Dubbedingsen Skrevet 3. juni 2011 #21 Skrevet 3. juni 2011 Det er da ikke hvorvidt hun er en fin Young Leader eller ikke jeg kommenterer. Jeg synes hun gjør en finfin jobb i sin rolle, det er tilegnelsen av rollen jeg er kritisk til. Uavhengig av hvem som fyller den. Jeg vil for øvrig påstå at det er mer beroligende om man kan bli noe på basis av meritter og utdannelse, snarere enn giftemål eller fødsel. Men det er sikkert veldig på siden av hva TS mener med denne tråden, så jeg skal ikke dra det lenger Beklager at jeg er kjedelig nå, men jeg biter ikke på forsøk på hersketeknikk Så at de to giftet seg av kjærlighet til hverandre spiller ingen rolle? AT han er kronprins er da ikke hennes feil. De møttes, ble forelsket, var sammen neoen år og giftet seg akkurat som normale menneseker. Bare at her ble det ne offentlig sak og Mette Marit måtte legge seg flat foran hele Norge, jeg synes hun har klart seg bra og gjort sitt beste for å fylle den rolle og ansvar som Kronprins Håkon sin kone som hun kan. Hvis du giftet deg med en mangemillionør av kjærlighet og han eide en stor bedift hvor du ble ansatt som dierktør så ville vel du ikke like å få høre at du giftet deg til jobben? 2
Gjest Cosette Skrevet 3. juni 2011 #22 Skrevet 3. juni 2011 Så at de to giftet seg av kjærlighet til hverandre spiller ingen rolle? AT han er kronprins er da ikke hennes feil. De møttes, ble forelsket, var sammen neoen år og giftet seg akkurat som normale menneseker. Bare at her ble det ne offentlig sak og Mette Marit måtte legge seg flat foran hele Norge, jeg synes hun har klart seg bra og gjort sitt beste for å fylle den rolle og ansvar som Kronprins Håkon sin kone som hun kan. Hvis du giftet deg med en mangemillionør av kjærlighet og han eide en stor bedift hvor du ble ansatt som dierktør så ville vel du ikke like å få høre at du giftet deg til jobben? Men hva er det du snakker om? Jeg peker ikke på Mette-Marit spesielt, jeg peker på monarkiet som institusjon. Jeg ser at det å ha en monark har en viss verdi som sikkerhetsfunksjon mot diktatur, men monarkiet fremstår allikevel så foreldet, utdatert og falskt at jeg har vanskeligheter med å ta det alvorlig. Det betyr ikke at jeg ikke synes medlemmene i den norske kongefamilien fremstår som sympatiske, for det gjør de jo absolutt. Det har imidlertid ingenting med poenget mitt å gjøre. Direktøreksempelet ditt er forresten uten relevans, da jeg ikke hadde tatt imot en direktørstilling jeg ikke var kvalifisert til som en "gave" fra en ektefelle. Og om jeg så gjorde, så hadde jeg jo måttet høre at jeg hadde giftet meg til jobben. Det hadde jo vært sannheten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå