Gå til innhold

Hvilken prevansjon bruker dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

P-stav i armen kjære:)

Endret av fru.Tonic
Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-stav i armen kjære:)

Den har vært til veldig grundig vurdering, og er det ennå snille du :)

Men jeg tenker at hvis det er noe jeg er veldig misfornøyd med der også, så er det enda et tilfelle av masse penger rett i dass :(

AnonymBruker
Skrevet

jeg har gått på loette å vært veldig fornøyd med det, men så måtte jeg kutte det ut pga innleggelse og slik å har enda ikke fått begynt på dem igjen, så vi brukte kondom ei stund men fant ut at det var bare dritt så nå bruker vi ingenting og kommer nærmere og nærmere for hver gang :) (nå skal det ha seg at vi begge har litt vanskelig med å komme.. men det kommer med tiden).

AnonymBruker
Skrevet

bruker selv Cerazette, ettersom jeg fikk blodpropp for noen år siden når jeg gikk på jasmin, så kan jeg ikke lenger gå på noe med p i seg (p-pille, p-sprøyte osv).

jeg også er meget fornøyd med Cerazette, ikke noe mens i det hele tatt, med mindre jeg velger å la vær å ta pilla. (føler på en måte det er greit å sjekke at alt funker som det skal innimellom. :P hehe.) men som sagt tidligere i tråden, folk reagerer forskjellig på alt, så det kan nok kanskje lønne seg å lese litt om de du evt vil prøve ut, så må en nesten bare prøve det. ;)

Så du har Leuden-mutasjon? Er lurt å sjekke seg for Leuden-mutasjon før man begynner på piller, fordi da får man blodpropp i lungene eller andre steder. Det er veldig farlig.

Skrevet

Jeg bruker Diane p-piller. Veldig fornøyd, for den fikser huden min og :)

Skrevet

Det er jo på grunn av akkurat sånne ting det er så greit å høre andres erfaringer. Da får jeg littegranne bedre bilde av hva som kan skje og ikke kan skje som følge av det i motsetning til legenes rosemaling av alt som koster penger :wink:

Men alle reagerer jo forskjellig på alt, så selv om det er ti stykker her som sier at de får uregelmessig mens av p-sprøyte så kan det godt hende det funker supert for deg! Det eneste jeg sier her er at det ikke er så lurt å avfeie et prevansjonsmiddel pga andres reaksjoner.

Jeg har aldri opplevd noe som helst rosemaling fra noen av de mange legene/sykepleierne som har introdusert meg til noe nytt. Alle har sagt at det er ingen garanti for at dette fungerer for deg, men det er verdt å gi et forsøk. Og at det ofte kan gå en stund før ting stabiliserer seg, så man ikke skal gi opp med en gang.

Og alt koster jo penger, er ikke så enormt store forskjeller på de forskjellige. Noen koster ganske mye, men det er de som man har over en lengre periode, så i bunn og grunn koster de ikke noe mer de heller.

AnonymBruker
Skrevet
Så du har Leuden- mutasjon? Er lurt å sjekke seg for Leuden-mutasjon før man begynner på piller,

fordi da får man blodpropp i lungene eller andre

steder. Det er veldig farlig .

nei, det har jeg ikke. hvorfor gikk du bare ut i fra det? men uansett, det har jeg sjekket, og har ikke det. fikk en annen sykdom som jeg ble gående med i flere måneder fordi legen ikke gadd å sjekke meg ordentlig, som igjen resulterte i blodproppen, men legen på sykehuset sa at det slettes ikke er sikkert jeg hadde fått blodproppen hadde jeg ikke gått på p-pille i tillegg.

p-pillen var liksom det som dyttet det over i en blodpropp, og derfor ville ikke legen at jeg skal gå på p-pille mer om jeg kunne bruke andre alternativer. men jeg har ikke noe genetisk som tilsier at jeg er i risikogruppe for emboli. er heller ikke noe embolihistorie i familien min.

Skrevet

Ja nå har jeg jammen meg prøvd hva som IKKE fungerer, så den metoden er godt i gang :wink:

Har ny fastlege etter jeg spurte etter Synfase sist for over et år siden, så kan hende jeg får dem likevel. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk dem hvis de faktisk er i salg... ?

Jeg har i alle fall fått kjøpt det siste året, sist for en måned siden, så har nok kommet på marked igjen da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...