Gå til innhold

Hvordan kan du gledes av en random i hverdagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yes, som tittelen sier - er det noe som kunne gledet deg i hverdagen som en fremmed gjorde for deg?

Jeg skal bli en mer positiv person har jeg bestemt meg for, og tenkte å starte med å forsøke å vie en liten gledestanke til en eller annen random hver dag framover, men vet ikke hvor gjenomførbart det er. Så tips mottas gjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes, som tittelen sier - er det noe som kunne gledet deg i hverdagen som en fremmed gjorde for deg?

Jeg skal bli en mer positiv person har jeg bestemt meg for, og tenkte å starte med å forsøke å vie en liten gledestanke til en eller annen random hver dag framover, men vet ikke hvor gjenomførbart det er. Så tips mottas gjerne :D

Random = tilfeldig

Stranger = fremmed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et smil kan gjøre underverker! :)

ellers - hjelpe hvis du ser noen som trenger hjelp.

Da jeg var gravid var det ei dame som stoppet meg utenfor kiwi og sa "du er veldig pen" det gjorde absolutt dagen min da jeg følte meg alt annet enn pen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg fikk kaffe av en tilfeldig fremmed person på vei til skolen i dag. DA ble jeg glad :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å smile og si hei til personen i kassa på butikken, er et enkelt grep. Faktisk utrolig godt å være hyggelig. Jeg for min del er positiv og glad på jobben, hver eneste dag, og blir kallet for solstrålen :jepp: Er liksom den tingen jeg får til best i livet mitt for tiden; være en god kollega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledes når fremmede viser vanlig høflighet. Type: Smile istedet for å se stygt på meg hvis jeg kommer borti di, holde opp døra. Ja, rett og slett at de oppfører seg som normalt folk (for jeg synes generelt at folk er negative og sure.)

Ellers blir jeg også glad for hjelp hvis jeg handler mat, og jeg mangler en krone f.eks. og noen gir meg den. Eller de har full handlevogn, jeg skal kjøpe avisa, og jeg får gå foran de.

Det er bare småting som ikke koster folk noe (utenom kanskje en krone ;) ), men jeg synes sånt er sjeldent for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kaffe av en tilfeldig fremmed person på vei til skolen i dag. DA ble jeg glad :jepp:

Ja, jeg glemte å si at jeg var gutt. Sånt kan virke litt mot sin hensikt og gjerne bli tatt litt dårlig da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et smil kan gjøre underverker! :)

ellers - hjelpe hvis du ser noen som trenger hjelp.

Da jeg var gravid var det ei dame som stoppet meg utenfor kiwi og sa "du er veldig pen" det gjorde absolutt dagen min da jeg følte meg alt annet enn pen ^^

Nei det var deg jeg skulle svare uff. Ja, det kan bli oppfattet litt feil for en kar å si sånt til ei random jente, passer liksom ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad når folk smiler til meg, når ukjente folk sier takk, eller når noen meg et kompliment, feks at jeg ser pen ut i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få komplimenter fra fremmede er noe som kan gjøre meg veldig glad i alle fall. I går på treninga var det en eldre dame som sa til meg at hun var så imponert over rytmen min og at jeg var så spretten :) Og med tanke på at jeg er ei stor jente, for å si det sånn, så var det ganske uvant at noen kalte meg spretten, men setter jo pris på det :)

Generelt det å bli sett av andre på en positiv måte er vel noe de fleste vil like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad når folk oppfører seg som om de er blant venner når de er blant fremmede på f.eks. offentlig transport eller legekontor. Man skal liksom sitte som zombier og ignorere alt rundt seg. Jeg blir glad bare personen sier 'jeg skal av på neste stopp, jeg' i stedet for å skumpe borti meg etter at bussen allerede har stoppet. Og hvis jeg strever med noe (for mye i hendene etc.) så blir jeg veldig glad hvis noen hjelper til. Her om dagen skulle jeg ta på et armbånd på trikken og jeg stresset litt med det, før plutselig ei jente som satt ved siden av meg tilbød seg å hjelpe meg! Fantastisk. Og forrige gang jeg tok tog hadde mannen ved siden av meg en stor pose boller og tilbød både meg og de på andre siden rosinboller. :)

Jeg synes ikke naturlig utgangspunkt for en gutt som vil hjelpe noen er å gå rundt til folk og si at de er pene og spretne. :) Jeg foreslår heller ikke at du skal gå rundt med en stor pose boller, men du må se an situasjonene du kommer opp i og være ditt beste selv i stedet for å planlegge spesifikke ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det ukjente mennesker som smiler til meg på gaten, og det setter jeg stor pris på. Da smiler jeg tilbake og sier hei :)

Ellers har det vært mye forskjellig som ukjente mennesker har gjort for meg. Kommer ikke på alt nå. Men husker spesielt en gang jeg skulle handle på matvarebutikken og hadde et helt lass med ting jeg skulle handle, men da jeg kom inn på butikken hadde jeg selvfølgelig glemt en 10-kroning til å ha i handlevogna. Da jeg innså det og sa "faen" litt lavt for meg selv, kom det en hyggelig mann bortover og gav meg en 10-kroning til vogna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...