Siam Skrevet 12. november 2003 #1 Skrevet 12. november 2003 Her kommer et detaljspørsmål (kan aldri få nok av det, vel? :oops: ): Er det noen som har fått med seg hvor mye de figurene på toppen av kaken koster? Jeg har lyst til å lage et brudepar i sjokolade å sette på toppen og har fått pris på dette på mellom 500 og 2000,-. Det er jo ganske dyrt, men siden de vanlige figurene er rimelig stygge og sikkert ganske dyre allikevel, kan det være en tanke. Sjokoladefigurer kan i alle fall spises opp, hva skal man med plastfigurer? Men for å få samboeren min til å akseptere denne prisen må jeg jo nesten kunne slå i bordet med at de stygge plastfigurene er like dyre. Eller er de ikke det? Noen som vet?
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #2 Skrevet 12. november 2003 slike plastfigurer får du for noen få tiere.. så prisargumentet fungerer neppe.. jeg har tenkt å lage et lite brudepar selv, jeg.. i marsipan
April Skrevet 12. november 2003 #3 Skrevet 12. november 2003 Jeg kjøpte min i Danmark og er en gutt og jente i porselen! Kostet 149kr! Skal se om jeg finner link! Hvis du har katalogen fra Bryllupsbutikken så står den der, men fant den ikke på nettsiden deres! Sånn ser nesten vår ut, det er på en måte samme typen! Bare at våre står mot hverandre og kysser!
helenaa Skrevet 12. november 2003 #4 Skrevet 12. november 2003 Jeg er enig i at plastfigurene sjelden er fine, og jeg tror prisen står i stil til hvordan de ser ut. Ikke dyre, altså. For min del betyr dette at det ikke blir noe på toppen av kaka. Men det er kanskje ikke et alternativ for deg?
hallingbrud Skrevet 12. november 2003 #5 Skrevet 12. november 2003 Det var virkelig en god ide med brudepar i sjokolade! Alle de figurene jeg har sett til nå har vært mindre pene (litt kunstige og marengs-aktige...skjønner?) Det må da vel være en eller annen konditor som gjør det til under 500,-?
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #6 Skrevet 12. november 2003 Det var MANGE fine inne på den llinken din, Junibrud04
April Skrevet 12. november 2003 #7 Skrevet 12. november 2003 :oops: Godt jeg også kan være til hjelp!
Augustbrud02 Skrevet 12. november 2003 #8 Skrevet 12. november 2003 Her er flere tråder om det samme: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=33779 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=6556 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=4567 Vår topp kostet vel 40 kroner og var fin, men vi brukte den ikke. I tillegg laget jeg et brudepar i fimo-leire som vi egentlig hadde tenkt til å bruke... Det så slik ut: http://www.home.no/augustbrud02/brudepar_fimo.jpg
Imax Skrevet 12. november 2003 #9 Skrevet 12. november 2003 Vi kjøpte et brudepar i USA som kaketopp der bruden drar en motvillig brudgom etter seg. Ekstremt festlig, ikke stygg i det hele tatt. Synes 2 000 er mye for et brudepar i sjokolade, er det verd det? Det er ikke nødvendig å ha et brudepar i det hele tatt. Vi hadde ikke tenkt til å ha det, men så fant vi denne festlige da. Hva med initialene deres/monogram i marsipanen/glasuren? Bare vanlig kakepynt (roser og sånt, hvis dere skal ha det)? Har sett at mange også har ekte blomster på (som gjerne matcher brudebuketten), og det er lekkert både til marsipan og sjokoladekaker. Lykke til!
Gjest Madley Skrevet 12. november 2003 #10 Skrevet 12. november 2003 Og selvsagt,om noen skulle finne en kaketopp med to damer på så ringer dere meg
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #11 Skrevet 12. november 2003 Og selvsagt,om noen skulle finne en kaketopp med to damer på så ringer dere meg Lag en sjæl, da vel!!!
Snurre Skrevet 12. november 2003 #12 Skrevet 12. november 2003 Og selvsagt,om noen skulle finne en kaketopp med to damer på så ringer dere meg Vet om et lespisk par som slet med det samme, de tok tilskutt 2 konfirmasjons jenter (ekstra fine) å satt på toppen av kaken. det ble faktisk kjempe stilig :enig_animasjon:
Gjest Madley Skrevet 12. november 2003 #13 Skrevet 12. november 2003 jepp..crafswoman Leya slår til og lager to figurer som mistenkelig ligner på en klovn og en elefant.. Har tjue tommeltotter på hver hånd når det gjelder sånne ting
Gjest Tex Skrevet 12. november 2003 #14 Skrevet 12. november 2003 Snurre sitt forslag er jo dritbra.....!!!!
Isiselin Skrevet 12. november 2003 #15 Skrevet 12. november 2003 Men, Leya... Det finnes to bruder-topper... Jeg har sett det... et eller annet sted. Det var ikke denne jeg så et annet sted, men den fant jeg ikke igjen. Men her har du i allefall et tips... :-)
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #16 Skrevet 12. november 2003 I Magasinet i Dagbladet (tror jeg) i sommer var det en artikkel om et lesbisk bryllup. Hun som lagde kaken der fant en kaketopp med som skulle forestille tvilling-konfirmanter! Visste ikke at det fantes, men det gjør det tydeligvis!
Pip Skrevet 12. november 2003 #17 Skrevet 12. november 2003 Imax - det var ikkje denne de hadde vel? Berre kom over han då eg lette etter slike til Leya... Her er ein til, og her og her . Og desse var jo litt kule... Me hadde ikkje kaketopp. Hadde nydelege, mørkeraude marspianroser og grøne blad på heile kaka, så òg på øvste etasjen...
Gjest Poirot Skrevet 12. november 2003 #18 Skrevet 12. november 2003 Og selvsagt,om noen skulle finne en kaketopp med to damer på så ringer dere meg Var i en bokhandel i Alta, der hadde de mange kakefigurer med to menn og to kvinner. Finnes sikkert andre steder i landet også.
Gjest Madley Skrevet 12. november 2003 #19 Skrevet 12. november 2003 WOW :o dere har jammen hatt det travelt mens jeg har vært på julegavehandel :D Skal titte nærmere på disse! Synes jo kanskje noen var litt i overkant med 45$ for en kaketopp? eller er det vanlig pris???
Snurre Skrevet 12. november 2003 #20 Skrevet 12. november 2003 Tror ikke vi skal ha brudefigurer på kake, er liksom ikke min greie. Blir kanskje en snækrystal som troner på toppen. Så igjennom linkene deres og ble egentlig positivt imponert over hvor mange fine det var.... Kanskje jeg ombestemmer meg :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå