Gå til innhold

Hvor mange julestjerner har du?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:ler:

Nei gubben hadde fått dilla hvis det skulle dingle ei stjerne på soverommet vårt....

Fint med stjerner syns jeg....

Presiserer at det er barna som har stjerne på soverommet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to stjerne. En i stuevinduet ut mot et jorde, altså bare vi som ser. Og en på soverommet vårt som peker ut mot gata slik at folk får julestemning når de går forbi! :-) Koselig!

Jeg har ingen syvarmede lysestaker. Er sånn halvveis prinsipiell motstander av dem. Liker dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaring...?

Uff da! Fryktet at jeg skulle få den! :ler: Jeg må nok innrømme at jeg egentlig ikke har en skikkelig grunn for mitt syvarmerhat heller. Ja, jeg er et prinsipielt monster, Jeg bare misliker forskjellige ting uten at jeg egentlig kan forklare det helt! jeg er rar!

vel, for å prøve på en av mine torier for hvorfor jeg ikke liker dem.. Synes de blir litt glorete og så liker jeg ikke "nye ting" som tar over for gamle, inngrodde tradisjoner. For alt jeg vet kan jo slike syvarmede staker, i stearinlysvarianten, ha vært vanlig lenge, men det er nå disse hvite plastikkaktige greiene jeg ikke liker da. Har møtt mange som erstatter den gode gamle koselige julestjerna med disse fordi stjerner visstnok er "gammeldags og harry" og ikke "trendy og kult". Jeg er nok en liten motstander av slike uttalelser. Liker ikke ordet trendy og liker ikke at folk skal være så forbasket moteriktige på bekostning av gode tradisjoner... Dermed=ut med plaststaken!

Ja, jeg vet. Kanskje ikke den beste forklaringen, men når det gjelder tradisjoner er jeg streng! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... jeg er et prinsipielt monster, Jeg bare misliker forskjellige ting uten at jeg egentlig kan forklare det helt! jeg er rar!

hi hi hi da er jeg rar også...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme... jeg missforstod denne tråden før jeg gikk inn... :oops:

"Hvor mange julestjerner..." Jeg tenkte blomst jeg... :oops:

OK, skjønner nå...

Jeg har to adventstjerner, og en "syvarmer", og mange ledige vinduer.

Og så har jeg to "klynger" ("grupper") med 5 lys som jeg setter i de to store stuevinduene når det nærmer seg jul (lillejulaften, eller 4. søndag i advent). De er litt spesielle, synes jeg. Når jeg får tent de, tenker jeg på "Ho mor ho kveikjer alle ljos, dei skin i kvar ei krå..." :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får tent de' date=' tenker jeg på "Ho mor ho kveikjer alle ljos, dei skin i kvar ei krå..." <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_wink.png' alt=':wink:'>

Stilig versjon, den har jeg ikke hørt før......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to adventsstjerner og to 7-armet staker.

Bor i hus med to etasjer, så da syns jeg det må være såpass :D

Smurfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...