Gå til innhold

Skjønnhetsidealet.....


waco

Anbefalte innlegg

Vi har et kjønnsideal her i vesten om at kvinner bør være slanke.

Takk Gud for det.

Er det noe jeg finner motbydeligere enn at feite kvinnemennesker slafser i seg big-mac og spiser bløtkake?

Nei jeg tror ikke det.

Dette feministene kaller "slankepresset" kaller jeg sunnhetsideal. Det finnes ingenting mer bekymringsfullt enn at noen prøver å presse fram et "feithetsideal", slik vi har sett noen butikker og kjeder prøve seg på. Hvorfor skal det være så ukorrekt å være ærlig? Hvorfor kan ikke jeg ha lov til å si at jeg ønsker meg slanke piker, akkurat som jenter vil ha velsituerte menn? Litt ærlighet må vel i anstendighetens navn være lov. Litt fett på kroppen er jo bra, men ingen liker vel egentlig pæreformede kvinnekropper?

Jeg bare lurte jeg.

Waco

Det er snart nitti år siden kvinner fikk stemmerett, ennå idag må kvinner kvoteres inn i politikken. Tror dere forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Du får en sjanse til før du blir pælmet på huet ut av hele KG.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Hei Waco!

Jeg håper du finner en dame som elsker deg slik du er, inni og utenpå. Med alle dine små og større "feil". En kvinne som ser alt det vakre i deg, selv om du ikke skulle passe inn i en streng, firkantet ramme rundt kropp og holdninger.

Jeg håper andre unner deg denne kjærligheten, selv om du ikke passer inn i deres kanskje snevre idealer.

Jeg håper du er fornøyd med deg selv, selv om andre kanskje skulle finne feil med deg.

Ha en aldeles strålende dag, og nyt kvinner som menn i lette sommerklær. Det er så mye vakkert å se, i all slags fasonger.

Og nå er det sesong for jordbær og vaniljeis, folkens!

Sommer er hææærlig!

icon_lol.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda en god nyhet til alle mine medsøstre som eeeeelsker jorbær og is... Siste mote er at magen skal "henge" litt over buksekanten (jeans) og dersom man ikke har mage, skal man stramme (det moderne) beltet til man får mage!!!

Ja til jenter med synlig mage som tyter over buksa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Ikke la dere provosere jenter.

Waco representerer ikke gjennomsnittet av den mannlige befolkningen her i landet.

Hmmm....lurer på om jeg har en melkesjokolade i kjøleskapet jeg...

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla!

Waco plager ingen han.... bare noen små politisk ukorrekte meninger... og hele syklubben hakker løst... er det rart jeg lar meg skremme av kvinnemennsker?

Forresten, er jeg like ærlig som hvilken som helst annet gutt. Akkurat som jenter tenner på økonomi, liker gutter pupper og lår.

Beklager at jeg ødelegger idyllen deres da.... men det er jo sommmer... og selv Waco smiler til de usikkelig pikene han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Finnes det noen jenter som setter pris på din ærlighet,som du kaller det.

Hva er dine feil og mangler? Dine skavanker?

Jeg synes ikke du provoserer engang, jeg syns du er motbydelig kvalm.

Du lider sikkert av et mindreverdighetskompliks.

Milla ville gi deg en tjangs, ikke faen om du får. Stikk for h....

Håper alle driter i å svare slike fra NU !!!

Tusen takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Lille Waco glefser...

ER du snill gutt så skal du få deg en tier til telefonregningen din også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå ikke dette bli en anledning til å gjøre narr av kvinner som er naturlig slanke da. Jeg er en av dem. Det betyr ikke at jeg mener det er best, bare at det er sånn min kropp er, og jeg har ikke gjort spesielt mye for å fortjene det.

Waco - jeg ville ikke hatt deg om så resten av deg var perfekt. De holdningen dine hører ikke hjemme noen steder. Når du blir stor vil du oppdage at det er INNI menneskene det som VIRKELIG betyr noe finnes. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klabbert, Yatzy! Du skal selvsagt få ha kroppen din akkurat sånn som den er. Og det skal alle andre få også icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd!

Jeg konstanterer bare fakta jeg! Akkurat som dere misliker feite gamle griser som sikler ved strendene, ser jeg motbydeligheten av feite femtiår gamle damer man ikke ser bikinen på engang, ligge å ødelegge strandidyllen!

Hvorfor skal det være så korrekt å angripe gutta som glaner, men samtidig utelukke ekkelheten noen kvinner kan vise?

Har man ikke ytringsfrihet kanskje? Deres ser oppgitt over gutta som plystrer, jeg er lei av damer som frister...

Egentlig to sider av samme sak!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Ja til pupper og lår, Waco, jaaaa! icon_biggrin.gif

Ikke vær redd for damer, Waco, det så mange skjønne kvinner. Nydelige damer i deilige former, små&store, tykke&tynne. Opp til flere av dem er kjekke, greie og glupe til og med! Verden er en deilig plass med med smukke, smarte menn og kvinner overalt.

Nyt sommeren og flørt i vei icon_wink.gif

Jordbær og is, pupper og lår!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Tusenfryd

Tenk om flere damer var som deg! Hallo, ellers blir jeg jo bare trakkasert som privatperson. Altså, dere årsaksforklarer hvem jeg er, utifra meningene mine????

Hørt makan på galskap.... begynner å forstå hvorfor kvinner må kvoteres inn i styre og stell....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt fantastisk - du fatter fortsatt ikke en pøkk... Kanskje ikke så rart at folk begynner å hakke på deg som privatperson? Man begynner jo faktisk å lure på hva slags oppvekst og omsorgssvikt som avstedkommer slike holdninger du har, da.

Men - du får bare holde på, jeg skal gjøre litt andre ting jeg nå. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily, er det noen som ikke forstår noe er det dere. Jeg kom bare med min høyst personlige subjektive mening om hva slags damer jeg liker.

Og da begynte dere å hyle og skrike om hvor begrenset jeg er som privatperson.

Da fikk jeg bevist det jeg trodde, at damer ikke klarer å skille sak/person. Dere bevist for en tviler som meg, hvorfor vi ikke bør kvotere inn damer inn i styre og stell.

Da hadde det blitt kaos. Akkurat som dere ikke klarer å skille sex/kjærlighet klarer dere ikke å skille sak/person.

Egentlig er det lett å forstå.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tristessa

Stakar liten, du må nok ha gått lenge uten dame!

Nei, fra spøk til side. Jeg kan skille fra sak til person, fra sex til kjærlighet, selv om jeg vet at vi jenter har vanskelig for å skille mellom dette. MEN! Når det kommer til skjønnhetsideal er dette en helt annen sak! Når jenter helt ned i trettenårsalderen skal slanke seg og gå i klær som er alt for utfordrene for alderen deres er det noe galt!

Jeg var selv en av disse jentene, jeg hadde bulimi/anoreksi når jeg var 13-15, slet med mat og har ennå betenkeligheter med sjokolader og slik. Det å leke med maten er farlig, før en vet ordet av det er det sin verste fiende. Bare 10% av alle som lider av en spiseforstyrrelse er gutter. Hva sier det deg? At 90% av alle "matsyke" er jenter som har dradd alvoret med skjønnhetsideal litt vel langt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilyfrøken.

Det forteller meg at damer ikke alltid forstår deres eget beste. Når så mange som 90% av alle som har spiseforstyrrelser er kvinner, så gjør det meg ennå sikrere på at vi bør begrense kvinners deltagelse i arbeidslivet så mye som mulig.

Det er noe oppe i huet til damer som gjør at dem ser seg feitere i et speil. Hvorfor det er slikt, skal jeg forklare deg i en annen tråd jeg skal lage, hvor jeg forklarer begrepet dybdesyn og kvinner.....

Nei, waco, så langt kunne du tas humoristisk, men nå begynner du med utsagn vi ikke kan ha her på Kvinneguiden. Deler av dette innlegget er fjernet.

Tusenfryd - moderator

Skulle ønske jenter også kunne se ting fra litt andre vinkler....

Waco1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-05-12 19:03 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg finner det ganske utrolig at du på så kort tid har startet to tråder om hvor udugelige vi kvinner er. Hva gjør du i det hele tatt på KG hvis du synes vi er så dumme?

Lengter du etter bekreftelse på dine fordommer eller er dette er ett resultat av at du har lite å finne på i dag?

Milla

PS: Kanskje det er "Kåt Voksen Mann" som er på ferde igjen icon_biggrin.gif Gamle griser griser best må vite!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...