Gå til innhold

Okkuperer fellesareal i kollektiv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor flere i kollektiv. Nå er de fleste dratt hjem for sommeren da. Vi er igjen to stk. Han sitter konstant på kjøkkenet. Og da mener jeg konstant.

Vi har hvert vårt soverom, med pult, godt leselys, god plass etc., emn sitter altså på kjøkkenet med pcen og hele boksamlingen. Leser til eksamen. Det er forsåvidt greit, men det som IKKE er ok, er at han sitter der fra 8-18 HVER dag.

Jeg sitter endel på lesesal, og resten av tiden på rommet mitt, men han okkuperer jo hele kjøkkenbordet, så jeg må spise maten på rommet mitt. Det i seg selv er jo ingen krise, men jeg vil jo gjerne bruke kjøkkenet jeg også. I tillegg er kjøkkenet vegg i vegg med rommet mitt, uten isolasjon. Jeg hører alt han gjør, og han hører gjerne på musikk til arbeidet. Det forstyrrer noe enormt, slik at jeg må lese med ørepropper.

Har sagt fra, men han skjønner ikke hva jeg mener. Dette er egentlig ikke noe stort problem, da det vil være bortevekk om to uker, men likevel - jeg synes det er slitsomt når han ikke kan sitte på rommet sitt.

Er jeg bare teit, eller ville du blitt irritert også? Jeg vil lage middagen min uten at han klager på at jeg forstyrrer han..... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Om du har sagt i fra og han ikke tar hintet, så står du på kjøkkenet og lager masse mat - stoooor middag.

Bråker, tar plass, flytter på bøkene hans så du kan sette deg å spise.

Om han klager da, så sier du bare det at kjøkkenet er til for å lage og spise mat, om han trenger å lese for seg selv så får han bruke rommet sitt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor flere i kollektiv. Nå er de fleste dratt hjem for sommeren da. Vi er igjen to stk. Han sitter konstant på kjøkkenet. Og da mener jeg konstant.

Vi har hvert vårt soverom, med pult, godt leselys, god plass etc., emn sitter altså på kjøkkenet med pcen og hele boksamlingen. Leser til eksamen. Det er forsåvidt greit, men det som IKKE er ok, er at han sitter der fra 8-18 HVER dag.

Jeg sitter endel på lesesal, og resten av tiden på rommet mitt, men han okkuperer jo hele kjøkkenbordet, så jeg må spise maten på rommet mitt. Det i seg selv er jo ingen krise, men jeg vil jo gjerne bruke kjøkkenet jeg også. I tillegg er kjøkkenet vegg i vegg med rommet mitt, uten isolasjon. Jeg hører alt han gjør, og han hører gjerne på musikk til arbeidet. Det forstyrrer noe enormt, slik at jeg må lese med ørepropper.

Har sagt fra, men han skjønner ikke hva jeg mener. Dette er egentlig ikke noe stort problem, da det vil være bortevekk om to uker, men likevel - jeg synes det er slitsomt når han ikke kan sitte på rommet sitt.

Er jeg bare teit, eller ville du blitt irritert også? Jeg vil lage middagen min uten at han klager på at jeg forstyrrer han..... :sukk:

Kjøkkenet er til for å lage mat på. Få han inn på rommet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du bør uttrykke deg ordentlig tydelig og klart, få gjerne med andre på dette, de er sikkert enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt hvordan du har det! Bor i et hus med 5 hybler, men nå er vi bare 3 som bor her. Hun ene sitter i stua og okkuperer TV og fjernkontroll hver eneste ettermiddag (vi har kun TV i stua som alle må dele). I tillegg kommer venninna hennes på besøk HVER dag og da sitter de i stua hele kvelden. Begge er på plass når klokka er ca. 16.30 for da slutter hun venninna på jobben... Er så irriterende og aldri kunne komme hjem på ettermiddagen uten å finne de to der! Føles som om jeg blir pushet ut av huset, jeg må alltid sitte på rommet mitt. Om jeg en dag skulle få stua for meg selv og ser på TV, så kommer disse to inn og begynner å prate og snakke høyt til hverandre. Utrolig plagsomt! Når hun her hadde eksamen satt hun i tillegg i stua og leste hele dagen. Jeg sitter på lesesalen som regel, og det er vel ok om hun sitter i stua om ingen andre er hjemme. Men om jeg kommer inn i stua så får jeg skikkelig stygge blikk, som om jeg må pelle meg ut fordi hun skal lese her.

Problemet mitt er at jeg ikke tør si noe heller da... Kan ikke nekte dem å sitte i stua heller liksom, selv om jeg gjerne hadde sett at de satte seg litt på rommet av og til og lot meg få være litt i fred. Jeg har vurdert å snakke med husverten, men det er teit å gjøre det også når jeg ikke tør si i fra til hun som bor her. Men hva skal jeg si liksom, at de ikke får sitte i stua? Eller atj eg synes det er slitsomt å ha de hengende rundt i huset hele tida...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...