AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #21 Skrevet 31. mai 2011 Jeg tror faktisk jeg hadde syntes det var creepy om jeg fikk blomster og sjokolade fra en anonym pasient. Hvis du skal gjøre dette, hadde jeg holdt meg til en liten, enkel blomst og that's it Jeg syns også det blir litt teit å sende dette hjem til fastlegen, hadde jeg selv fått noe slikt hadde jeg kanksje blitt litt usikker. Om jeg skulle sendt dette "hemmelig" ville jeg sendt det til legesenteret og skrevet takk til fastlegen på et kort, selv ville jeg nok bare tatt med en liten blomst til fastlegen når jeg hadde time der og sagt tusen takk og at h'n fortjente en liten blomst Creepy? Teit? Usikker? Fastlegen har lang fartstid. Tror ikke vedkommende blir vippet av pinnen, blir skremt og usikker av å få en oppmerksomhet. Kan ikke tenke meg annet enn at det har skjedd før. Ja, leger gjør jobben sin (stort sett) og ja, de får sin lønn. Ikke er den til å gråte av, heller. Sånn sett forventer de vel ikke slike gester. Men jeg kan ikke helt skjønne at dette skal være teit, heller. Var litt usikker før jeg skrev dette innlegget, men når jeg nå tenker på det, og argumenterer for hvorfor jeg synes det er en fin greie, blir jeg bare mer og mer sikker på at jeg kommer til å gjøre det. Men nei, jeg setter meg ikke til foran legen med en blomst i fanget. Om du sender blomster, kan legen lett finne ut hvem som har sendt dem. Det er jo bare å ringe blomsterbutikken og spørre? Ser ikke hvorfor vedkommende skulle ville gjøre det? Sette i gang etterretningsvirksomhet for å finne ut hvem "synderen" er? Nei, håper fastlegen heller smiler for seg selv, smaker på sjokoladen eller lukter på blomstene - og fortsetter å behandle pasientene sine så bra som h*n har behandlet meg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #22 Skrevet 31. mai 2011 Legens jobb er å hjelpe pasientene så langt det lar seg gjøre, så jeg tror nok ikke legen forventer spesiell takk etter at h*n har hjulpet deg. Sier som flere her at å sende oppmerksomhet hjem til legen blir å blande rollene som lege og privatperson. Hvis du absolutt vil sende legen oppmerksomhet så send den for guds skyld til kontoret. For å vise legen at du setter pris på hjelpen du har fått, synes sikkert legen det er like hyggelig med et koselig kort der du takker for hjelpen. Nei, jeg tror heller ikke at legen forventer noen spesiell takk. Nettopp derfor har jeg lyst til å gi en liten oppmerksomhet. Og som jeg har sagt, ja, jeg sender til jobben. Det er ikke noe jeg "absolutt" vil, du får det til å høres ut som noe jeg krangler meg til å få lov til å gjøre! Jeg synes det er hyggelig å vise folk at jeg setter pris på dem. Om det så er privat og personlig, eller profesjonelt. For å si det sånn så hadde jeg blitt rimelig usikker om det kom blomster og sjokolade på døren hjem til oss, hvor det sto takk for hjelpen hilsen "kunde" til samboeren min Men han har jo både fått vin, kort og blomster (uanonymt) til jobben før og det har vært koselig skaper ekstra stemning i hjemmet når gubben vet at han har fornlyde kunder. Tja, kanskje. Jeg tror kanskje det er litt spesielt for en person som jobber med mennesker og helse? At ektefelle har stor forståelse for at legen kan "pådra" seg fornøyde pasienter? Mulig jeg er naiv, men jeg ser liksom ikke for meg at det skulle skape ekteskapelige problemer. Men som sagt, det blir rett til kontoret.
sequin Skrevet 31. mai 2011 #23 Skrevet 31. mai 2011 Tja, kanskje. Jeg tror kanskje det er litt spesielt for en person som jobber med mennesker og helse? At ektefelle har stor forståelse for at legen kan "pådra" seg fornøyde pasienter? Mulig jeg er naiv, men jeg ser liksom ikke for meg at det skulle skape ekteskapelige problemer. Men som sagt, det blir rett til kontoret. Hadde vel ikke skapt ekteskapelige problemer, men jeg hadde da virkelig stusset om det kom en gave med anonym avsender på døren min, han hadde sikkert stusset selv om jeg hadde fått anonym gave. Helsepersonell eller ikke, jobb er jobb og privatliv er privatliv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå