daemonia Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 jeg har spiral nå. Valgte den pga at menssmerter skulle forsvinne, menstruasjonen skulle forsvinne, og mannen skulle ikke merke noen ting. Vel, nå sitter jeg her med sterkere menssmerter enn med noen som helst annen prevensjon, mannen har stukket seg på trådene og har fått utslett, og menstruasjonen har altså ikke forsvunnet ett år etter den kom på plass. Jeg har fått nok! Hvilken prevensjon bruker dere? Jeg vurderer å begynne på p-piller så snart som mulig og bare få det gjort. Brukte Synfase tidligere som tok bort alt det plagsomme jeg har nå (menstruasjonen varte bare 1,5 dag!), men den var visst ikke tilgjengelig lenger. Mercilon p-piller er uaktuelle for meg, for da varte menstruasjonen i 10 dager og jeg var et hormontroll av en annen verden. HJELP snille snille damer
spinnwild Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Jeg bruker også Synfase, ikke tilgjengelig? Det hadde vært surt, Synfase har fungert best for meg, og er jo så billig ... Ellers har jeg prøvd p-ring, men den var litt i veien da vi hadde sex, og jeg syntes det var litt ekkelt å ha den der hele tiden... Høres ut som spiralen skaper mer problem enn den forebygger (selv om graviditet kan være et stort "problem"), og ettersom du har gått på p-pille før så er det vel enkelt å komme inn i rytmen med pilletaing igjen. Snakk med legen din om å finne ut hvilke andre p-piller som er mest lik Synfase. Men man vet jo aldri hvordan man reagerer på de ulike :S Det er nok prøv-og-se-metoden som er best her...
daemonia Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2011 Det er nok prøv-og-se-metoden som er best her... Ja nå har jeg jammen meg prøvd hva som IKKE fungerer, så den metoden er godt i gang Har ny fastlege etter jeg spurte etter Synfase sist for over et år siden, så kan hende jeg får dem likevel. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk dem hvis de faktisk er i salg... ?
Zzyzx Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Jeg bruker p-sprøyten (depo-provera). Jeg er veldig fornøyd, ingen bivirkninger og ingen mens. Og ikke minst så slipper jeg å huske å ta en pille hver dag. Har brukt mange forskjellige p-piller før denne, men jeg er av typen som sjelden får bivirkninger av sånt uansett.
Benedicte22 Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Gikk på p-sprøyten før, da endte jeg opp gravid. Etter det byttet jeg til P-plaster. Er veldig fornøyd med det!
daemonia Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2011 Gikk på p-sprøyten før, da endte jeg opp gravid. Etter det byttet jeg til P-plaster. Er veldig fornøyd med det! Jeg har hørt at når en bruker p-sprøyte så får en veldig mye hormoner sprøytet inn i kroppen med det samme og at en kan få veldig sterke bivirkninger pga det. Stemmer det? Og at en står i fare for å bli gravid i slutten av perioden den skal gjelde for. Har ikke noe lyst å gå med p-plaster. Føler at det blir sånn i veien. Vil ikke klistre på noe utvendig til allmenn beskuelse :gjeiper: Og så tror jeg det vil føles veldig i veien. Kanskje jeg tenker helt feil der, men det er nå slik mitt hode har konstruert hverdagen med det
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har brukt Cerazette i fem år og er veldig fornøyd. Null mens ftw! Men det er et par tråder her KG som du bhr lese, for det virker som folk har veldig forskjellige erfaringer med den.
Rainbow Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Jeg bruker ingen verdens ting, og har aldri gjort det! Men kjæresten min kan ikke gjøre meg gravid, for hun er en jente! :-) Er så deilig å ikke måtte tenke på prevensjon, når jeg hører hvor mye styr vennene mine har med å finne noe som funker for dem! 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #10 Skrevet 3. juni 2011 bruker selv Cerazette, ettersom jeg fikk blodpropp for noen år siden når jeg gikk på jasmin, så kan jeg ikke lenger gå på noe med p i seg (p-pille, p-sprøyte osv). jeg også er meget fornøyd med Cerazette, ikke noe mens i det hele tatt, med mindre jeg velger å la vær å ta pilla. (føler på en måte det er greit å sjekke at alt funker som det skal innimellom. hehe.) men som sagt tidligere i tråden, folk reagerer forskjellig på alt, så det kan nok kanskje lønne seg å lese litt om de du evt vil prøve ut, så må en nesten bare prøve det. 1
daemonia Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2011 Jeg bruker ingen verdens ting, og har aldri gjort det! Men kjæresten min kan ikke gjøre meg gravid, for hun er en jente! :-) Er så deilig å ikke måtte tenke på prevensjon, når jeg hører hvor mye styr vennene mine har med å finne noe som funker for dem! Blææææh, heldigen!
daemonia Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. juni 2011 Blææææh, heldigen! Som slipper å tenke på prevensjon altså! Hæhæhæhæhæææææ
daemonia Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2011 bruker selv Cerazette, ettersom jeg fikk blodpropp for noen år siden når jeg gikk på jasmin, så kan jeg ikke lenger gå på noe med p i seg (p-pille, p-sprøyte osv). jeg også er meget fornøyd med Cerazette, ikke noe mens i det hele tatt, med mindre jeg velger å la vær å ta pilla. (føler på en måte det er greit å sjekke at alt funker som det skal innimellom. hehe.) men som sagt tidligere i tråden, folk reagerer forskjellig på alt, så det kan nok kanskje lønne seg å lese litt om de du evt vil prøve ut, så må en nesten bare prøve det. Har fått en del tips om forskjellige merker nå som jeg skal sjekke ut grundig, men kjør på og gi tips fremdeles
bukett Skrevet 3. juni 2011 #14 Skrevet 3. juni 2011 Hvilken prevensjon bruker dere? Naturmetoden - i forhold til hvor man er i syklusen. Er ikke komfortabel med noen som helst slags hormonell prevensjon, spiraler eller annet.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #15 Skrevet 3. juni 2011 Hormonspiral, ikke fornøyd. Mye plaget med vanncyster og generelt smerter i underlivet. Har hatt den i to år, og den skal ut neste uke.
Gjest Consensio Skrevet 3. juni 2011 #16 Skrevet 3. juni 2011 Kobberspiral. Veldig enkelt, veldig deilig. Dersom han kommer borti trådene, så kan man få klippet dem ned litt slik at han ikke bumper borti dem. Mensen forsvinner ikke (hos meg iallefall), men jeg mener det er en naturlig del av kvinnekroppen å ha menstruasjon, så jeg ville blitt mer bekymret om den ble borte for å si det slik (slik som den ble av p-sprøyte og andre ting jeg har prøvd tidligere og som har ødelagt kroppen min helt) Hadde litt kraftigere mensen det første året, men nå...etter ca 4 år, så er mensen nesten litt mindre enn normalt. Jeg blør (pr i dag) i ca 4 dager.
Rainbow Skrevet 3. juni 2011 #17 Skrevet 3. juni 2011 Som slipper å tenke på prevensjon altså! Hæhæhæhæhæææææ Hahaha, skjønte at det var det du mente!!:-p
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #18 Skrevet 3. juni 2011 Bruker kobberspiral, og er fornøyd med det. Mannen stakk seg på trådene, men så ble de klippet helt ned, og stikker han seg kun når han virkelig kjører på. Jeg slet med å huske p-pillen, og byttet derfor. Litt menssmerter, men ikke mye. Har ingen barn/har ikke vært gravid. Begge er fornøyde.
CoffeeCup Skrevet 3. juni 2011 #19 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har prøvd alt bortsett fra spiral og plaster! Gikk på p-sprøyte en stund og var veldig fornøyd med det! Jeg hadde ikke mensen i det hele tatt og derav ingen mensensmerter. Men så er det noen som ikke anbefaler å gå på det mer enn 1 år, andre 3. Og venninna mi gikk også på det, hun blødde hele tiden! Så fikk jeg blodpropp pga en operasjon Etter det har legene vært superstrenge med meg angående prevensjon. Jeg har brukt p-stav, men dette gav meg masse uregelmessig mens i 1,5 år før jeg gav opp og tok den ut... Mensensmertene var også enorme. Brun utflod og masse drit... Jeg har brukt Cerazette som andre anbefaler, også masse mellom-menstruasjon og brun utflod.. blææ Nå går jeg på Conludag, og det tok litt tid før ting stabiliserte seg (ca. 7 mnd), men nå er jeg strålende fornøyd. Har mensen ca 4 dager og ingen mellomblødninger. Masse mensensmerter men det reparer jeg med naproxen. Min konklusjon: Vi kan anbefale opp og ned i mente, men det er helt umulig for oss å vite hvordan dette fungerer på deg! Vi reagerer alle så utrolig forskjellig på prevansjonsmidler! Så man må desverre prøve seg frem og finne sin favoritt selv...
daemonia Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #20 Skrevet 3. juni 2011 Min konklusjon: Vi kan anbefale opp og ned i mente, men det er helt umulig for oss å vite hvordan dette fungerer på deg! Vi reagerer alle så utrolig forskjellig på prevansjonsmidler! Så man må desverre prøve seg frem og finne sin favoritt selv... Det er jo på grunn av akkurat sånne ting det er så greit å høre andres erfaringer. Da får jeg littegranne bedre bilde av hva som kan skje og ikke kan skje som følge av det i motsetning til legenes rosemaling av alt som koster penger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå