Gå til innhold

Hvorfor kvinner ikke bør bestemme.....


waco

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er sikker på at det fortsatt er Ari Behn

som har en frihelg.

Så har han fått noe greier sendt fra sine polske venniner, som han ikke blir helt god av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det ikke regner hos deg i dag waco, for da må du kanskje ty til en av mange "kvinnelige" oppfinnelser, nemlig vindusviskerne. icon_wink.gif

Eller kanskje Katherine Blodgett sin oppfinnelse vil kunne få deg til å se klarere? icon_wink.gif (Hva hun fant opp vet du vel selv, for du har vel oversikten over viktige oppfinnelser?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Han har nok funnet frem historieboka fra ungdomsskolen vet du Asterix icon_smile.gif

Det fremkommer som aldeles latterlig og bringe frem oppfinnelser gjort av menn som ett eksempel på kvinners udugelighet.

Du mener i tillegg at grunnen til at kvinner må kvoteres inn er pga. av dybdesyn og spiseforstyrrelser. Samtidig sier du at du er glad for at kvinneidealet er som det er.

Og det stopper ikke med dette. Så like etterpå serverer du en teori om at det i virkelighet er mannen som skal ha æren for at det fødes barn her i landet. Og at vi kvinner er underordnet mannen på dette området.

Det virker på meg som om du bærer på ett vannvittig hat mot kvinner, ikke bare vil du ta fra oss krontrollen over egen kropp men du vil også innføre ett "muslimsk styre" over kvinner. Ett styre som er så undertrykkende og makabert at det knapt finnes maken til.

Enten er du en tåpelig guttevalp som enten er helt sprø eller bare ute etter å provosere. Eller så er du en nyskilt mann uten kontakt med dine barn og på bakgrunn av den erfaringen har du valgt og skjære alle kvinner over en kam ved å kalle oss uintelligente og dumme og at vi bør underkaste oss mennene.

Du er patetisk. KG er ikke noe husmorforum. De fleste brukerne her inne er mellom 18-30 år og de aller fleste har høyere utdannelse.

Milla

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, ditt argument om James Watt faller på sin egen urimelighet. Om en genial guttunge på 12 år så mulighetene i dampen, så betyr ikke det at alle de mennene og kvinnene som hadde sett kokende kjeler før ham var undermålere...

Og det måtte de jo ha vært i følge din argumentasjon siden de ikke så noe så innlysende. For å bare gjøre deg oppmerksom på en ting: Ikke alle menn er geniale forskere. Heller ikke alle kvinner - men i DAG finnes de også.

I dine argumenter blander du dessuten tidsepoker grundig. Hva får deg til å tro at f. eks. 1700-tallet er sammenlignbart med nåtiden? Ser du ikke at livsbetingelsene for både kvinner og menn er fullstendig annerledes? Les litt vitenskapelig metode (ex. phil. pensum holder), og vurder så om du kan fritt plukke argumenter fra ulike områder for å begrunne en teori... For å hjelpe deg på vei, så er mye av ex.phil -pensumet ved Universitetet i Oslo skrevet av menn. icon_wink.gif

Saklig argumentasjon er tydeligvis viktig for deg, men da må du holde deg til spillereglene for en saklig diskusjon.

Amarone 1212[ Dette Innlegg er endret av: Amarone den 2002-05-13 12:25 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, eg regnar med at du er imot kvotering av menn inn i tradisjonelle kvinneyrker også? Forresten er eg einig med deg, kvotering burde ikkje ha vore nødvendig. Men at det beviser kvinners udugeligheit er eg ikkje einig i, nødvendigheita av moderat kvotering for å få likestilling er heller eit teikn på leiandes menn frykt for at kvinner skal ta deira posisjon og kanskje - grøss og gru - gjere det betre enn dei.

Og så lurer eg på om Waco har hørt om begrepet "glasstak".

At det var ein guttunge og ikkje ein jentunge som så potensialet i damp, kan dessutan ha noko med at dersom jentungen hadde ytra idéar og tankar om energi og fysikk, hadde ho nok fått beskjed frå sin far at små piker skal lære å sy og koke, og ikkje bedrive syslar og tenking som menn.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, du motsier deg selv så det holder!

Først syter og klager du over hvor usmakelig det er med pæreformede og overvektige kvinner, men når kvinner ser seg i speilet og ikke er fornøyd med kroppen sin, setter du i gang og klager over at vi jenter "speiler" oss feitere enn vi egentlig er!

Hvem i all verden er det som bidrar til dette å fôre dette slankehysteriet, og gjør sitt til at enkelte jenter faktisk sliter noe fryktelig for å greie å leve opp til disse urimelige kroppsidealene?

Og når du så på toppen av alt lanserer begrepet "kvinneproblematikken", så var det som en eller annen sa - Det sier det meste!

Waco, jeg tror virkelig du har seriøse problemer med kvinner. Mulig du har blitt brent og bitter, og jeg tror faktisk du har alvorlige problemer med å få deg kvinnfolk ettersom du er nødt til å lure uskyldige jødiske russejenter på fanget for i det hele tatt å få deg noe.

Snakk om å trekke hele mannsstanden med deg ned i dritten!

De fleste mennene jeg kjenner hadde faktisk aldri latt seg synke så dypt og gjort noe så fornedrende og respektløst mot et annet menneske.

Mine mannlige venner og bekjentskaper er stort sett og uten unntak flotte fyrer, som har såpass med trygg selvtillit at de ikke behøver å tråkke på kvinner for å hevde seg selv. De er trygge i sin mannsrolle og opplever ikke kvinner som noen trussel, slik du tydeligvis gjør.

Jeg er en av dem som klart ser at du er ute etter å provosere, men du greier det bare ikke! Det blir så utrolig patetisk og ynkelig!!!

At du derimot sliter med så store komplekser at du starter flere tråder utelukkende for å rakke ned på kvinner forteller vel det meste.

Jeg lurer på om du egentlig har noe som helst positivt å si om kvinner, noe jeg egentlig betviler. Jeg synes faktisk temmelig synd på deg.

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm....

Svært så irriterte dere har blitt...men skulle nesten tro jeg hadde rett....

Vel, det er mye vi kan snakke om. F eks vold mot menn, det har blitt hysjet ned og tausbelagt, det morgendagens fordommer....

Når det gjelder voldsbruk hos kvinner har dette vært svært utbredt i århundrer....

Det merkelige er at det har vært sett på som morsomt...latterlig og stakkarslig..

Les Jeppe på Bjerget....Se tegneserier...Les Knoll og Tott...Finbeck og Fia....

Humor av gammelt merke...med menns kraniebrudd som morsomste poeng....

Hvem ler vel av at kvinner får knust kjeven.....kraniet eller blir vansiret...Selv i fredelige Donald er det fullt tillatt at Dolly omtrent slår ihjel Donald med veska si...At Klara gyver løs på både den ene og den andre...Men Donald får aldri utføre slik vold tilbake.....Mikke er så riddelig mot sin Minni....Hans eneste forsvar er å ta beina fatt, når Minni får sine raseriutbrudd...

Og det psykiske...det er ikke nevnt i særlig grad..

Men det skinner igjennom i mye av den literaturen som ble skrevet rundt 1900...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Waco!

Vi kan gå ut i solen, se på flotte damer og menn, spise is OG lese tegneserier! Vi kan kose oss masse!

Ja, blir du med eller blir du med?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wako, vi er nok ikke irritert, bare noe resignert over hvor lavt det går an å synke.

En viss grad av overbærenhet er det nok også snakk om fra min side, og helt sikkert fra de fleste andre her på KG.

At enkelte kvinner faktisk utøver vold mot menn er det ikke noen grunn til å betvile. Det er en kjennsgjerning, og absolutt ikke noe å spøke med.

Mange menn lever faktisk i et sant helvete pga psykisk terror eller fysisk vold utøvd av kvinnen i forholdet. En av mine beste venner har heldigvis kommet seg noenlunde helskinnet ut av et forhold til en kvinne i psykisk ubalanse. Voldsutøvere og psykopater finnes både blant kvinner og menn.

Hva som er årsaken til ditt åpenbare hat mot kvinner er meg ukjent og for så vidt knekkende likegyldig. Men ettersom du et annet sted har antydet at det har noe med din private situasjon å gjøre, gjentar jeg min antagelse fra mitt forrige innlegg, som du forøvrig valgte ikke å kommentere:

Jeg regner med at du er kraftig forbrent og meget bitter. Det er synd, men jeg håper ting ordner seg for deg med tiden.

Dersom du ikke endrer "litt" på dine holdninger, er jeg likevel redd du vil komme til å ende opp som et ensomt menneske på sikt.

Det blir ikke noe på deg hvis du fortsetter å tone flagg på denne måten, og noe intelligent kvinnevesen tviler jeg på at du er i stand til å kapre. (I følge Wako's lover finnes de heller ikke!)

Det beste du kan håpe på, blir dermed å få lurt til deg et nummer i ny og ne - siden ingen melder seg frivillig.

Nå var ikke dette ment som persontrakkasering, men bare som et velment råd.

Jeg tror ikke du provoserer så mange ved å kaste ut på halvtygde "sannheter" på denne måten. Det blir bare for latterlig. Sorry!

Skaff deg en hobby!

(Ups! Eller er det kanskje det du har gjort???)

Hilsen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibeke, takker for invitasjonen, men jeg vil heller sitte her og styre for meg selv!!

Hadde det ikke vært for at jeg må gjøre ferdig eksamens-caset hadde jeg gått ut for lenge siden..!!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væren det går sport i å debattere på nettet. Hadde noe lignende da jeg var på vigrid sine nazi sider... kalte meg Ali, og ville gjerne konvertere til nazismen... nazi og ikke spise pølser går det? Tror jeg aldri har ledd meg så mye ihjel...

Noe av det samme er en mannsjåvenist, som ikke fatter noenting som ender midt oppe i ei syklubb....

Men jeg morer meg... ja det gjør jeg... og jeg ser ikke poenger med å debattere dersom man ikke kan ha det litt gøy samtidig?

Og mitt hat mot damer er en smule overdrevet.....

Det er vel mer i av den irritasjonen det er å betrakte alle disse nymfer...disse kåte ungjenter som spretter omkring....svaier og danser...

Faktisk for en grinebiter noe å smile over også....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner ikek at dere blir så provoserte/irriterte/frusterte etc. på Waco?

Han fremlegger holdninger som er gått ut på dato, og som vi strengt tatt ikke burde ta alvorlig.

Joda, det er alvorlig og uakseptabelt at det forsatt finnes kvinner og menn som ikke er fri til å være seg selv, til å utvikle sine evener og få annerkjennelse for sine bragder fremfor en merkelapp med varierende status alt etter kjønn (dvs. mangel på likeverd/likestilling), men Waco ser ut til å være mer av en kverulant enn en kvinnefiendtlig kar...og se på all den oppmerksomheten han får....ville ikke være forundret om han fant det ganske så tiltalende;)

Det jeg mener er, om dere liker å krangle og forsvare dere, så er det fritt frem, men om dere vil gjøre noe for å bli kvitt holdningene Waco velter seg i her, så er det beste å bare la det stilne bort.

Jeg har ingenting å forsvare, hvorfor skulle jeg det? Jeg trives som kvinne og føler meg likeverdig det annet kjønn. Jeg har personlige svakheter og sterke sider, men det har lite med stereotypene å gjøre..

Hvorfor skal jeg forsvare Kvinnen, er hun ikke verdt nok i seg selv?

Waco liker ikke kraftige damer. Han synes damer er dumme. Han mener Mannen er et bedre stykke arbeid enn Kvinnen. Synd for ham.

Jeg bryr meg ikke hva han mener, men jeg bryr meg om hva "alle" mener, fordi "alle" er med på bestemme hvilket samfunn barna mine skal vokse opp i. Du og jeg og Waco er "alle", ved å gi Waco sin mening så mye oppmerksomhet forsvinner fokuset på det som betyr noe. Nemlig at vi VET at kvinner og menn er like mye verdt, at individets valgfrihet må vernes, at vi må gi plass for toleranse og tilit på tross av forskjellene.

Bare slik kan vi skape et samfunn hvor det er likestilling og aksept for alle, uavhengig av kjønn, alder, religion og kulturell bakgrunn.

Men det er sikkert litt gøy å kjefte på Waco. Det er jo tross alt godt å føle at en er hakket bedre enn andre....icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym.

Skal jeg jeg ble rimelig imponert over dine betraktninger.

Du har mye rett i det du skriver.

Her underbygger jeg fordommer jeg måtte ha... og tydelig finnes disse fordommene.. for maken til oppmerksomhet.... Jeg tror faktisk en del kvinner er usikre på seg selv, på sin væremåte, sin oppdragelse og liv generellt....

Hadde noen av dere kvinner dumpa borte i mannens diskusjon angående fotball.. liret av dere noe mannsfiendtlig, ville dere blitt tiet, menn ville ikke enset dere så mye som en kommentar....

Det er forskjellen mellom menn og kvinner.

Kvinner er nærtagende, de tar alt personlig...

Derfor svarer de med persontrakkaseringer....

Dere bekrefter jo bare de holdninger jeg allerede har til kvinner.... at kvinner opptrer i grupper, mobber samlet.... finner seg en felles fiende for oppkonstruere "venninneånd"....

Det er denslags holdninger og væremåte som gjør at kvinner idag må kvoteres inn...

Jeg synes ikke det er annet enn flaut.... jeg blir flaut over kvinners vegne....

Anonym, du skulle bare visst hvor rett du egentlig har!

Waco

Det er forskjell mellom sex og voldekt. Derfor må kvinner slutte å kalle voldekt for sex.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

waco: 'Kvinner er nærtagende, de tar alt personlig...

Derfor svarer de med persontrakkaseringer.... '

dårlig gjort av oss.

hva venter du at vi skal svare med når du kommer her og kaller oss kjerringer, flokser, og gjør patetiske forsøk på å begrunne at vi er undermennesker?

du kommer her og trakasserer oss alle og så sutrer du over at du blir mobba av en flokk rasende furier som derfor må kvoteres inn i arbeidslivet?

du oppsøker en gruppe kvinner, gjør ditt ytterste for å provosere dem alle, og så skal vår reaksjon være en bekreftelse på at vi 'opptrer i grupper, mobber samlet.... finner seg en felles fiende for oppkonstruere "venninneånd".... '

er du 26 år gammel? du må jo være tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivanka...mener du at det skal være forbudt å diskutere kvinner....kvinners væremåte og oppførsel?

Vi er jo på et kvinneforum jo, dere bør vel ha rygg nok til å takle litt konstruktiv kritikk?

Og når jeg omtaler kvinner da må jeg vel si kvinner? Dere tror vel ikke for alvor at jeg mener alle tremilliarder kvinnene i verden?

Jeg da godt at kvinner er forskjellige jeg...

Ikke rart dere blir så fort grinete da, når dere tror jeg mener dere personlig, jeg gjør ikke det, nemlig.

Og istedetfor å trakkasere meg som person, så kunne dere vel snakke om menn generellt?

Jeg blir ikke sur da...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Waco sier alltid "alle kvinner". Jeg tror det beste vi kan gjøre er og ignorere tullebukken fra nå av.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...