Gå til innhold

småbarn på handletur??


Snupzy

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid nå i min 24 uke og naturlig nok så tenker jeg litt frem i tid:)

jeg blir alenemamma,men ser allikevel frem til det med fryd:)

gleder meg kjempemasse...

men så har jeg begynt å tenke litt....

hva når jeg skal ut og handle? altså når det er snakk om ganske mye...hvor gjør jeg av barnet da? skal jeg gå med både handlevog og vogna til babyen? eller kan jeg kanskje ha babyen i bæresele? noen med erfaring??

og med det samme jeg skriver inn....

hvor mye av hvert plagg i de minste størrelsene bør jeg handle inn før babyen blir født?

tenker da på hvor mange bodyer

hvor mange bukser

hvor mange gensre osv?

noen som vil fortelle litt??

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk mye klær som snuppa arvet fra andre unger. men når jeg var på hadletur, så synes jeg at vogna var en bra plass å plassere barnet. (Babyer sover mye)

Ellers så hadde jeg en bæresele også som jeg brukte en til to ganger på handling. Men det blir tungt etterhvert, om man skal gå mye og stå mye. Så vogn er best.

Klær til baby ja. Jeg kjøpte størrelse 68 til mi. Hu var lita da, men klærne krymper, og min filosofi er at man skal ikke kjøpe klær som man bruker få ganger, ettersom barnet vokser så fort. Har du ingen du kan arve fra?

men for å være på den sikre siden så kan du handle inn slike såkalte baby startpakker.

De gir en pekepinn på hvor mye av hvert slag... men jeg brukte å bade ungen hver dag, med påfølgende rene klær etter hver gang. Det blir altis litt gulp eller andre vesker som kan komme på.icon_smile.gif

Lykke til!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste store matbutikker har handlevogner med babysete! De er kjempefine å ha gullet sitt i! icon_smile.gif Men du får litt mindre plass til mat enn i de vanlige vognene(bare viss du er slik som handler full vogna med en haug på toppen...) Når du har pakket maten i poser, setter du alt ned i handlevogna igjen, og triller både varene og bebien ut i bilen med den!

Ikke lurt å kjøpe for mye klær i den aller minste størrelsen, for da passer de bare 2 ganger! Kjøp heller fra st.3mndr og oppover, og brett heller opp armer og ev. bein!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en pysj og to knytetrøyer i str. 56, så fikk vi en del i str 62. Str 56 varte i to uker. Så vi rullet og brettet opp ermer og hadde sokker på bena utenpå sparkebuksa.

PÅ handletur hadde jeg barnet i vogna, og satte en lite kurv oppå. Så det ble lite storshopping av matvarer når jeg gikk alene.

Har du bil, så er det vogner med barnesete. Kjempegreit. Så triller du helt ut til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...