Gå til innhold

Mine bursdagsønsker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i diamanter og ringer, og ønsker meg alltid en fin diamantring av pappa i jule og bursdagsgave. (pappa er veldig rik, så er ikke noe smålige diamanter)

MEN kjæresten min klager på at jeg ønsker meg dette av min far istedet for praktiske ting jeg trenger som ny data, penger ol (jeg er student). Han kjøper alltid ting jeg trenger til meg til bursdagen, og jeg synes det er uromantisk. Jeg liker ringer, jeg liker diamanter og pappa liker å gi en gave jeg kan ha resten av livet, så hva er problemet til typen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet til typen din er vel at diamantringer og smykker er helt forferdelig unyttige, og at de blir mer og mer meningsløse for hver ring du får. Og når/hvis han så skal fri til deg, så må han klare å overgå alle ringene du allerede har, og finne en som ikke er lik en annen du har, og samtidig så skal den bety mye mer enn de som du har fått av faren din.

Jeg skjønner ham godt, jeg. Diamantringer skal for meg markere de viktigste episodene i livet (mamma har for eksempel én som er forlovelsesringen, én enkel gullring som er gifteringen, og en diamantring med fem diamanter på (én diamant for hvert barn)), og det er ikke eksklusiviteten i seg selv som er viktig, men at de skiller seg litt ut fra de andre smykkene man har, og at de betyr noe. Skulle pappa kjøpt diamantringer til mamma hver gang hun har bursdag eller det er jul, så hadde det jo blitt dørgende kjedelig i lengda, og hva i all verden skulle hun da fått som symbol på de virkelig varige tingene i livet?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til typen din er vel at diamantringer og smykker er helt forferdelig unyttige, og at de blir mer og mer meningsløse for hver ring du får. Og når/hvis han så skal fri til deg, så må han klare å overgå alle ringene du allerede har, og finne en som ikke er lik en annen du har, og samtidig så skal den bety mye mer enn de som du har fått av faren din.

Jeg skjønner ham godt, jeg. Diamantringer skal for meg markere de viktigste episodene i livet (mamma har for eksempel én som er forlovelsesringen, én enkel gullring som er gifteringen, og en diamantring med fem diamanter på (én diamant for hvert barn)), og det er ikke eksklusiviteten i seg selv som er viktig, men at de skiller seg litt ut fra de andre smykkene man har, og at de betyr noe. Skulle pappa kjøpt diamantringer til mamma hver gang hun har bursdag eller det er jul, så hadde det jo blitt dørgende kjedelig i lengda, og hva i all verden skulle hun da fått som symbol på de virkelig varige tingene i livet?

Typisk fattigsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er helt enig med Moscato.

Hvis du er så opptatt av diamanter, hva med å ønske seg halssmykke eller øredobber istedet?

Ellers er jeg enig med typen din at praktiske ting som ny data eller tilskudd til kjøp av bøker etc. er en bedre gave for en student. Og hvorfor skal du ha romantiske gaver fra faren din? Romantikk er forbeholdt kjærester!

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hvis faren din driter penger, så hvorfor kan han ikke bare gi deg en diamant da? Typen din har jo ikke noe med det, egentlig. Men skjønner godt at han synes du burde tenke mer praktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Moscato.

Hvis du er så opptatt av diamanter, hva med å ønske seg halssmykke eller øredobber istedet?

Ellers er jeg enig med typen din at praktiske ting som ny data eller tilskudd til kjøp av bøker etc. er en bedre gave for en student. Og hvorfor skal du ha romantiske gaver fra faren din? Romantikk er forbeholdt kjærester!

Jeg mente jo ikke at gavene var romantisk når jeg får de av pappa.

Men at jeg vil typen min skal kjøpe sånne ting til meg, DET hadde vært romantisk. Men når ikke han gidd det, så får jeg ønske meg ringer et annet sted,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder folk å svare TROLLET??!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du nå helt sikker på at du virkelig hadde syntes at det var fantastisk romantisk å få diamanter av typen din stadig vekk?

For min det er mye av romantikken at det er noe spesielt ved gaven. Det skal mye til for at diamantring nr 21 skal være romantisk når du har opplevd å få det samme 20 ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du nå helt sikker på at du virkelig hadde syntes at det var fantastisk romantisk å få diamanter av typen din stadig vekk?

For min det er mye av romantikken at det er noe spesielt ved gaven. Det skal mye til for at diamantring nr 21 skal være romantisk når du har opplevd å få det samme 20 ganger før.

Misunnelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig?

Ja, diamanter er jo alle kvinners drøm.

Nei, ikke egentlig. Hva pokker skal du med 20 diamantringer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, diamanter er jo alle kvinners drøm.

Nei, ikke egentlig. Hva pokker skal du med 20 diamantringer?

Hvis hun har fått én ring for hver bursdag, kan hun da umulig ha mer enn 14. Ta deg sammen, Chikako..! :nei:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Skjønner jo godt om kjæresten hennes er skeptisk til å kjøpe diamantring hvis de begge er på den alderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han kjefter på deg fordi han syns du er fryktelig overflatisk, og ser med gru på en fremtid med en svært på high maintenance kone?

For øvrig så holder vi gavene på et mer normalt nivå, selv om vi begge er i full jobb og har mer enn nok å rutte med. Vi har for øvrig alt vi trenger i tillegg, så vi pleier stort sett å gi hverandre opplevelser i stedet for gaver som blir liggende innerst i et skap eller nederst i smykkeskrinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hvis hun har fått én ring for hver bursdag, kan hun da umulig ha mer enn 14. Ta deg sammen, Chikako..! :nei:

Jul OG bursdag. Man har nok bommet litt i starten og bare gitt til bursdag - men tok seg sammen fra 7 års dagen - derav 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg mente jo ikke at gavene var romantisk når jeg får de av pappa.

Men at jeg vil typen min skal kjøpe sånne ting til meg, DET hadde vært romantisk. Men når ikke han gidd det, så får jeg ønske meg ringer et annet sted,

Vet du hva en sånn ring koster? Har typen din råd til det? Kanskje han vil spare dette til merkedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva en sånn ring koster? Har typen din råd til det? Kanskje han vil spare dette til merkedagene.

JA, han har råd. han kjøper jo dyre gaver, men kjøper PRAKTISKE ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jul OG bursdag. Man har nok bommet litt i starten og bare gitt til bursdag - men tok seg sammen fra 7 års dagen - derav 21.

Ah, ok, da stemmer det jo.

Beklager, Chikako. :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

JA, han har råd. han kjøper jo dyre gaver, men kjøper PRAKTISKE ting.

Så da sparer han det til merkedagene da.

Og jeg synes du er utakknemlig som ikke blir glad for det du får.

Men det går kanskje å gjøre et kompromiss: istedenfor ringer - som ærlig talt vanligvis betyr noe mer enn bursdagspresang i de fleste forhold - hva med andre smykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå slik at å investere pengene sine i gull og diamanter er en utrolig lur ting å gjøre. Etterhvert når penger ikke er så mye verdt, og de pengene man evt har spart opp er spist opp av inflasjonen så er disse tingene gunstig å ha. Det er jo dette de rike folkene gjør, kjøper gull for pengene sine.

Gullprisen øker stadig. Du bør be kjæresten din se på dette som en investering og ikke som sløsing av penger. En data ol har ingen verdi overhodet.

Det er nok en grunn til at pappen din gir deg dette, han er en fyr med peiling på økonomi og det er nok en grunn til at han har blitt rik. En sløser ikke med penger da...

Endret av Personlig12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen din høres fornuftig ut. Du høres ut som en bortskjemt drittunge, pardon me.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...