Gå til innhold

Hvorfor kvinner ikke bør bestemme.....


waco

Anbefalte innlegg

Dersom kvinner hadde kunnet bestemme så ville vi ikke ha kunnet reist noen bygninger, ingen broer ville blitt laget. Enhvert initativ ville blitt nektet da det var for farlig, for skruppeløst eller idotisk. Portugiseren Vasco da Gama ville aldri fått finne sjøveien til India via Afrika, Leonardo de Vinci kunne aldri dissikert menneskekropper i vitenskaps lys.

Maggalan hadde ikke fått lov til å seile jorda rundt av sin elskerinne. Ingen kvinne ville ha tillatt sin mann å sende elektriske strøm gjennom lårene på døde frosker slik italieneren Luigi Galvani gjorde i 1780. De franske brødrene Montgolfier oppfant varmluftsballongen, den 21. juni 1783 ble Jean Pilƒtre de Rozier og Fran‡ois d'Arlandes de to første menneskene som flydde med en ballong. Dersom kaklende kvinner hadde styrt med sine krisemaksimeringer hadde ingen ballong løftet fra tegningene.

I 1428 i den mongolske Samarkand bygger prinsen og astronomen Iligh Beg en kvadrat som brukes for å måle stjernes stilling på himmelen, stjernen var enogførti meter høy, kvinnene hadde blånektet. Edison lyspæra, telefonen Bell, to oppfinnelser mye brukt av kvinner, uten å ense en tanke om at hadde typen sittet så oppslukt i ideene, hadde dem selv gjort det slutt.

Man trengt fortidens moral!

Kvinnes medfødte beskjedenhet og underdannelse er en nødvendighet dersom man vil ha et godt samfunn igang. Vi hadde ikke engang vært på månen eller gravd panamakanalen hvis masse kvinnfolk hadde styrt.

Men å diskutere kjønnskamp er meningsløst, det er ingen som kan være objektive allikevel.

Men man trenger ikke være subjektiv for å forstå at fortidens umyndiggjøring av kvinner var en nødvendighet. Kvinner hadde ikke tillatt menn å tenke fritt og å gjøre vågale reiser.

Kvinners frigjøring begrenser mannen, jeg mener at det ikke nødvendigvis er av det gode.

Waco

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare endre nicket til Wacko? Det ville stå mer i stil til dine uttalelser... Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler meg ihjel*

Eller...ooops... skulle jeg bli provosert, waco? Ojda, kanskje vise hvordan kvinner virkelig er i ditt hode, så du fikk rett?

Neida, jeg bare tuller med deg, jeg bare ler godt jeg. Du skaper humor på en regnvåt søndags ettermiddag. Og vi trenger alle en god latter icon_biggrin.gif

*Tusenfryd ler mens hun går og henter mer kaffe og venter på neste velmodulerte og intelligente innlegg fra bittelitte waco*

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg leste tre linjer øverst og to nederst. Det er f... meg nok.

Ble ikke du advart på en annen tråd?

Stikk frivillig mens du kan. Du er jo et oppgulp av en fyr som virkelig sliter med deg selv.

Til hjelp:psykriatisk avd. er åpen fra mandag til fredag. Enkelte komuner har nødhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere ungjenter!

Når var det man debatterte for debattens skyld da?

Hallo, jeg vet at jenter er mestere i persontrakkaseringer.. men herregud da... man må vel få lov til å holde seg til sak, og ikke person?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Mange 50 åringer som du skrev om i en annen tråd, har blitt noe rundere enn de på 20. Vet du hvorfor? Hormonelle forstyrrelser etter å ha fød sånne drittsekker som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt småpiker... er dere uenige så får dere gå på sak, og ikke person!

Dere har vel bedre argumenter enn det der?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sak? Kan du ikke svare på det du blir spurt om?

At kvinner ikke bør bestemme? *ler meg ihjel* Hva er det å diskutere? Å være enig eller uenig i? Det faller fullstendig på sin egen urimelighet.

Nei, jeg spør igjen - hvilken sak?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Bare dette innlegget mitt er bedre enn restev av livet ditt... Vennligst flytt deg ut av lesevidde, jeg prøver å leve her...

At noen i det hele tatt tør være så patetiske her inne? icon_rolleyes.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lily - la oss ta en dans, eller noe i stedenfor? Det finnes masse andre morsomme tråder her inne...

Skal gå å gjøre andre ting jeg nå, har stilt waco et spørsmål og får jo ikke svar, så da så...

Eller synes du jeg skal sitte her å være sinna og provosert? Nei, gidder ikke det jeg.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd

Siden jenter må ha alt inn med teskjeer, så får jeg gjenta meg selv.. : Kvinners frigjøring begrenser mannen, jeg mener at det ikke nødvendigvis er av det gode.

Er dere ENIG/UENIG? Forstår dere noe som helst av hva jeg prøver å forklare dere? Må dere mistolke absolutt alt med vilje? Er det klin umulig å være bittelittegranne samarbeidsvillige?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Enig, Tusenfryd, dette gidder jeg ikke mer. Kjenner lusen på gangen, dette er nok en av de som vil ødelegge for andre... Tapere, kaller man dem!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt begrenser ikke kvinnens frigjøring mannen! Jeg skjønner fortsatt ikke hva det er å diskutere.

_________________

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-05-13 21:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sexy, jeg er fullstendig klar over det.

Hvor mange kriger mon tro har ikke blitt startet pga kvinners lumske smil da? Napoleon gikk mot Waterloo for å imponere Keiserinne Josephine. Landshøvdingen Herodes ble så betatt av datteren til Herodias...at han spurte henne...hva ønsker hun seg? Hennes mor svarte, Døperen Johannes hode på et fat.....

Det ene kjønn er ikke værre enn det annet... men jeg vil si at mannen er ærligere...... mannen snakker ikke i gåter..... mannen er mer bevisst på seg selv..... tiden er enda ikke moden for full likestilling, idag må kvinnen innrømme sine svake sider, imorgen kan vi bli likeverdige....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Waco!

Man ber ikke om å slippe å bli trakassert som privatperson når man samtidig går ut og trakasserer halve jordens befolkning. Når man ikke kan se det konstruktive i kvinner. Når man ikke kan verdsette flinke jenter som styrer, driver politikk, bygger hus, oppdager nye ting og skaper nytt.

Hvis du, Waco, tenker deg om, kan du sikkert komme på masse positivt kvinner har bestemt også. Og du ser at kvinner er nyttige som deltagende i styre og stell.

Ikke hat oss kvinner da, Waco. Hat fører aldri noe godt med seg. Det blir, som Tusenfryd sier, begrensende for deg selv som mann.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Waco

Hvorfor kan du ikke komme med ett eneste seriøst og saklig innlegg om hvorfor kvinner ikke bør være likestilt med menn? istedet for å komme med slikt latterkig oppgulp.

Til opplysning: D var Salome selv som ville ha Johannes¨s hode på ett fat!

D står faktisk i Bibelen: Vi er alle likeverdige Kvinner som menn!1212[ Dette Innlegg er endret av: sexysadie den 2002-05-12 18:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibeke!

Jeg hater å elske damer!

Men nok om det. Jeg kommer med mine private betraktninger om hvordan forholdet er kvinner kontra mann. Istedetfor å angripe ideene, så latterliggjør dere heller meningsmotstandere.

Det er en ussel måte å debattere på. Man usyneliggjør tankene, istedet for å opprettholde samtalene.

Men det er en veldig vanlig kvinnemåte å diskuter på, man angriper person og ikke sak.

Jeg vil tro at det er en av årsakene til at dere ikke blir tatt like seriøst i det offentlig rom.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...