Gå til innhold

Hund løper fritt i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herlig video :)

Har hørt at Rottman har et flott gemytt og de jeg har hilst på syns jeg virker mer livlige og vennlige enn to andre rasene hver for seg.

Hvordan har de filmet det? Sykler han ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke ulovlig å ha en hund under kontroll løs.

Joda, på denne tiden av året så er det det:)

Når det ikke er båndtvang er det ulovlig å hunder man ikke har god kontroll på løse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Ååå, for en fin hund :rodmer:

Kan ikke de som er redde for hunder ta litt hensyn til hunden da, se hvor glad den ser ut når den får løpe rundt :) Eieren har jo kontroll uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, på denne tiden av året så er det det:)

Når det ikke er båndtvang er det ulovlig å hunder man ikke har god kontroll på løse

Ja, under ordinær båndtvang, men har var det veldig mange krasse svar og spørsmål om ikke eier er redd for å bli anmeldt. Knutsen har også fått bare positiv omtale av politiet når han går løs.

Edit; båndtvangen eksisterer pga beskyttelse av andre dyr og vilt - ikke mennesker (såframt den ikke plager mennesker ved å gå bort til dem, hoppe osv) og folk her gnåler jo om at Knutsen burde gå i bånd fordi folk kan være redde. Folk er altså ikke redde i vinterhalvåret?

Endret av Zaphireh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å lese så mange konservative holdninger om hundehold/det å ha hunder løse vs i bånd. Synes det var en flott film med en nydelig, lykkelig hund under fullstendig kontroll av sin eier :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd hunder at jeg antagligvis hadde hyperventilert litt og svimt fort av dersom denne kom noe nærmere enn 5 meter. Jeg har fryktelig fobi. fint å se at folk har kontroll, men jeg setter ikke pris på å risikere å møte den der på gata, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd hunder at jeg antagligvis hadde hyperventilert litt og svimt fort av dersom denne kom noe nærmere enn 5 meter. Jeg har fryktelig fobi. fint å se at folk har kontroll, men jeg setter ikke pris på å risikere å møte den der på gata, dessverre.

Har du tenkt å gjøre noe med denne fobien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater barn, ha de i bånd!!

De få som har kontroll på dem kan vel ha dem løse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her var det da en herlig gjeng med sutrete og hysteriske damer. Er dere like redd for alt her i livet som for hunder så må det være kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo sentrum er det båndtvang hele året rundt. Og den hundeeier som tror at han eller hun har "stålkontroll" på hunden sin bør ta seg en pille og levere dyret fra seg til noen som er forsvarlige nok til å skjønne at hunder er dyr med instinkter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir så glad når jeg ser sånne filmer :) Jeg har selv en veldig lyd hund, som sjelden går i bånd. Det er en brukshund (border collie) og han er derfor fritatt fra det kravet. Det gjør det mye morsommere både for meg som eier og for hunden å gå tur, men selvfølgelig kaller jeg han til meg når vi møter noen som gir uttrykk for at de er redde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det da en herlig gjeng med sutrete og hysteriske damer. Er dere like redd for alt her i livet som for hunder så må det være kjedelig!

Etter hva jeg kan se er det kun én her inne som er redd for løse hunder. Er vi fortsatt hysteriske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mange innlegg med den hunden her i dag.

Den er veldig søt og det er fint å se at noen eiere har så godt trente hunder men det er fortsatt ikke lov å la hunder gå løs i Oslo. Spiller ikke noen rolle når på året det er, det er ikke lov.

Og dette innlegget fra linken til anonym forklarer vel grunnen godt nok:

Jeg har en sønn på 8 om ble angrepet som 4 åring av en “snill” Setter i Nordmarka. Selv om hans frykt nå er urasjonell har vi problemer med å ferdes på på Bygdøy, Frognerparken og i marka.

Og noe de fleste hundeeiere ikke er klar over eller gir f* i er at hvis du ikke har kontroll over hunden (at den kommer på innkalling og ikke går bort til tilfeldige mennesker) så har du faktisk ikke lov til å la den gå uten bånd i det hele tatt.

Men når det er sagt er jeg absolutt for egne "hundeparker" der hunder kan løpe løs og sosialisere med hverandre uten at eierene må ta hensyn til alle andre hele tiden. Og det burde ikke være særlig vanskelig å få til hvis hundefolket virkelig går inn for det, jeg mener, hvor mange hundeiere bor det i store byer som f.eks Oslo, Bergen og Stavanger?

Hvorfor ikke lage store kampanjer og samle inn penger? Hvis hundefolket er med å betale er jeg sikker på at kommunene også kan overtales til å spytte i og sette av områder til dem :)

Men dette krever at mange hundeeiere engasjerer seg og legger press på politikerene. Det vil ihvertfall ikke skje av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...