Gå til innhold

Hva skal du gi dine venninner til jul?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det begynner å bli for mye av dette gave-hysteriet. Har nesten lyst til å foreslå for venninner at nå dropper vi hele gave-kjøret. Det er like vanskelig hvert år å finne på noe å kjøpe - det skal jo være både til ham og henne. I tillegg så kjøper jeg til barna (?) som ikke lenger er barn, og som det er verre og verre å finne noe til etterhvert som de blir eldre og eldre.

Skulle ønske det var slik at vi kunne kjøpe en god sjokolade el., pakke den fint inn og være fornøyd med det - men her ligger gavene på et veldig høyt nivå ...

Skulle øsnke jeg hadde guts nok til å si ifra - kanskje de innerst inne tenker det samme som meg :wink: - hvem vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal få boken Om Ditt og Datt. Det er en gøy bok med masse nyttig og underholdene info. Visste dere f.eks at fihetsgudinnen er norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Visste dere f.eks at fihetsgudinnen er norsk?

Ikke helnorsk, men deler av kobberet kommer fra Visnes kobber-gruver på Karmøy. Barnelærdom for noen av oss :wink:

Selv har jeg ikke planlagt alle gavene ennå, men har hvertfall èn i hus: Redken all soft hårkur til en venninne som prøvde den hos meg og elsket den, men som jeg vet har for trangt budsjett til å kjøpe slikt for tida. Ellers kjøper jeg bare gaver når jeg finner noe som virkelig passer til den som skal få gaven - er litt sær sånn. Hvis jeg ikke finner noe spesielt, så gir jeg gjerne vekk kinokvelder, barnevakt, meg selv som kokk for en kveld osv. Slike ting bruker å være veldig populært hos småbarnsforeldre i tidsklemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica i.i.

Vi har sluttet med julegaver og møtes heller hele gjengen en kveld før jul for å gå ut sammen og spise middag. Vanskelig å finne bra gaver til alle sammen, dessuten blir det fort dyrt. vi har funnet ut at det er mye koseligere å tilbringe en hel kveld sammen med god mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år skal alle mine venninner få vesker som jeg har strikket, tovet og pyntet med perler.

Vi har en slags plan om å droppe julegavene etter hvert og bare ta en hyggelig middag sammen. Men foreløpig er det ingen av oss som har barn eller hus, så da holder vi på gavetradisjonene litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sluttet med julegaver og møtes heller hele gjengen en kveld før jul for å gå ut sammen og spise middag. Vanskelig å finne bra gaver til alle sammen, dessuten blir det fort dyrt. vi har funnet ut at det er mye koseligere å tilbringe en hel kveld sammen med god mat og drikke.

Det hørtes kjempekoselig ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å kjøpe kropps/ansiktspleie produkter eller pene stearinlys og servietter til folk som har alt.

Da får de iallefall noe de kan bruke, og som ikke blir stuet bort bakerst i et skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I venninnegjengen har vi avtalt å finne på noe og droppe julegaver, sånn at det ikke blir mange pliktgaver til en haug med mennesker. De som likevel vil kjøpe til de nærmeste, avtaler seg imellom på tomannshånd. Jeg skal i år gi gave til to venninner, men jeg vet ikke hva ennå. Hun ene har omtrent prikk lik smak som meg når det gjelder interiørting, så det blir nok noe sånt til henne, for da kan jeg være sikker på å treffe blink. Hun andre ønsker seg undertøy. Hun er singel, så jeg skal nok finne noe passende så hun får en på kroken! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke julegaver til venninner, jeg. Men jeg og bestisen pleier å sende hverandre en liten hilsen rett før jul. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men det er veldig koselig. Vi ser hverandre sjelden, ettersom det er noen mil mellom oss.

Det kan være en liten bok, en personlig pynteting (som jeg vat at hun har sett på f.eks), et hjemmelaget kort med bilde på o.l.

Jeg boikotter det store gavehysteriet. Kjøper eller lager noe til dem jeg feirer julen sammen med og til barne i familien. Legger heller mer penger i gavene til barna og gir de voksne en flaske vin eller noe hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg tenkt å kjøpe abonnement på "Henne", "KK" e.l. til mine venninner! :D Vi gir til hverandre, men ikke til hverandres barn... barna får jo så utrooolig mange julegaver likevel! :wink:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har sluttet med julegaver og møtes heller hele gjengen en kveld før jul for å gå ut sammen og spise middag. Vanskelig å finne bra gaver til alle sammen' date=' dessuten blir det fort dyrt. vi har funnet ut at det er mye koseligere å tilbringe en hel kveld sammen med god mat og drikke.[/quote']

Det gjør vi og, bortsett fra at vi av og til kombinerer det med en skitur e.l. Når vi bor så spredt, betyr det at vi ses mye mere enn en eller annen gave, synes jeg da...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å kjøpe noen fine, men rimelige glass/krukker som jeg pynter med rød sløyfe og putter hjemmelagede brente mandler oppi.

Koselig å gi bort noe jeg har laget selv, i tillegg blir det ikke så veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir så mange venner å gi gaver til etterhvert!

I år har vi inngått en avtale om ikke å kjøpe noe som helst til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...