Gå til innhold

Jenter i militæret


Arketypen

Anbefalte innlegg

Hva diskuterer egentlig du nå?

Dette.

Forresten liker jeg ikke at Norge er i krig mot fire land (afganistan, kosovo, irak og sudan), fordi krig er en faenskap som utelukker fred.

Fighting for peace is like fucking for virginity, ikke sant. :D

Men det er vel kanskje nødvendig når man først er i gang.

Selv om det, helt ideélt sett, hadde vært enklere å bare stoppe.

Enkelt er sjeldent best, manji.

Hvis man tenker litt lengre enn nesa rekker, riktignok.

Vel, du vil vel ikke nekte på at det beste hadde vært hvis alle bare kastet våpnene? - Og tatt resten med politiske topp-møter osv.

Enkelt fordi man slipper å krige.

Best fordi mennesker slipper å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Jeg registrerte ikke Wacos kommentar, siden den ikke hadde noe med tema å gjøre over hodet.

Dermed skjønte jeg heller ikke hva du svarte på, noe som heller ikke var interessant i denne saken.

For å diskutere militæret generelt kan dere vel lage en egen tråd?

Forøvrig så er jeg helt enig i denne:

hvis alle la ned våpnene så måtte man tenke alternativer til krig.

Hvis noen var i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekeball er snurt. Men du må skjønne at dersom man skal kunne diskutere så må man lese andres innlegg... eller ihvertfall forutsette at andre debettanter gjør det.... =)

Et god råd for å unngå misforståelser, ment i aller beste hensikt =)

Waco

Mange kvinner ser ikke helheten av en diskusjon kan det virke som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg antar at det gleder deg om du får lov til å tro at jeg er snurt Waco, så be my guest. :briller:

Jeg har ikke noe imot diskusjonen rundt hvorvidt militærmakt er den beste løsningen, men akkurat oppi dette temaet har jeg det.

Akkurat som å begynne å diskutere prisen på DVD-spillere, når temaet er fjernkontroller.

Men, jeg vet jo at enkelte steiler bare de ser ordet "militær", og ikke klarer å holde seg saklig.... Mange menn ser ut til å ha dette problemet kan det virke som. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IRONI, kalles d.

snedig at du trodde jeg faktisk mente det. :blunke:

Nei, jeg trodde nok ikke egentlig det. Men jeg har opplevd så mye ironi i forbindelse med dette og så mange brødhuer som ikke skjønner ironi - og dermed blir det en sannhet i overføringen.

Derfor slår autopiloten inn på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt; feltmadrasstjeneste er ikke akseptert, men som privatperson har faktisk ingen noe med hva du velger å gjøre.

Selv om de innbiller seg det.

I en drømmetilværelse er det helt riktig.

Hverdagen i grønt i 2003 er dessverre ikke kommet så langt og jenter er ikke privatpersoner på denne måten.

Av og til kan man ikke en gang gi en klem - som ville være helt naturlig under alle andre omstendigheter - uten å bli oppfattet som feltmadrass.

Urettferdig, ja ingen tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lekeball: Sitter du der og forfekter retten til å ta bilder naken med gutta på brakka uten å bli stigmatisert.. ja da er diskusjonen rimelig låst må jeg si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Tusenfryd

Jeg er klar over at ulike ting man gjør, som jente i Forsvaret, lett blir oppfattet på en helt annen måte enn det var ment.

Ingen tvil hverken om at det er sånn, eller at det er urettferdig, som du sier.

Jeg kommer likevel fortsatt til å gi en klem når jeg føler for det - osv. - selv om enkelte velger å tolke dette på sin egen måte.

Så lenge man er profesjonell under arbeid, så har jeg tro på at dette, på sikt, vil være bedre enn å late som om man er noe annet enn det man faktisk er.

Og, jeg snakker ikke om å ha seg med hele troppen sin her - men helt vanlige ting (som eksemplet ditt om å gi en klem) som er naturlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Arketypen

Jeg siterer artikkelen:

De viser angivelig den nå 20 år gamle jenta både toppløs og naken sammen med to mannlige soldater.

For det første - "de viser angivelig".

Ingen har sagt noe om at dette har foregått på militært område.

Ingen har sagt at de mannlige soldatene har tilknytning til Lynch på jobb-plan.

Altså:

ut i fra opplysningene jeg har fått fra artikkelen, går jeg ut i fra at dette har skjedd privat.

Hvor er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Poenget mitt at jeg ikke går ut ifra det samme som deg....

Det må, slik jeg kan se det, bety at du lager din egen historie ut av nøytale opplysninger - altså er du forutinntatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, jeg er ikke det, men vi tolker det som står der forskjellig... :wink: Jeg tolker det som hun gjorde det med medsoldater...

Jeg har vært med kvinner i militæret jeg; flotte jenter som jeg ikke har noe negativt å si om... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Altså, ærlig talt - du kan da ikke tolke i hytt og pine - hva går du ut i fra egentlig?

Vi må da forholde oss til det som faktisk står der.

Men, det blir litt på-kryss-og-tver-diskusjon, når vi delvis snakker om Lynch, og delvis snakker generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolker det som står der som at hun tok dem på brakka jeg. Det er like stor grunn til å anta det som det du tolker det til synes jeg..

Men ja, vi er inni en en metadiskusjon nå.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

hvorfor startet du denne diskusjonen egentlig?

Fordi jeg fant et eksempler på kvinner som forsterker en del menns fordomer... :wink: (nei, ikke mine... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...