Gå til innhold

Hva feiler det folk? :(


Gjest SelvesteTerese

Anbefalte innlegg

Herregud. Hva sa du da??

Ikke bli gele i beina, ikke ta til deg trusselen, men prøv å være sterk og spør han hva han har i mot hunden din. Kanskje han forveksler den med en annen?Si at du ikke finner deg i den oppførselen, og at du kommer til å gå til politiet.

:skratte::skratte:

Jeg tviler på at det er hunden han egentlig har noe imot :P Han er da vel bare ensom stakkar og trenger noen å terge litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet dere hva, den samme mannen dukket opp IGJEN. Enda mer sint og truende enn tidligere. " skal jeg skyte hunden? Har en kule til gode"

Herregud, hjertet mitt banken mer enn noen gang, er helt gele i beina.

Kontakt politiet! Enn om han er sånn mot andre også da?

Og, hadde vedkommende sparket eller slått min hund, hadde jeg faen meg sparket vedkommende tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt med meg en kompiss og vist "mannen" at å true dyr eller meg F*** ikke blir godtatt.

Noen ganger er å slå tilbake best.! Jævla svin altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Skjønner at det var sinnsykt ubehagelig! Du burde bare holde deg så langt unna som mulig, og kontakte politiet dersom det skjer igjen. Faren min på 70 ble slått ned av en tilfeldig fyr på gata i vinter, og da han spurte hvofor fikk han "det er så jævli kaldt ute!!" til svar. Pappa tålte det, men det er det ikke sikkert en liten hund gjør, så vær forsiktig :klem:

WTF!! Syke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::skratte:

Jeg tviler på at det er hunden han egentlig har noe imot :P Han er da vel bare ensom stakkar og trenger noen å terge litt.

Jeg tenkte kanskje en hund av samme rase har bitt han en gang eller noe sånt jeg. Han kan jo være redd for hunder generelt også. Hvorfor er han automatisk ensom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stillness

:hakeslepp:

Han kan jo ikke være riktig god i hodet.Må ha vært utrolig ubehagelig,men hvis det fortsetter så ville jeg nok gått til politiet.

Vet ikke om det hjelper å si ifra til han om han er skrudd nok i hodet,da kanskje han klikker.Ville nok prøvd holdt meg unna han selv om det kanskje ikke går alltid.

Skjønner ikke hva det feiler folk noen ganger,og når det tydelig er noe rart med folk da prøver jeg å si minst mulig til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Shit! Skjønner at det var sinnsykt ubehagelig! Du burde bare holde deg så langt unna som mulig, og kontakte politiet dersom det skjer igjen. Faren min på 70 ble slått ned av en tilfeldig fyr på gata i vinter, og da han spurte hvofor fikk han "det er så jævli kaldt ute!!" til svar. Pappa tålte det, men det er det ikke sikkert en liten hund gjør, så vær forsiktig :klem:

Wow,er det mulig?Blir nesten sjokka over hva folk får seg til å gjøre noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelvesteTerese

Hvordan skal jeg eventuelt gjøre dette, ringe eller gå ned på politistasjonen å snakke med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg eventuelt gjøre dette, ringe eller gå ned på politistasjonen å snakke med dem?

Hvis du skal anmelde han må du ta turen personlig.

Hvis du møter på han og han truer deg igjen bør du ringe politiet der og da og be de sende en bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen...slike mennesker ønsker jeg fikk kjenne på kroppen hvordan det var å bli behandlet som dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal anmelde han må du ta turen personlig.

Hvis du møter på han og han truer deg igjen bør du ringe politiet der og da og be de sende en bil.

Men herregud, det er så latterlig å snakke om anmeldelse. For det første er det 0 beviser i saken. Det blir kun ord mot ord. For det andre er saken så lite alvorlig at politiet med 99% sjanse vil se vekk ifra den. Så lenge han ikke skader noen er dette ingen politisak. Bare hold deg unna fyren TS. Han er åpenbart ikke god i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det spørs nok om ikke mannen har en diagnose av et eller annet slag. Helt umiddelbart kan det virke som han ikke nødvendigvis har kontroll over hvordan det han sier blir oppfattet av andre mennesker.

Det gjør selvsagt ikke opplevelsen bedre. Beste råd vil nok være å prøve som best du kan å unngå ham.

Det er kanskje ikke urimelig å anta at han har sine faste ruter/områder han frekventerer ?

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Auch :tristbla: For en ekkel opplevelse.

Du har all min sympati. Jeg opplevde selv noe lignende. En fyr kommer inn på tomta til min venninne, der min hund går løs. Han er ikke invitert og skal ikke hilse på de som bor der. Han bare kommer dit. Og han kaller på min hund, som blir overlykkelig over en vennlig sjel, og så sparker han henne når hun kommer bort :tristbla: Helt uten grunn. Han hadde hunder selv også...jeg var helt lamslått og knust etterpå.

Jeg var på nippen til å anmelde han, men feiga ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, det er så latterlig å snakke om anmeldelse. For det første er det 0 beviser i saken. Det blir kun ord mot ord. For det andre er saken så lite alvorlig at politiet med 99% sjanse vil se vekk ifra den. Så lenge han ikke skader noen er dette ingen politisak. Bare hold deg unna fyren TS. Han er åpenbart ikke god i hodet.

En anmeldelse kan det nok være at det blir gjort lite med. For det er som du skriver ord mot ord, og politiet har begrenset med ressurser slik at det kan være avhengig av bosted hvorvidt noe blir gjort eller ikke. Det kan være at anmeldelsens funksjon rett og slett blir et tall i statistikken.

På den annen side, dersom en benytter nødnummeret og forteller at noen spør om en vil at hunden skal skytes når en går tur med denne i bånd på offentig sted, skal gi politiet grunn til bekymring. Så vidt jeg vet er trusler av et slikt slag ulovlig, og således en politisak. Dette fordi ord kan bli til handlinger, og trusler om lemlestelse skal tas alvorlig. Nødnummeret skal selvfølgelig ikke brukes når det ikke er nødvendig, og en erstatter til dette er politiets kontakttelefon 02800.

Endret av Bobeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at en mor med barnevogn sparket til min lille hund. Vi gikk langs veien, på innersiden, da hun sparker til hunden min. Hunden min var i bånd, og hadde vi fått beskjed om å gå på den andre siden av veien ville jeg gjort det. Men siden hun ikke gav uttrykk for at vi skulle gå til den andre siden, eller gikk til den andre siden av veien selv, var jeg uforbredt på at vi var uønsket akkurat der. Min reaksjon var å slå henne tilbake (primitivt; ja, helt klart) for jeg tenkte ikke lengre. Med andre ord ikke mitt stolteste øyeblikk selv om det var et forsvar av min lille hund.

Vi har møtt hverandre igjen på veien etter dette, og nå bytter alltid en av oss side på veien. Heldigvis har jeg en gammel og tøff hund som ikke har blitt redd for barnevogner, eller kvinner som triller en barnevogn. Han ignorer fremdeles barnevogner og går pent forbi dem uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplevde at en mor med barnevogn sparket til min lille hund. Vi gikk langs veien, på innersiden, da hun sparker til hunden min. Hunden min var i bånd, og hadde vi fått beskjed om å gå på den andre siden av veien ville jeg gjort det. Men siden hun ikke gav uttrykk for at vi skulle gå til den andre siden, eller gikk til den andre siden av veien selv, var jeg uforbredt på at vi var uønsket akkurat der. Min reaksjon var å slå henne tilbake (primitivt; ja, helt klart) for jeg tenkte ikke lengre. Med andre ord ikke mitt stolteste øyeblikk selv om det var et forsvar av min lille hund.

Vi har møtt hverandre igjen på veien etter dette, og nå bytter alltid en av oss side på veien. Heldigvis har jeg en gammel og tøff hund som ikke har blitt redd for barnevogner, eller kvinner som triller en barnevogn. Han ignorer fremdeles barnevogner og går pent forbi dem uten problemer.

Er faktisk glad for at du reagerte slik! Alt for mange står igjen og føler seg handlingslammet om noen er slemme med hunden! Så det er godt det finnes noen som faktisk tar igjen og forteller hvor landet ligger! Sånn gjør man bare ikke, og burde da få igjen av samme mynt, gjerne verre! Makan til oppførsel! Det finnes så mange syke mennesker der ute! Jeg er hvertfall ikke treg med å reagere om noen ville gjort hunden min noe! Ville faktisk følt meg bra etterpå, jeg vil betegne meg selv som en veldig snill person, men om noen skadet/truet hunden min så skulle vedkommende hørt det ja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen hadde sparka min hund eller noen andre hunder så jeg hadde sett det,hadde jeg klikka i vinkel .

Det hadde ikke blitt godtatt,eneste sånne mennesker fortjener er skjikkeli juling,å det skulle de ha fått også!

Driter i om vold ikke løser noe,noen ganger må man bare..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...