anbefale deg å slutte med p-piller 2-3 uker før du gifter deg. Hvis du fks. gifter deg 20 juli og var ferdig med brettet den 1 juli hadde jeg sluttet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...