Gå til innhold

Kjæresten og kviser.

Gjest Åsemor

Anbefalte innlegg

Gjest Åsemor

Jeg og typen har vært sammen veeeeldig lenge. Siden vi var 16, og nå blir han 23 i sommer. PÅ det tidspunktet var det ok at han hadde litt akne og kviser, de fleste hadde jo det hehe.

Men nå begynner han å bli en mann og jeg begynner å bli lei av at han aldri gjør noe med problemet. Han har mer akne nå enn da han var 16. Både på rygg og i ansikt, syns det er ganske turnoff må jeg innrømme.

Bedt han ta å få seg time til hudlege å ta en kur, men det syns han er jålete og sier at han snart sikkert er ferdig med akneproblemene sine. Men det tror jeg ikke noe på, i og med at det ikke har vært noe tegn til bedring så langt!

Hva gjør dere med kjæresten og kviseproblemer? Jeg tenker jo ikke dumpe han eller noe, men skulle virkelig ønske at han kunne gjort noe for å bli kvitt dette. Jeg gjør alt jeg kan for å ta meg godt ut for han, syns han kan gjøre det samme for meg.

Hjelp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart kvisene ikke tar på selvtilliten hans.. Men er du sikker på om han vet hva en hudlege er? Mange gutter tenker hudpleier og spa når de hører hud. Han må til fastlegen i første omgang uansett, og det er fullt mulig noe han gir kan funke.

Og det finnes mennesker i 40-årene med kviser, si det til han du. :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har også kviser, men har blitt mindre en det var før. For min del syns jeg det er gøy at han har kviser, siden jeg liker og klemme og poppe kviser.

Men tilbake til ditt problem, så syns jeg det er litt rart at du ikke syns det var et problem før, men at det nå etter flere år sammen plager deg. det er vel vanligere at det er omvendt, men etter så mange år sammen burde du kunne sett deg ned og prate med ham om det. Viss han ikke hører på deg kan du gi han et gavekort til en hudpleier, så "må" han fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han rett og slett er fornøyd med hvordan han ser ut? Da er det kanskje du som har et problem og ikke han. Hvordan ville du likt det hvis han mente du burde ta silikon i puppene fordi du etter hans mening hadde for små pupper? Forskjellige eksempler selvsagt, men poenget mitt er at hvis han er komfortabel i sin kropp synes jeg du skal respektere det. Hvis han skal gjøre noe med kvisene burde han gjøre det for sin egen del, ikke fordi du dikterer han til å gjøre det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn med kviser trenger et dytt i rumpa når det gjelder å få skikk på problemet.

Han kan bestille time hos fastlegen som kan henvise han til hudlege. Kanskje han kan få roaccutan? Da er det BYE BYE kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste blir 25 i år og har også kviser. Han har prøvd uttallige mirakelkurer, men ingenting funker. Hva gjør du om dette er tilfelle til din kjæreste også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linus

Jeg slet utrolig med kviser.Prøvde alle triks i boka.

Men etter at jeg begynte pålavkarbkosthold så er de helt borte.

Godt råd fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste blir 25 i år og har også kviser. Han har prøvd uttallige mirakelkurer, men ingenting funker. Hva gjør du om dette er tilfelle til din kjæreste også?

Da aksepterer jeg det, og er takknemlig for at han hvertfall gjorde en innsats for å bli kvitt dem :) Men jeg syns han skal prøve, som din!

Snakket med han tidligere i dag. Nå er han vist skeptisk til bivirkninger av en slik kur. Har selv ingen erfaring med kvisekurer, men han sier han har hørt at man kan bli kronisk tørr i halsen og øyne og at det kan være et rent smertehelvete å gå på slike kurer. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han rett og slett er fornøyd med hvordan han ser ut? Da er det kanskje du som har et problem og ikke han. Hvordan ville du likt det hvis han mente du burde ta silikon i puppene fordi du etter hans mening hadde for små pupper? Forskjellige eksempler selvsagt, men poenget mitt er at hvis han er komfortabel i sin kropp synes jeg du skal respektere det. Hvis han skal gjøre noe med kvisene burde han gjøre det for sin egen del, ikke fordi du dikterer han til å gjøre det.

Det er veldig stor forskjell på å forandre kroppen med kosmetisk kirurgi og det å fikse et medisinsk problem (ance er en betennelsessykdom). Jeg kan ikke med min beste velvilje forstå sammenlignen av de to.

(Og hvem er fornøyd med rygg og ansikt full med kviser?)

TS: Som en annen sa litt lengre oppe; vet han hva en hudlege er? Altså at han ikke ender på et bord smurt inn i ansiktsmaske med agurker på øynene? Du kan kanskje prøve å søke opp litt informasjon til ham, om behanding av alvorlig acne, så han kan se at det ikke er så farlig. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei bedre etter jeg begynnte på p-piller.... men det kan vel ikke akkurat han :skratte:

Tror kanskje det er bedre og få han til legen enn hudpleier.. Hudpleie hjelper jo, men hovedproblemet er jo hormonellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh Yvonne

Håpløs sammenligning. Gutten har jo en medisinsk tilstand som det ofte går an å behandle. Det er noe helt annet enn å skulle operere inn kunstige ting i kroppen. Hvorfor han setter seg på bakbeina kan jeg ikke skjønne i min villeste fantasi! Skikkelige kviseproblemer ser ikke bra ut, og må jo være plgsomt for han selv også? Hele tiden mye verk og drit og sviing. Synes det er veldig spesielt at han ikke ønsker å behandle dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløs sammenligning. Gutten har jo en medisinsk tilstand som det ofte går an å behandle. Det er noe helt annet enn å skulle operere inn kunstige ting i kroppen. Hvorfor han setter seg på bakbeina kan jeg ikke skjønne i min villeste fantasi! Skikkelige kviseproblemer ser ikke bra ut, og må jo være plgsomt for han selv også? Hele tiden mye verk og drit og sviing. Synes det er veldig spesielt at han ikke ønsker å behandle dette.

Selvsagt er det ulike eksempler, men poenget er at begge deler kan fikses på. Hvis han er fornøyd og ikke ser på det som et problem så synes jeg også man skal respektere det. Akkurat som en som er stor kan ofte i utgangspunktet gjøre noe med det, men hvis man er fornøyd så blir det helt feil å tvinge denne personen til å gjøre noe med det. Mitt poeng er at man må ville gjøre noe med det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send han til fastlegen som ev. vil sende han til hudspesialist og få behandling.

Selv om det er du som har et "problem" med kvisene hans, synes jeg han burde gjøre noe for å endre på det når du synes det er turn off. Det er i alle fall normalt i forholdet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest

har han prøvd basiron? det får man kjøpt på apoteket. jeg er en kar på 29 år som ikke har vært veldig plaget av kviser, men nok til at jeg er ganske så lei.. jeg regnet med at dette kom til å gi seg med årene, men det har det ikke, så jeg prøvde til slutt basiron. og det funker faktisk. det er det eneste jeg har prøvd som virkelig funker! etter et par dager ser man forskjell.

den har en slags kremkonsistens. men det står gel på den. basiron wash 5% står det på esken- hvit og grønn. tror man får en annen versjon også, men denne versjonen er vel både billigst og mest utprøvd(ergo sikrest). begge funker sikkert, da.. men det som er viktig er å alltid bruke fuktighetskrem etterpå. gjerne mye.. hvis ikke får man tørr hud. dette er sterke saker og inneholder nok litt syre. i begynnelsen kan det svi litt, men det går fort over.

hvis han er ordentlig plaget bør han bruke det morgen og kveld. jeg blir iallefall veldig overrasket hvis ikke dette hjelper. og det koster under 200 kr tror jeg. så det skader ikke å prøve en uke..;) jeg pleier å smøre det forsiktig inn før jeg pusser tenner og skylle av etterpå, for så å tilføre fuktighetskrem. man må gi det tid til å absorberes inn i huden.

jeg fant en link http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-61218.aspx

denne siste linken er en av mange youtube-videoer av noe som heter "the regimen". og det går på å bruke et tilsvarende produkt. innholdet er det samme. det er en hjemmeside og flere videoer. acne.org

jeg lærte mange tips der om hvordan man faktisk skal bruke det og hva man ikke skal gjøre etc, men følger ikke det greiene der slavisk. jeg trenger ikke bruke det morgen og kveld etc, pga har ikke så mye problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mann her 29 år. Skulle gjerne gjort noe med kvisene mine, men min kone elsker å klemme og trykke på de.. så for meg er det omvendt :)) Jeg bryr meg ikke så mye om kviser, så det passer bra :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer hadde et enormt problem med akne da vi ble sammen. Etter en stund begynte han på en tremåneders antibiotikakur, som han gikk på to ganger, men det gav også gode resultater. Nå har han nesten ingen kviser, og aknen er borte. Han hadde holdt på med kremer og slikt noen år før vi ble sammen (han var 22 da), så det var en lang prosess. Men det var noe han gjorde på egen hånd, tror dog moren hadde ordnet med legetimer og slikt.

Jeg tenkte aldri over at han hadde hudproblemer, og jeg håper også at du ikke lar kvisene/aknen hans ødelegge forholdet. Kanskje du kan bestille legetime for ham hos fastlegen? Men hvis han absolutt ikke vil, er også det noe må respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min samboer hadde et enormt problem med akne da vi ble sammen. Etter en stund begynte han på en tremåneders antibiotikakur, som han gikk på to ganger, men det gav også gode resultater. Nå har han nesten ingen kviser, og aknen er borte. Han hadde holdt på med kremer og slikt noen år før vi ble sammen (han var 22 da), så det var en lang prosess. Men det var noe han gjorde på egen hånd, tror dog moren hadde ordnet med legetimer og slikt.

Jeg tenkte aldri over at han hadde hudproblemer, og jeg håper også at du ikke lar kvisene/aknen hans ødelegge forholdet. Kanskje du kan bestille legetime for ham hos fastlegen? Men hvis han absolutt ikke vil, er også det noe må respektere.

Må tilføye noe.

Bestill legetime noe uker senere, og fortell det til ham. Noen gutter trenger litt tid for å vende seg til tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kostholdet hans? Potetgull, pizza og hamburger?

Der kan det ligger årsaker begravd hvis det er mye fett og søtt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev lenger opp at han drev med fitness, så han spiser veldig strengt og bevist. Lite pizza og dårlig mat, mye proteiner og karbo.

Men har hørt et eller annet om at melkeprodukter, egg og banan gjerne kan føre til litt kviser, og det går de jo mye i hehe :) tror egentlig ikke kosthold er så viktig sånn sett da!

Tror jeg bare bestiller en time til legen til han, så får han eventuelt avbestille selv hehe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er alvorlig akne, slik som hos min samboer, så hjelper det ikke å legge om kostholdet. Det må nok sterkere krutt til.

Kosthold kan gi småkviser, men ikke dype betennelser - type underjordiske vulkaner...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...