Gå til innhold

Par som bråker mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et kollektiv med tre andre, nå har den ene i kollektivet fått seg kjæreste. De er her veldig ofte og de bråker og ler mye til langt utover natta. Hver for seg har jeg ingenting i mot dem og synes de er ålreite mennesker.

De tar rett og slett mye plass sammen, feks kan de stå lenge i dusjen å knulle, det synes jeg er litt ekkelt.

De opptar også mye av fellesarealet ofte, og de snakker et annet språk enn meg så det blir liksom veldig kleint.

Om natta hender det ofte at jeg våkner av at de ligger å knuller da det er veldig lytt.

Bare hater å bo sammen med kjærestepar, jævlig slitsomt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Si fra!

Evt snakk med de andre i kollektivet, og snakk med han/hun som bor sammen med dere, og forklar at dere ønsker at de tar hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra!

Evt snakk med de andre i kollektivet, og snakk med han/hun som bor sammen med dere, og forklar at dere ønsker at de tar hensyn.

Ingen av oss har noe i mot noen av dem ikke jeg heller. Jeg er også usikker på om de andre ser på det som et problem, redd jeg kan gjøre meg upopulær og sette meg i en dårlig posisjon.

Men slitsomt med latter og knulling morgen og kveld hver eneste dag. Mye hyggeligere å bo med single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Ingen av oss har noe i mot noen av dem ikke jeg heller. Jeg er også usikker på om de andre ser på det som et problem, redd jeg kan gjøre meg upopulær og sette meg i en dårlig posisjon.

Men slitsomt med latter og knulling morgen og kveld hver eneste dag. Mye hyggeligere å bo med single.

Det handler ikke om å bli dårlig likt, og å være den "kjipe som sier fra". Du BOR faktisk der, og har rett på god livskvalitet. Dersom deres støy går utover søvn, lesing etc., så har du ingen rett til å syte dersom du ikke sier fra.

Litt støy må man vel regne med, men dersom du er utilpass med at de tar mye "plass", så synes jeg ikke det er riktig. Kjæresten bor vel heller ikke i kollektivet, og om de dusjer lenger, ser mye på tv etc., så synes jeg dere bør snakke om han/hun skal betale litt også.

Dersom du bare klager fordi du ikke liker å bo med kjærestepar, men vil bo med single, så synes jeg du skal heve takhøyden din litt :)

Endret av Ms. Raggsokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt støy må man vel regne med, men dersom du er utilpass med at de tar mye "plass", så synes jeg ikke det er riktig. Kjæresten bor vel heller ikke i kollektivet, og om de dusjer lenger, ser mye på tv etc., så synes jeg dere bør snakke om han/hun skal betale litt også.

Dersom du bare klager fordi du ikke liker å bo med kjærestepar, men vil bo med single, så synes jeg du skal heve takhøyden din litt :)

Jeg har bodd med andre som har hatt kjæreste også det har vært problemfritt da de stort sett har holdt seg på rommene.

Dette er utvekslingsstudenter fra en annen kultur, med norske par har det gått helt fint de har tatt mer hensyn.

Jævlig ekkelt å gå inn i dusjen om morran når noen nettopp har stått der og knulla, eller å spise frokosten sin mens noen står i dusjen og knuller.

De knuller også midt på natta, og man hører det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja du får ta deg en liten kosestund med deg selv mens

du hører på de da,ha ha ha

Prøv å gjør det beste ut av det.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Si ifra før det blir et skikkelig irritasjonsmoment.

Det handler ikke om å ikke like dem, eller ikke la dem få være seg selv...det handler om å vise hensyn til de man bor sammen med.

Er de voksne mennesker så forstår de det og demper seg litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra før det blir et skikkelig irritasjonsmoment.

Det handler ikke om å ikke like dem, eller ikke la dem få være seg selv...det handler om å vise hensyn til de man bor sammen med.

Er de voksne mennesker så forstår de det og demper seg litt.

Det er nesten blitt isfront nå, når vi skulle lage mat satt de der å spiste sammen. Litt kleint å stå å lage mat foran dem, føler man er skikkelig i veien. Litt kleint blir det etter at de har stått inne i dusjen å knulla så møter du de på kjøkkenet rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du i fra på en høflig og pen måte, tror jeg nok de tar det til seg og viser mer hensyn. Kan jo hende de faktisk ikke forstår selv hvor mye "plass de tar", som du sier, og derfor bare trenger å få fortalt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du i fra på en høflig og pen måte, tror jeg nok de tar det til seg og viser mer hensyn. Kan jo hende de faktisk ikke forstår selv hvor mye "plass de tar", som du sier, og derfor bare trenger å få fortalt det :)

Jeg synes at man bør holde seg for god til å stille seg opp å knulle i dusjen, for så å gå å sette seg og spise.

Hva faen skal jeg si da->SLUTT Å KNULL I DUSJEN, det bråker. IKKE KNULL OM NATTA, da sover jeg. Kan du ikke forstå at det blir kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at man bør holde seg for god til å stille seg opp å knulle i dusjen, for så å gå å sette seg og spise.

Hva faen skal jeg si da->SLUTT Å KNULL I DUSJEN, det bråker. IKKE KNULL OM NATTA, da sover jeg. Kan du ikke forstå at det blir kleint.

Du kan si at det lytt mellom veggene, og det hadde vært fint om de kunne holde lydnivået litt lavere om nettene fordi du ønsker å få deg en god natts søvn. Du trenger ikke å nevne sex engang, bare spør om de kan dempe seg litt. Akkurat det kan jeg ikke forstå hvorfor skal være så jævlig kleint. Hadde det gått utover meg, hadde jeg fint klart å si i fra. Du betaler tross alt for å bo der. Dessuten tror jeg selv de blir rimelig flaue, om de bare vet hvor mye dette plager andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så utrolig kjedelig situasjon! :forvirret:

Tror nok ikke det finnes så mange andre utveier enn å bite i det sure eplet å snakke med en av dem. Si at det er ubehagelig å høre på at de knuller, og at det er lytt, så du ville satt pris på om de holder støynivået nede. Eller så kan du jo spørre om de evt har et annet sted å oppholde seg fra tid til annen? Eller var det slik at begge bor i kollektivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I motsetning til alle andre her syns jeg at situasjonen er litt komisk og koselig :fnise:

Det er klart at det er kjipt når det blir så høylytt at det er irriterende og dusjen er full av kroppsvæsker, men det er trossalt ikke værre enn at du kan si ifra at det blir litt mye. Jeg tviler på at de blir sure eller har noe imot deg dersom du sier at det plager deg litt. De vet nok mest sannsynlig selv at de er høylytte, men sikkert ikke hvor høylytte de egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til alle andre her syns jeg at situasjonen er litt komisk og koselig :fnise:

Det er klart at det er kjipt når det blir så høylytt at det er irriterende og dusjen er full av kroppsvæsker, men det er trossalt ikke værre enn at du kan si ifra at det blir litt mye. Jeg tviler på at de blir sure eller har noe imot deg dersom du sier at det plager deg litt. De vet nok mest sannsynlig selv at de er høylytte, men sikkert ikke hvor høylytte de egentlig er.

Jeg kan skjønne at det høres komisk ut, jeg synes også det de første gangene. Nå er det mest pinlig og ekkelt at jeg bor sammen med er et nyforelsket par som knuller som kaniner. Jeg vet ikke, men jeg synes ikke det er jeg som burde ta initativet til å spørre om det. Min gamle nabo spurte meg om jeg hørte at de knulla, jeg har også spurt naboene om de har hørt noe om natta når jeg har hatt besøk. Vi har prøvd å vise hensyn, det gjør ikke disse.

Nå flytter naboen ut om en uke da, så jeg får instille meg på å overleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så utrolig kjedelig situasjon! :forvirret:

Tror nok ikke det finnes så mange andre utveier enn å bite i det sure eplet å snakke med en av dem. Si at det er ubehagelig å høre på at de knuller, og at det er lytt, så du ville satt pris på om de holder støynivået nede. Eller så kan du jo spørre om de evt har et annet sted å oppholde seg fra tid til annen? Eller var det slik at begge bor i kollektivet?

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de må knulle i den jævla dusjen. Dørene er tynne og det er åpning helt nederst. Det er dessuten ikke noe digg å knulle i dusjen, litt kos og såpe hverandre inn, men ikke noe digg å knulle det kan man gjøre etterpå eller før.

Ikke kult å høre ah, ah....klask,klask når du spiser frokosten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de må knulle i den jævla dusjen. Dørene er tynne og det er åpning helt nederst. Det er dessuten ikke noe digg å knulle i dusjen, litt kos og såpe hverandre inn, men ikke noe digg å knulle det kan man gjøre etterpå eller før.

Ikke kult å høre ah, ah....klask,klask når du spiser frokosten din.

De må da skjønne at det høres? Jeg mener, de hører vel fra andre at det er lytt der, så da skjønner de helt sikkert at andre hører de?

Kanskje de ikke bryr seg, siden de er fra en annen kultur? Er de franske eller spanske?

Kanskje de er stolte over at de har et sexliv, og ikke gidder legge skjul på det?

De parene jeg har bodd med har tatt hensyn, og jeg har ikke hørt noe ... og det er ganske normalt å ta hensyn.

Kanskje du kan skrive et brev å legge utenfor døren deres, der du legger problemet frem på en saklig måte? Ingen trenger vite at det er deg, og de vil forhåpentligvis ta hensyn.

Eventuelt ville jeg pratet med noen av de andre i kollektivet. Det er sikkert flere som hører de om natten og i dusjen?

Vil nå tro at de fleste syns det er ubrhagelig å høre på knulling om natten og å høre på knulling når man spiser frokost. Ærlig talt! Når foreldrene våre klarer å knulle utan at barna hører det, bør de klare det og. Jeg tror de vet det veldig godt! Bare si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør skille mellom fellesarealer og privaten. Bli enig om at sex taes på rommet. Ikke i dusjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativer:

1.Spør pent om du kan være med neste gang de holder på.

2.Finn en fyr som du tar med deg hjem, og knull han sanseløs mens de sover. Kjør hardt igjen på morgenkvisten. Gjenta dette til de hintet.

3.Gjør ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Ordlegg deg diplomatisk. Eksempel:

"Ikke for å være en skikkelig party-pooper, men når dere ... 'koser' dere, så høres det ganske godt. Hadde satt enormt pris på om dere demper dere litt, spesielt på natten og i dusjen :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...