Gå til innhold

Hund løper fritt i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så nettopp denne videoen på et annet forum, og vil gjerne dele den med dere :) Er en Rottweiler som løper i Oslo. Denne hunden går ALLTID løs, uten unntak. Og eier har ståkontroll :)

Syntes denne videoen er fantastisk. Passer fantastisk til sangen, så husk LYD!

http://www.youtube.com/watch?v=f1Pubis2evQ&feature=youtu.be&hd=1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,syntes overhode ikke noe om detta,respektløst overfor andre mennesker!!Det er så mange som er redd hunder,så til alle hundeiere,hold hunden i bånd!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig video (og jeg elsker den sangen!). For meg er det en selvfølge at hundeeiere skal ha kontroll på egen hund, og vise hensyn til de rundt seg. Men det må ikke gå for langt den andre veien heller, hunder og hundehold er faktisk en del av vår kultur og vårt samfunn. Vi skal styres av hensyn til andre, men ikke av andres frykt og fobier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Spiller ingen rolle hvor stålkontroll man tror man har over hunden...en hund er fortsatt en hund, med alle de instinkter som følger med.

Kjenner ei som har drevet med lydighetstrening i alle år. Hun har vunnet med den ene hunden sin alt som er å vinne. Alle i hundemiljøet var satt alltid å så på dem med beundring i øynene.

Hunden hennes gikk alltid løs. I byen, i skogen, blant barn, blant eldre, ja over alt.

Helt til hunden bet en mann i leggen. Ikke bare så det ble et lite sår...men han måtte sy ganske mange sting.

Det eieren ikke visste var at hunden var syk. Man kunne umulig se det, og hunden hadde tydeligvis skjult det så godt den kan (også noe hunder gjør pga instinktet)

Og for å ikke snakke om alle som er redde for hunder. Man kan bli ganske lamslått når man ser en diger rottweiler løpe rundt...og det spiller liten rolle at eieren vet hvor mye kontroll den har over hunden, når absolutt INGEN andre vet det.

har selv hatt mange hunder opp gjennom årene, men jeg tror ikke at jeg har verken stålkontroll eller vet alt om hunder. Derfor så tar jeg mine forhåndsregler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å ha så god trening på hunden sin at den kan løpe løs rundt omkring i byen. Godt jobba.

Men jeg synes likevel det blir feil. Noen er redd hunder, så å traske rundt midt i Oslo sentrum med en løs rottweiler er vel ikke akkurat det lureste sånn sett. Hjelper jo ikke at den er snill og lydig, andre vet jo ikke det.

Og når hunden er så lydig, er det vel ikke vanskelig å få den til å gå pent i bånd og? ;)

Forresten, jeg er ikke redd hunder. Elsker hunder, både store og små, og jeg personlig hadde ikke brydd meg om en løs hund i sentrum. Men man må jo ta hensyn til andre og..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er en kjempe flott video, og at det er supert at noen har stålkontroll på hunden sin på den måten :) Det ligger i Rottweiler rasen tror jeg. Jeg kjenner noen eiere av en herlig Rottweiler som har samme kontrollen på hunden. Jeg tror det har noe med at de er evig trofaste overfor eieren sin.

Jeg syns fortsatt at mennesker bør ha hundene i bånd, av prinsippielle årsaker. En person som er redd hunder kan føle frykt dersom han ser en løs Rottweiler. Og det skal alle hundeeiere respektere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh my, for en pen hund! Har selv en "rottmann" som denne hunden, dog noe mindre og slankere.

At hunden løper løs i Oslos gater er for MEG helt greit, hunden følger tydligvis eieren sin så sjansen for at den plutselig stopper eller løper ut er nok liten.

Men OM den skulle stoppe opp, løpe ut eller interessere seg for noe/noen andre enn eieren så kan det fort bli problemer. Man vet aldri med hunder om når de bestemmer seg for å finne på noe annet.

Konklusjon: Slipp gjerne hunden løs i skog og mark eller der det faktisk er lov til å slippe hunden, men bruk for all del bånd i gatene!

Sukk...Skulle ønske JEG hadde sånn kontroll på hunden min... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel først og fremst hvis det kommer andre bikkjer uten oppdragelse. En annen løs bikkje av samme størrelse og gemytt som liker å markere revier og forsvare terretorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Problemet er vel først og fremst hvis det kommer andre bikkjer uten oppdragelse. En annen løs bikkje av samme størrelse og gemytt som liker å markere revier og forsvare terretorier.

Det blir jo uansett ett problem om man har hunden sin i bånd også.

Løshunden har nok ingen sperrer mot å kaste seg over en hund i bånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

to løse hunder langt vekk er noe helt annet enn to hunder i bånd, eller en løs og en i bånd. Da er de jo i nærheten av hverandre.

Jeg snakker bare av erfaringer, ikkenoe å ta tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxeren til søsteren min gjør det samme, går uten bånd hele tiden og er utrolig lydig.

men jeg blir så forbauset når vi går tur med ham, for han lystrer alltid, hele tiden også uten kobbel, og om vi møter andre som er ute så holder han seg på hennes høyre side hele tiden (slik at vi kan ta tak i båndet med en gang det skjer noe).

Møter vi en annen hund er han ikke interessert i å hilse en gang, og går som regel rett forbi, men alikevel så får søsteren min stygge kommentarer og mange folk flipper jo helt ut når de legger merke til at hun ikke har bånd på ham, de blir ville og sinte (enda han ikke har lagt merke til dem en gang:P).

Jeg mener det hjelper ikke at folk som møter ham flipper helt ut og hyler og skriker, om han skulle "klikket" var det jo fordi noen brøler og veiver med armene etter eieren hans.

Hadde hun ahtt en liten vill terrier uten bånd ville nok ikke like mange reagert :gjeiper:

Jeg skjønner at folk kan bli redde og reagere med sinne når de ser store hunder løse, og vi går sjeldent med han uten bånd når det er folk i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott film, men jeg synes også det er respektløst i forhold til de som er redd for hunder (og det er mange!) Men bra jobba av eieren og ha slik kustus på den. Men blir ikke eier anmeldt forresten? At h*n tør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leonidene

Det er ikkje ein rottweiler, men ein "rottmann" :)

Eg syns det er flott han har kontroll på hunden, men han bør uansett ha på bånd - spesielt når han går rundt midt i byen der det garantert er båndtvang. Det er mange som anser rottweiler/dobbermann og lignende raser som skumle og farlige. Eg liker ikkje å møte på løse hunder, verken med eller uten min hund. Spesielt ikkje når det er løpetid på gang med frøkna mi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er redd for hunder uten bånd burde ikke dra til storbyer i utlandet :fnise: I Berlin så er det sjeldent jeg ser en hund i bånd de aller fleste følger eieren sin. Hvorfor er det så stor frykt for løse hunder i Norge kontra andre land i verden? der også mange av hundene er mer agressive enn de vi har her i Norge. Er nordmenn generelt mer pysete? Utrolig flott video, virker som en lykkelig hund! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine er jo at hvis en sånn hund bestemmer seg for virkelig å angripe, så har ikke den som står i andre enden av båndet noe særlig den skulle ha sagt uansett :)

Jeg har ikke problem med hunder som går uten bånd så lenge de oppfører seg som den der. Men jeg skjønner at båndtvangen gjelder, for det er så jævlig mange idiotiske hundeeiere som tror at "fri oppdragelse" er en fin ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som er redd for hunder uten bånd burde ikke dra til storbyer i utlandet :fnise: I Berlin så er det sjeldent jeg ser en hund i bånd de aller fleste følger eieren sin. Hvorfor er det så stor frykt for løse hunder i Norge kontra andre land i verden? der også mange av hundene er mer agressive enn de vi har her i Norge. Er nordmenn generelt mer pysete? Utrolig flott video, virker som en lykkelig hund! :)

For noe vrøvl, jeg har aldri i noen storby opplevd problemer med at folk ikke har hundene sine i bånd. Det er bare i Norge folk er så selvopptatte.

Det handler ikke om å være pysete, det handler om å bry seg om flere enn seg selv, og å klare å forstå at andre er annerledes. Jeg synes hundeeiere som ikke har bånd på hundene sine er vanskelige, mens de synes jeg er vanskelig. Ingen av oss er vanskelige, vi er bare forskjellige, og det må vi ta hensyn til.

Men når alt kommer til alt, er det ikke noe spørsmål en gang, det er båndtvang i Norge. Heldigvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot båndtvang. Det er også som AnonymBruker over her sier at i andre land går jo hundene løs! Mange villhunder også.

Hva er vitsen med en hund i bånd, hvis den likevel er sterk nok til å dra dit den vil?

Jeg har ikke ville bundet meg med hund enda, så har gått tur med hunder i nabolagene i de forskjellige stedene jeg har bodd de siste årene, og etter kort tid får jeg de såppass lydige at jeg går med de uten bånd, men bare i skogen, for går jeg med de der det er masse folk så er det alltid noen som skal komme med sure kommentarer. Men gjør det også til hensyn av de som er redd (de små søte) hundene.

Jeg syntes bare at båndtvang hindrer hunden i å gjøre det den er bygget for, i løpe rundt i det fri :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke eier anmeldt forresten? At h*n tør...

Det er ikke ulovlig å ha en hund under kontroll løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...