Gå til innhold

Kattunge Raptuser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kattungen min er skikkelig skjønn og veldig kosen, men noen ganger får hun sånne raptuser hvor hun biter, skyter rygg, klatrer i sofaen, løper tulling rundt i huset å jakter på føttene mine.

Er dette normal kattunge oppførsel? (første katten min, derfor jeg spør)

Vil hun roe seg ned når hun blir eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det er normalt. Lillegutten her holder på sånn han også, og han biter meg skikkelig hardt i føttene. Lurer egenetlig litt på hvordan jeg skal få plukket av ham den uvanen? :sjenert:

Men jo, de roer seg betraktelig når de blir store. Prinsessa på 5 år er kjemperolig og snill som dagen er lang. Hun har raptuser hun også, hvor hun fyker så fort på gulvet her at parketten omtrent fliser seg etter henne, men det er jo bare for at hun er leken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom livet, og alle har gjort det. Er en måte å få ut litt energi på ;) Katten jeg har nå er 2 år og kan fortsatt ha sånne "innfall". Men etterhvert skal den kansje begynne å være ute? (hvis den ikke allerde er det) Da vil den nok herje fra seg der, og bli roligere når den kommer inn. Det er ihvertfall min erfaring. :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Jeg har hatt mange katter opp gjennom livet, og alle har gjort det. Er en måte å få ut litt energi på ;) Katten jeg har nå er 2 år og kan fortsatt ha sånne "innfall". Men etterhvert skal den kansje begynne å være ute? (hvis den ikke allerde er det) Da vil den nok herje fra seg der, og bli roligere når den kommer inn. Det er ihvertfall min erfaring. :catmilk:

Åh! Nå ble jeg ganske lettet :D

Ja, skal slippe henne ut etterhvert, hun er bare 8 uker da.... Så jeg venter litt med det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Nå ble jeg ganske lettet :D

Ja, skal slippe henne ut etterhvert, hun er bare 8 uker da.... Så jeg venter litt med det... :)

Ja, da er det nok greit å vente noen uker til :) Lykke til med ungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da er det nok greit å vente noen uker til :) Lykke til med ungen :)

Takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den videoen tilsendt på face her om dagen, den er jo bare så nydelig! *sukk* Blir jo smårar av å se på sånt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter kattunger med biting når de blir eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sambo som sendte den på mail til meg, han vet jeg elsker sånt. Hadde de kattene vært her hadde jeg spist de opp :fnise: Utrolig fin kattemor, sånn sølvstripete. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter kattunger med biting når de blir eldre?

Mi har ikke gjort det, hu lekebiter og biter for å advare enda. Tror kanskje det er fordi vi ikke "tok hu for det" når hu var kattunge. Når de er små er jo den bitinga bare litt søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi har ikke gjort det, hu lekebiter og biter for å advare enda. Tror kanskje det er fordi vi ikke "tok hu for det" når hu var kattunge. Når de er små er jo den bitinga bare litt søtt.

Er det jeg tenkte her også, men merker nå at han tar i, og biter skikeklig hardt, det gjør faktisk vondt, om enn med små melketenner. Nå tar jeg ham i nakkeskinnet og er streng hver gang han gjør det. Håper vi klarer å plukke av ham den uvanen før han blir stor, og får store tenner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mi har ikke gjort det, hu lekebiter og biter for å advare enda. Tror kanskje det er fordi vi ikke "tok hu for det" når hu var kattunge. Når de er små er jo den bitinga bare litt søtt.

Ja bitinga er søtt når de er SMÅ...

ser ikke for meg at det er så søtt med en pus på 4-5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Nå ble jeg ganske lettet :D

Ja, skal slippe henne ut etterhvert, hun er bare 8 uker da.... Så jeg venter litt med det... :)

Katter er i utgangspunktet ikke klare for å gies bort før de har passert 12 uker :) Det er mellom 8 og 12 uker de lærer mest fra mamma'n sin, derfor bør man vente til de har passert 12 uker før de gies bort :)

Av egen erfaring, vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at katters retningssans ikke er ferdig utviklet før katten nærmer seg året. Det gjør at de veldig fort kan tumle seg bort. Min pus var borte i to dager, og lang historie kort, han satt under en bil som startet, ble redd, løp rett ut i veien og ble påkjørt. Heldigvis var det noen som så det, og fikk han til veterinæren. Det var ingen indre skader, bare potevondt. Heldigvis var han chippet før han ble sluppet ut, da disse menneskene tok han med til en veterinærklinikk på andre siden av Oslo. Så det bør du også tenke på før du slipper ut lillepusen, få henne kastrert, chippet og vaksinert før du slipper henne ut i den store verdenen :)

Og ja, kattunger har raptuser! :fnise: Det luktet svidd parkett her da min satte igang! Jeg er fremdeles overbevist om at noen foret han med flybensin med det energinivået han hadde :fnise: Men han har faktisk vokst opp til å bli en ganske bedagelig kar, dog, raptusene har ikke helt sluppet taket enda :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er i utgangspunktet ikke klare for å gies bort før de har passert 12 uker :) Det er mellom 8 og 12 uker de lærer mest fra mamma'n sin, derfor bør man vente til de har passert 12 uker før de gies bort :)

Av egen erfaring, vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at katters retningssans ikke er ferdig utviklet før katten nærmer seg året. Det gjør at de veldig fort kan tumle seg bort. Min pus var borte i to dager, og lang historie kort, han satt under en bil som startet, ble redd, løp rett ut i veien og ble påkjørt. Heldigvis var det noen som så det, og fikk han til veterinæren. Det var ingen indre skader, bare potevondt. Heldigvis var han chippet før han ble sluppet ut, da disse menneskene tok han med til en veterinærklinikk på andre siden av Oslo. Så det bør du også tenke på før du slipper ut lillepusen, få henne kastrert, chippet og vaksinert før du slipper henne ut i den store verdenen :)

Og ja, kattunger har raptuser! :fnise: Det luktet svidd parkett her da min satte igang! Jeg er fremdeles overbevist om at noen foret han med flybensin med det energinivået han hadde :fnise: Men han har faktisk vokst opp til å bli en ganske bedagelig kar, dog, raptusene har ikke helt sluppet taket enda :ler:

Bor i nord norge, så det er ikke så mye trafikk, men kommet nok til å vente en stund :)

Moren var villkatt, å jeg fant fire kattunger i garasjen, ville ikke at de også skulle bli villkatter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i nord norge, så det er ikke så mye trafikk, men kommet nok til å vente en stund :)

Moren var villkatt, å jeg fant fire kattunger i garasjen, ville ikke at de også skulle bli villkatter....

.. noen puser vet ikke hvor heldige de er :) Har selv en fra dyrebeskyttelsen og ei som bare dukket opp i hagen. :rodmer:

Heldige småpusene som ble funnet av deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...