Gå til innhold

Er jeg tjukk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg tjukk når jeg veier 67kg og er 170 høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er vel ikke direkte slank.. Men ikke tjukk heller. Lubben kanskje? Jeg er 172 og blir lubben når jeg veier 64kg, men vet ikke helt hvordan du ser ut så er litt vanskelig å si. Du kan ha mye muskler, som veier mer enn fett, og tung benbygning som gjør at du blir tyngre uten å være lubben.. Du bør heller ta en god kikk i speilet, og bruke hendene dine litt, har du mye å ta i er du nok litt lubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg tjukk når jeg veier 67kg og er 170 høy?

Vel, du er 170 høy, så den normale vekten skal ligge på 60 kg +- 10kg.

Nå vet ikke jeg om du er spebygd eller om du er kraftigere bygd, men du kan veie +- 10kg, altså mellom 50 - 70 kg, avhengig av hvilken kroppsfasong du har.

Tre personer som alle er 170 høye, men som veier hhv 50kg, 60kg og 70kg, kan alle være slanke, for det har mye med kroppsfasong og bygning og gjøre. Om disse tre personene har samme benbygning er det noen som kanskje vil være litt lubne, mens andre vil være for tynne.

Så det er bare du som kan avgjøre dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke direkte slank.. Men ikke tjukk heller. Lubben kanskje? Jeg er 172 og blir lubben når jeg veier 64kg, men vet ikke helt hvordan du ser ut så er litt vanskelig å si. Du kan ha mye muskler, som veier mer enn fett, og tung benbygning som gjør at du blir tyngre uten å være lubben.. Du bør heller ta en god kikk i speilet, og bruke hendene dine litt, har du mye å ta i er du nok litt lubben.

Hvordan skal jeg klare å gå ned? Jeg spiser ganske sunt og trener 2 - 3 ganger i uka. Før var jeg veldig tynn 55 kg, men pga medisiner har jeg gått opp i vekt. Jeg har så leia :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg klare å gå ned? Jeg spiser ganske sunt og trener 2 - 3 ganger i uka. Før var jeg veldig tynn 55 kg, men pga medisiner har jeg gått opp i vekt. Jeg har så leia :(

Det er noen noen år siden, men er 29 år nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt kraftig benbygning i beina, men tynn påp overkropp med unntak av magen som virker umulig å få bort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Lennox Lewis en tjukkas, med sine 116 kg på 196 cm?

Nå er jo jeg ei jente da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det høres ut som du er tjukk. Men det kan hende du fint kan gå ned noen kilo uten at det gjør noe :) Jeg er 1.65 og 58 kilo, og jeg har enda en et par kilo igjen...du må føle litt på det selv :) Tren styrke og kondisjon - og spis små men mange måltider i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du er voksen (29) og går på medisiner som muligens påvirker vekten din.

Da snakker du meg legen din (som har skrevet ut medisinene dine).

De fleste medisiner har noen bivirkninger, og dersom vekøkning er en av disse bivirkningene ved de medisinene du går på så vil legen vite om det finnes andre medisiner, med den samme effekten, som har mindre bivirkninger.

Det er litt foruroligende når en tilsynelatende voksen dame på 29 spør rundt på et forum om hun er tykk....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Jeg er 170 høy og veier ca 75 kg (Før jeg ble gravid, er 82 nå :gjeiper: )

Min idealvekt har jeg alltid tenkt er nettop 67 kg, for det lå jeg på i maaaange år, helt til jeg byttet p-pillemerke og gikk opp til 75. (Har tung beinbygging vet jeg, har alltid vert tyngre enn folk tror)

Når jeg var 67 kg gikk jeg stolt i bikini og de fleste klær smatt rett på kroppen min :)

Alltid hatt pupper og lår, men syns det skal vere sånn jeg da! :jepp:

Når jeg ble 75 kg syns jeg egentlig ting ble litt vanskligere, for da måtte jeg ha bukser med høyt liv ellers fikk jeg bulker av buksekanten. gidder ikke gå i trange topper lenger fordi jeg fikk litt valker i sidene.

Så om du har noenlunde samme kroppsbygging som meg, så er det supert å vere 67 kg! :jepp:

(Jeg kunne nok vert 62 kg også, men tror kanskje det hadde vert hakket for pinglete på min kropp, for det var jeg før jeg var utvokst med formene som 16-17 åring ;) )

Men jeg er fortsatt passe fornøyd med meg selv, og stråler som gravid selv om jeg er så tung jeg aldri før har vert! :nigo:

(Og magen har "dratt til seg" valkene på ryggen, så det er supert! :jepp: )

post-37687-0-71629800-1307191792_thumb.j

Meg 31 uker og 1 dag på vei ;)

Endret av Ruccola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er da en helt normal BMI?

Trener du og spiser sunt? Mange som knapt beveger seg er ganske slappe i fisken, uansett hva de veier. Jeg ville vært mer opptatt av hvordan kroppen var enn akkurat hva vekten sier.

Jeg er selv 170, og ca 65 kilo. Jeg trener hver dag, så mine kilo er muskler. Har veid ca 55 kilo to ganger, en gang på grunn av sykdom og null trening, og en gang på grunn av lite mat men trening som vanlig. Første gang synes jeg at jeg så mer kvapsete ut enn ved 65 kilo+trening. Andre gang så jeg underernært ut, og klær i xs slang på meg. Nå følger jeg med på vekta og holder den på 60-65 kilo bevisst, da jeg har lett for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jeg tjukk når jeg veier 67kg og er 170 høy?

Jeg er 175 og veier 61,5 hvis det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.64 og veier det samme. I følge dere som kommenterer (ikke alle, såklart) konkluderer jeg med at jeg er smellfeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 og veier 62, det er perfekt for min høyde og kroppstype.

Kunne vært 5 kg mer eller mindre uten å bli for tykk eller for tynn, men vekten jeg er på nå er mest optimalt utseendemessig.

Alle er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...