Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #21 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg mente at det er en grunn til at myter og stigamtisering oppstår, ikke at det er en sannhet når det gjelder alle.... Men situasjonen oppstår ofte nok i forhold til antall, til at det blir lagt veldig merke til... Her sier du jo at påstandene stemmer. Altså, at en generell tendens blant militære kvinner, er at de er i Forsvaret av andre grunner enn jobb/utdanning. Og da blir jo vi andre egentlig bare unntaket som bekrefter regelen.... Jeg har blitt møtt med følgende argument når det gjelder voldtekt her inne: DU har et ansvar som mann når det gjedler å fordømme de som mener en lettkledd kvinne "ber " om å bli voldtatt. Ditt ansvar er å "jobbe" mot dette blandt dine "brødre".... Da sier jeg: Dere burde som kvinner fordømme slik adferd av kvinnelige militære... :o Sammenligner du voldtekt og det å posere i et blad, nå? Forskjellen her er selvsagt at det å posere i et blad ikke skader noen. Ergo føler jeg intet ansvar for hva andre måtte føle for å gjøre på sin fritid. Ja, jeg har noe imot det om de ikke konser på jobb, og er opptatt av alt annet enn jobben vi er satt til å gjøre - nemlig deres mannlige kollegaer (som det er mange av) - men hva de gjør når uniformen er tatt av, vet du, det har jeg faktisk ikke noe med. Jeg har derimot noe med dersom noen skulle voldta et annet menneske - ikke noe godt eksempel i det hele tatt, synes jeg. Arrester meg gjerne. Altså: jeg fordømmer "slik" (feltmadrass-)oppførsel som soldat, men ikke som privatperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 13. november 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 13. november 2003 Er man privatperson i militæret da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 13. november 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 13. november 2003 Skader det ikke kvinner at de må kjempe mot en stigmatisering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #24 Del Skrevet 13. november 2003 Ikke under tjeneste, men i fritiden. Påstår du at man ikke er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #25 Del Skrevet 13. november 2003 Skader det ikke kvinner at de må kjempe mot en stigmatisering? Jo, men det er da for pokker ikke min skyld om noen dømmer meg til helvete og tilbake igjen for noe jeg velger å gjøre som privatperson - da er det faktisk de som har det største problemet, og ikke jeg. Jeg er veldig enig i at kvinner i Forsvaret må tenke over hva slags rolle de har satt seg i, og ta ansvar for dette - men ikke på tvers av retten til å gjøre det man vil innenfor rammene av norsk lov. Som sagt; feltmadrasstjeneste er ikke akseptert, men som privatperson har faktisk ingen noe med hva du velger å gjøre. Selv om de innbiller seg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. november 2003 #26 Del Skrevet 13. november 2003 Hei Lekeball...arketypen tar selvsagt feil... myten om at kvinner søker til miletæret av karriæregrunner kan bevises så enkelt som at flerparten av miletærdamene er sammen med en miletærmann.... Og jeg vil også tippe at de fleste jentene i forsvarer søker seg til menn av høyere grad og stilling... SÅ ENKELT er det å bevise hvor rett arketypen har.... Ssssshh.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #27 Del Skrevet 13. november 2003 Hei Lekeball...arketypen tar selvsagt feil... myten om at kvinner søker til miletæret av karriæregrunner kan bevises så enkelt som at flerparten av miletærdamene er sammen med en miletærmann.... Mente du det for en gangs skyld seriøst eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 13. november 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 13. november 2003 Jo, men det er da for pokker ikke min skyld om noen dømmer meg til helvete og tilbake igjen for noe jeg velger å gjøre som privatperson - da er det faktisk de som har det største problemet, og ikke jeg. Men det går jo ut over deg. Han som mener det har ingen problemer. det er du som blir møtt med fordommer, og må jobbe for å komme på plussiden... Det samme gjelder folk som baksnakker om meg f eks... Om jeg blir baksnakket f eks til nye ansatte, går det ut over meg, som må jobbe for å komme på plussiden, uansett om det som sies om meg er helt urimelig. Jeg mener at hva en politiker gjør på fritiden infuerer yrket. det samme med politi, prester, lærere, militære... Men nå føler at jeg kverulerer litt... Men mener jeg er inne på noe samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 13. november 2003 #29 Del Skrevet 13. november 2003 Blander meg kanskje litt inn, men har du noen forslag da - til hvordan vi kan jobbe mot stigmatiseringen av kvinner? Om det er i militæret eller ikke, spiller vel ingen rolle, for stigmatisering betyr jo noe negativt, det betyr jo å stemple noen som noe - og da ligger vel kjernen til problemet på den som stigmatiserer, og ikke omvendt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #30 Del Skrevet 13. november 2003 Ja, klart det går utover meg. Men, jeg tror på en måte ikke at det gagner meg så veldig å få respekt som en porselensdukke, når jeg egentlig ikke er det. Skjønner du hva jeg mener? Jeg retter frustrasjonen min mot de som stigmatiserer - ikke mot de som blir stigmatisert. Det er mulig det hele vil ta mye lengre tid på denne måten, men dersom det er eneste alternativ, så tror jeg nesten at det bare må bli slik. For å ha understrekt det nok antall ganger, så gjør jeg det en gang til: jenter som er i militæret fordi det er masse mannfolk der, er noe av det mest simple jeg vet. Null respekt til dem. Det samme gjelder folk som baksnakker om meg f eks... Om jeg blir baksnakket f eks til nye ansatte, går det ut over meg, som må jobbe for å komme på plussiden, uansett om det som sies om meg er helt urimelig. Det er en viktig del av det hele selvfølgelig. Jeg anser likevel friheten til å gjøre det man vil som privatperson, som viktigere enn at jeg får den respekten jeg fortjener (ikke misforstå - jeg har gått ut av vater flere ganger, i ren frustrasjon, grunnet nettopp det vi diskuterer her...). Jeg mener at hva en politiker gjør på fritiden infuerer yrket. det samme med politi, prester, lærere, militære... Men mener du at det er riktig, i alle typer yrker? Jeg mener det stemmer at det er slik, men at det ikke er riktig. Om en soldat er utro mot kona/mannen privat, kan h*n gjøre en glimrende jobb militært. Og - du er inne på noe viktig, jeg er bare ikke helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 13. november 2003 #31 Del Skrevet 13. november 2003 Hei Lekeball...arketypen tar selvsagt feil... myten om at kvinner søker til miletæret av karriæregrunner kan bevises så enkelt som at flerparten av miletærdamene er sammen med en miletærmann.... Og jeg vil også tippe at de fleste jentene i forsvarer søker seg til menn av høyere grad og stilling....... Mora mi er innehaver av en høyere stilling i forsvaret. Hun ble gift med en stakkels styrmann på en taubåt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #32 Del Skrevet 13. november 2003 Hvem spør du, mellom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 13. november 2003 Forfatter #33 Del Skrevet 13. november 2003 Nei, jeg synes asvaret ligger p de som gjør slike dumme ting jeg. Så kan man samtidig synliggjøre de som oppfører seg skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 13. november 2003 #34 Del Skrevet 13. november 2003 Arketypen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #35 Del Skrevet 13. november 2003 Nei, jeg synes asvaret ligger p de som gjør slike dumme ting jeg. Så kan man samtidig synliggjøre de som oppfører seg skikkelig. Hva er "dumme ting"?? :o Er det du som skal avgjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 13. november 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 13. november 2003 stønn.. jeg er alt for sliten til å tenke ut rimelig gode begrunnelser til ting jeg egentlig ikke føler så mye for... egentlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #37 Del Skrevet 13. november 2003 Pyse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 13. november 2003 Forfatter #38 Del Skrevet 13. november 2003 Hva er "dumme ting"?? :o Er det du som skal avgjøre det? pust.... Dumme ting er ble a å ha sex med en haug gutter på brakka, og å la folk ta bilder av en i nettoen.. også på brakka... Jeg skal ikke avgjøre noe jeg... Men det er jo en del handlinger som er direkte bundet med det saken gjelder da... Men nå erter du bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 13. november 2003 #39 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg tror nok d er både og mht kvinner i forsvaret. Mora mi gjør d meget godt men hun er også en ytterst korrekt og nøktern person. Min venninne derimot ble en skrytepave deluxe da hun havnet på Madla; og d ble nok endel fyrer også. D toppet seg da hun for m idrettsoffiseren (sin sjef) da gapte hun bokstavelig talt over for mye. Men tror nok at d er bra for forsvaret som bransje at kvinnene kom inn i bildet. Men d skal være en standard og den skal gjelde alle. Dette trusetillegget på tolv hundrede kroner ler jeg av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #40 Del Skrevet 13. november 2003 Jo, men da blir det jo militært igjen, på en måte. Dine eksempler ligger, i beste fall, i grenseland når man skal skille jobb/privat. Å stille opp i et blad derimot, er privat. Å bade (var det ikke det hun gjorde? Husker ikke) sammen med to bekjente, er også privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå