Gå til innhold

KJøpt slør

Jens

Anbefalte innlegg

Var på Christiane igår og kjøpte drømmesløret.....Det var i lyst Ivory med påsydde swarowzky krystaller. Sløret er 2,90 m langt, og spørsmålet mitt er da;

Hvor mye lenger skal sløret være enn kjolen?For det skal vell være litt lenger? Kjolen min har kort slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg har kjøpt samme slør som deg, men kortere.

Det var veldig fint .-)

Du kan ha så langt slør du vil, det er jo hva du mener er penest og mest behagelig.

Jeg kjøpte lengde ned til gulvet, for kjolen har fint mønster på slepet og dette ønsket jeg ikke å gjemme under sløret. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det synes jeg du kan gjøre akkurat som du vil med, Jens!

Det er åpenbart så mange ulike meninger og regler ute og går.

Jeg var i et bryllup i fjor hvor bruden hadde slør som var lenger ennn slepet på kjolen, og hun var den fineste bruden jeg har sett!

Nå var du jo ute etter råd, men spørsmål som ditt utarter ofte til litt barnslig markering, synes jeg, av typen "nei, det kan du ikke gjøre, det ville ALDRI jeg gjort!"

Nå, som sløret har mistet sin symbolske betydning fullstendig, nytter det ihvertfall ikke med argumenter som at man må ha albuelangt slør hvis man ikke er jomfru! :ler: (jfr. linken til en tidligere diskusjon).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble jo ikke noe klokere av å gå inn på den tråden, for der er det jo også delte meninger. Men, dama på Christiane sa att sløret skulle være lenger enn kjolen.....Tror de sa det på Kristins også da jeg kjøpte kjolen min....hmmmm..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg foretatt en aldri så lite spørreundersøkelse.

Kristins

er stengt på onsdager så jeg har ikke snakket med noen der.

Christiane

sier helt klart at sløret skal være lengst.

Grace

sier enda tydeligere at sløret skal gå kant i kant.

Unik

sier det er en smakssak, uten noen klare regler og stor forskjell fra salong til salong og fra brud til brud. De selger forøvrig mest slør som er 78 tommer, dvs slør som går fra hodet og akkurat ned til bakken. Da blir ikke sløret i veien når man hekter opp eller av slepet på kjolen.

Ski Brudesalong

sier at sløret ikke på noen måte skal være lenge enn slepet.

Det var det jeg gadd akkurat nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Tex!!!!!

I og med att jeg ikke har slep, lbittelittegrann, så kommer jeg til å ha sløret en del utenfor kjolen(lengre).

Her kan man visst gjøre som man føler for!!!!HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Da har jeg foretatt en aldri så lite spørreundersøkelse.

Kristins

er stengt på onsdager så jeg har ikke snakket med noen der.

Christiane

sier helt klart at sløret skal være lengst.

Grace

sier enda tydeligere at sløret skal gå kant i kant.

Unik

sier det er en smakssak, uten noen klare regler og stor forskjell fra salong til salong og fra brud til brud. De selger forøvrig mest slør som er 78 tommer, dvs slør som går fra hodet og akkurat ned til bakken. Da blir ikke sløret i veien når man hekter opp eller av slepet på kjolen.

Ski Brudesalong

sier at sløret ikke på noen måte skal være lenge enn slepet.

Det var det jeg gadd akkurat nå.....

Wow!

Er du hjemmeværende eller har du bare utrolig lite å gjøre på jobb, siden du kan holde på å undersøke på den måten?

Ikke frekk, mer imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man velger et laangt slør, så synes jeg det er penest at det går litt utenfor slepet - og så synes jeg det er viktig at det er riktig bue på sløret i forhold til slepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for info Tex!!

Da velger jeg litt uttenfor, men da må jo noe av sløret klippes av. Er dette noe som kan gjøres når kjolen blir tilpasset??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow!

Er du hjemmeværende eller har du bare utrolig lite å gjøre på jobb, siden du kan holde på å undersøke på den måten?

Ikke frekk, mer imponert!

he he he jobber hjemmefra idag........ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander meg inn her jeg...

Som stylist har jeg nemlig litt meninger om dette. Ikke at det er riktig eller galt.. MEN personlig mener jeg at dersom man har slep på kjolen og langt slør skal det gå utenfor. Dette gir en mye flottere helhet.. Hvis sløret går kant i kant eller er litt kortere synes jeg det blir snurpete.

Derimot kan man selvfølgelig ha kort slør.. da bryter man jo. Men med langt slør og langt slep bør det helt klart gå utenfor. Da rammer man inn bruden og får en helhet. :D

Dette var mitt synspunkt som halvproff.

Lykke til.

Siw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg Har slep på kjolen min og sløret mitt skal gå kant i kant med kjolen..Og jeg har prøvd slør lengere enn kjolen og det var ikke pent..

Syns man kan ha lengre sløre enn kjolen hvis kjolen er uten slep jeg ..

Men JENS;Hvor mye betalte du for sløret ditt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 1900,-.

:roll:

Men, kan ingen svare meg om sløret kan lages litt kortere av hun som skal tilpasse kjolen min????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan helt sikkert hjelpe deg å lage det litt kortere.

Mamma skal lage mitt slør, og det er ikke tilpasset i lengden ennå,

så hvis hun kan burde en sydame få det til..... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...