Gjest Marina Skrevet 16. november 2003 #21 Del Skrevet 16. november 2003 Syns det er uetisk å kopiere opp fotografbilder. For det første er det tyveri, jmfr åndvserkloven. Til dere som ikke skjønner dette: Fotografen som har tatt bildene har tatt en utdannelse, har arbeidet seg opp en bedrift, har reklamert (slik at du fant fram til ham), har inredet atelier og butikk med masse kostbart utstyr, har brukt mange timer på å fotografere og ordne med dine bilder. Syns det er utrolig smålig å gå til fotograf for å få proffe bilder forså å svindle seg til billige kopier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2003 #22 Del Skrevet 16. november 2003 Å gå til en fotobutikk feks. Japan foto og be dem kopiere et fotografbilde med fotograf logoen på selve bildet i hjørnet eller på baksiden er ulovlig. Det har faktisk ikke butikken lov til å gjøre, og jeg vil tro det gjelder om du sender dem til Allfoto eller til nettebutikk også. Men når dette skal sies, så har jeg fått kopiert forstørrelser hos en fotobutikk, pga. jeg maste meg til det. Grunnen til det var at bildet var tatt en omreisende fotograf, som jeg ikke gadd kontakte i.o.m han ikke hadde et fast studio der jeg bodde. Så en ansatt sa ; "ok! jeg skal gjøre det, har egentlig ikke tillatelse til det men ok. Eneste er at kvaliteten blir dårligere." Men jeg syntes ikke det merktes så godt da jeg fikk ramme på. Man kan da også bare scanne bildet, klippe vekk logoen om den finnes og bestille forstørrelser over nettet. Har ikke prøvd selv men vet folk gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. november 2003 #23 Del Skrevet 16. november 2003 Hvorfor ikke bare ta ett bilde selv og kopier d opp? da slipper du trøbbel i ettertid om hvem som eier hva iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå