Gå til innhold

Hvor er sommeren?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er fornøyd med været jeg. Jeg orker ikke 30 plussgrader og sol 3 mnd i strekk 🥵

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (1 minutt siden):

Jeg er fornøyd med været jeg. Jeg orker ikke 30 plussgrader og sol 3 mnd i strekk 🥵

Det skjer ganske sjelden at det er 30+ og sol i tre måneder uavbrutt i strekk noe sted i Norge, heller ikke Østlandet. Det har skjedd noen somre (var vel 2018 sist om jeg ikke husker feil), men det går da ca 10 år mellom hver gang. Men jeg er for øvrig enig, det er ganske slitsomt med så mye varme og sol over en så lang strekke. Helt uproblematisk er det heller ikke, da hus/leiligheter i Norden ikke er dimensjonert for den type klima med tanke på kjøling, man får problemer i landbruket, med vannforsyning osv. 

Anonymkode: 63de1...ca1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen snø, grønnsaker og gress vokser, roser og syriner blomstrer. Det er definitivt sommer ♥️ Folk er så kravstore at de greier ikke se at det er sommer om det ikke er konstant sol! Jeg har blitt solbrent,fått myggstikk ,grillet og vært varm og svett. Jeg har evnen til å nyte de dagene som er fine og ikke sutre om de fine dagene kommer på en jobbdag! 

Dere er bortskjemt og patetiske. 

Anonymkode: 2a4bb...5ff

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skjer ganske sjelden at det er 30+ og sol i tre måneder uavbrutt i strekk noe sted i Norge, heller ikke Østlandet. Det har skjedd noen somre (var vel 2018 sist om jeg ikke husker feil), men det går da ca 10 år mellom hver gang. Men jeg er for øvrig enig, det er ganske slitsomt med så mye varme og sol over en så lang strekke. Helt uproblematisk er det heller ikke, da hus/leiligheter i Norden ikke er dimensjonert for den type klima med tanke på kjøling, man får problemer i landbruket, med vannforsyning osv. 

I fjor hadde vi en lang periode med 25-30 grader i midt-norge og innlandet i hvert fall.

Anonymkode: ae643...202

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, heldigvis 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I fjor hadde vi en lang periode med 25-30 grader i midt-norge og innlandet i hvert fall.

Anonymkode: ae643...202

Ja, men 25+ er en helt annen temperatur enn 30+, og vi snakket vel heller ikke i tre måneder i strekk i fjor. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Bergen..,, ☹️

Anonymkode: 27265...cff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normal sommer, med litt varierende vær. Ikke lenge siden det var uvanlig varmt. Så har det regnet litt, og nå er det sol igjen. 

Anonymkode: 6b0e6...882

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Savner en skikkelig sommerdag i Oslo -det har vi ikke hatt - snakker da om opp mot 25 grader og skyfri himmel. Da tar jeg turen til Bygdøy og nyter en skikkelig varm bysommer. Håper den kommer snart. 

Anonymkode: 244a6...51e

• Liker 1
Skrevet

nok en helg med grått vær, vind og regn i perioder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må være ærlig og si at jeg ikke klager for tiden. 
Jeg liker ikke ikke varmen, det kan godt holde seg på ca 20 grader gjennom hele sommeren for min del. 

Men til og med jeg må jo si at det har vært uvanlig kaldt og uvanlig grått hittil altså. 

Lurer på om vi får noe sommer i år? Jeg skal hjemmeferie i år (skal til utlandet først på høsten) så litt opphold kan det gjerne være, og 20 grader er helt greit - det trenger ikke regne i hele juni liksom.

Men jeg er jammen glad vi ikke har 30 grader (som vi hadde hele mai for 2 år siden var det vel) - det var drepen.

25-30 varmegrader trengs ikke i Norge :fornøyd:

Anonymkode: c1c6f...49b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet jeg er så lei av å snakke om været😂 Vi vil jo alltid ha fint vær og sol, vil vi ikke? Fra mai til september helst. Maser om det hele tiden. Men så er det for mye og for varmt. Da vil vi ha det litt kaldere igjen og det mases om da også.

Å irritere seg over været er så bortkastet bruk av energi og uinteressant samtaleemne. Vi kan jo ikke gjøre en shit med det.  Ja, det regner get over it😂

Anonymkode: 563ab...26f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske sist det ikke har vært en ordentlig god sommerdag når vi har kommet til 14 juni?  Utrolig kjipt, det gjør noe med humøret. Ser folk skrive at det er vanlig for dem å fyre på denne tiden. Det har aldri vært for meg, jeg pleier å skru av varmen i april. 

Anonymkode: 6327a...cbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan ikke huske sist det ikke har vært en ordentlig god sommerdag når vi har kommet til 14 juni?  Utrolig kjipt, det gjør noe med humøret. Ser folk skrive at det er vanlig for dem å fyre på denne tiden. Det har aldri vært for meg, jeg pleier å skru av varmen i april. 

Anonymkode: 6327a...cbc

Nei, det kan ikke jeg huske heller. Det har ikke vært én dag i år hvor det har vært varmt. Hvis det er litt sol, så er det likevel bare 19 grader og blåser. Det er greit å være ute på tur i, men er jo ikke varmt. Tanken på å bade har ikke streifet meg en gang. Det er jo lov å håpe at det blir som i fjor, da var juni også dårlig, så ble det vårvarmt med 30 grader i juli☀️. Men det varte vel bare et par uker før det ble overskyet igjen. 

Jeg vil ha varme NÅ!! 

Anonymkode: ea35b...123

• Liker 1
Skrevet

Sommeren kommer i løpet av neste uke, i følge yr. 

AnonymBruker
Skrevet

Været i Norge:

Høst: Regn, kaldt
Vinter: Snø og kulde
Vår: Regn, oftest kjølig 
Sommer: 1 uke med over 20 grader og sol

Anonymkode: e420a...632

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Været i Norge:

Høst: Regn, kaldt
Vinter: Snø og kulde
Vår: Regn, oftest kjølig 
Sommer: 1 uke med over 20 grader og sol

Anonymkode: e420a...632

En hel uke med sol og over 20 grader inntreffer bare de årene vi er ekstra heldig med været. Vanligvis er det bare 1-3 timer sammenhengende. Og så få vi håpe på at de timene faller på en lørdag. 

Anonymkode: c4dd9...eba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Perfekt vær nå her. Litt sol og litt regn. 24grader inne i hele leiligheten.

Anonymkode: ad412...b3d

Skrevet

Helt normalt juni-vær i Norge. Kanskje blir det litt varme i juli, hvis vi er heldige, eller uheldige, kommer an på hvordan man ser på det.

AnonymBruker
Skrevet

Den er sjeldent i Norge.

Reiser til sydligere strøk om sommeren. Avhengig av sol og varme denne årstiden for å komme meg igjennom vinteren.

Anonymkode: 51c9f...430

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...