Gå til innhold

Andre som har opplevd utroskap?

Gjest Sissi

Anbefalte innlegg

Gjest Sissi

Jeg synes ikke du kun skal lytte til koret i venneflokken som sier "dump ham" - du må også kjenne etter hva dine egne følelser forteller deg. Ingen utroskapshistorie er lik - og folk er forskjellige, akkurat som forhold er forskjellige.

At en mann har vært utro behøver ikke bety at han vil fortsette å være utro resten av livet, - det er faktisk mulig å lære av feilsteg. Å tilgi er ikke det samme som å akseptere den krenkelsen du har blitt utsatt for.

Du må regne med at forholdet har fått en skikkelig ripe i lakken og det er krevende å reparere skaden, - det krever en innsats fra begge. Men det er mulig.

Å tilgi er mulig - men du vil sikkert aldri glemme.

Det som er verst er ikke det at han hadde sex med en annen og så gjorde det slutt. Det verste er at han fortsatte å treffe/ha sex med henne også etter at det ble slutt mellom oss. SAMTIDIG som han visste at jeg var knust og ville ha han tilbake, og SAMTIDIG som han fortalte meg at han håpet at forholdet vårt kunne ordne seg, og SAMTIDIG som VI møttes, pratet, flørtet, gråt og hadde sex... Da han etter en stund innrømmet hva han hadde gjort, hadde han brutt kontakten med hun andre, men jeg vet at de holdt på samtidig som han "holdt forholdet varmt" med meg. Det er det verste tillitsbruddet jeg kunne opplevd, og det er dette jeg kommer til å slite mest med å akseptere. Et enkelttilfelle hadde vært vondt nok. Dette er bare så utrolig mange ganger verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Passing by

Det er du som må finne ut om du er villig til å gi han en sjanse til, hva de andre måtte mene får bli deres sak. Ingen vet hvordan de vil handle i sitt eget forhold før de sitter i samme situasjon selv, og da kan det hende at også de gir sin kjære en ekstra sjanse. Jeg angrer ikke på at jeg ga mannen min en ny sjanse, vi hadde flere gode år bak oss og vi håpet derfor på flere gode år fremover etter utroskapen. Men så skjedde det igjen og da var det over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Det som er verst er ikke det at han hadde sex med en annen og så gjorde det slutt. Det verste er at han fortsatte å treffe/ha sex med henne også etter at det ble slutt mellom oss. SAMTIDIG som han visste at jeg var knust og ville ha han tilbake, og SAMTIDIG som han fortalte meg at han håpet at forholdet vårt kunne ordne seg, og SAMTIDIG som VI møttes, pratet, flørtet, gråt og hadde sex... Da han etter en stund innrømmet hva han hadde gjort, hadde han brutt kontakten med hun andre, men jeg vet at de holdt på samtidig som han "holdt forholdet varmt" med meg. Det er det verste tillitsbruddet jeg kunne opplevd, og det er dette jeg kommer til å slite mest med å akseptere. Et enkelttilfelle hadde vært vondt nok. Dette er bare så utrolig mange ganger verre.

Ja, det skjønner jeg. Det hadde vært vanskelig å svelge for meg også, det nytter ikke å holde forholdet varmt med to samtidig i tilfelle enten den eller den andre ikke ville mer. Vitner om litt umodenhet og at han kanskje egentlig ikke vet hva han vil. Uansett så er det kun du som kan ta avgjørelsen om du ønsker å prøve en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...