Gå til innhold

Tør dere spise agurk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men, vet man helt sikkert da at det ikke kan være snakk om flere andre steder? Er det 100% sikkert at de har funnet smittekilden, og at det ikke finnes uoppdagede smittekilder?

Ingenting er 100% sikkert, men hvorfor skal man gidde å bruke kapasitet og energi på å bekymre seg over sånt? La nå fagfolka ta seg av det og lev livet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke som jeg vet. Derfor lurer jeg på hvorfor det skulle være dumt å ikke gå rundt og være redd.

De skrev ikke noe om de spiste norske agurker eller ikke... Virket heller som det var tanken "det skjer da ikke meg" som lå bak

Skrevet

Jeg spiser norsk agurk uten å engste meg. Men når jeg om ikke lenge besøker Nord-Tyskland, kommer jeg til å holde meg langt unna agurk, tomat og salat!

AnonymBruker
Skrevet

De skrev ikke noe om de spiste norske agurker eller ikke... Virket heller som det var tanken "det skjer da ikke meg" som lå bak

Ok. Jeg vet ikke hvor de henter agurken sin så det skal jeg ikke uttale meg om.

Hvor mange er det som har blitt smittet av dette i Europa til nå? Av hvor mange hundre millioner innbyggere? Sjansen er større for å bli truffet av en buss på vei til jobb, så ja jeg våger å satse på at jeg ikke dauer av en agurk. Og særlig ved å velge norsk. Elementær sannsynlighetsberegning tilsier at det ikke er dumt å ikke gå rundt og være redd. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bare skal være redd for E.coli hvis du har dårlig fysisk helsetilstand...

Har spist agurk hver dag, jeg, itillegg til annen frukt og grønt. Vasker det før jeg spise det.

Skrevet

Herregud, det var 240 agurker og alle er beslaglagt. Slutt å sutre. :gjeiper:

:ler:

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg er ikke redd for å bli syk, men kan ikke spsie agurk uansett..iser i tenna :( Agurk som er en av de få salat / grønnsakene ?? jeg liker :P

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Er agurkene her trygge? Tør dere spise agurker nå om dagen?

Hadde tenkt å lage meg en smoothie, men den inneholder agurk.. Har tenkt meg i butikken nå, men vet ikke om jeg tar sjangsen...

Gjør dere?

edit:

Ser denne kanskje burde ligge i et annet underforum??

Jeg ville skylt godt av agurken og spist den. Tviler på at e coli bakteriene er inne i agurken, de er vel heller utenpå, der folk har tatt på med hender som ikke er vaska etter toalettbesøk.

Om du er i tvil ikke kjøp den, eller sørg for at de er dyrka i norge, jeg hadde kjøpt de.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg syns det er veldig mye hysteri med disse e- coli greiene. Det er en bakterie som fins i folks tarmflora og om noe har fått den bakterien i seg så tyder det på dårlig håndhygiene fra den som har plukka grønnsaken.

Jeg tror at om man f.eks steker kjøtt skikkelig eller vasker av grønnsakene skikkelig så går det sikkert bra, og ikke minst vasker henda.

Husk på at det var en person i norge. EN

Skrevet

Jeg driter i e.coli'en og spiser agurk som før!

..men jeg kjøper riktignok alltid norsk agurk og andre grønnsaker så godt det lar seg gjøre.

Skrevet (endret)

Jeg syns det er veldig mye hysteri med disse e- coli greiene. Det er en bakterie som fins i folks tarmflora og om noe har fått den bakterien i seg så tyder det på dårlig håndhygiene fra den som har plukka grønnsaken.

Jeg tror at om man f.eks steker kjøtt skikkelig eller vasker av grønnsakene skikkelig så går det sikkert bra, og ikke minst vasker henda.

Det er vel liten sjanse for at det er èn person med dårlig håndhygiene som har forårsaket dette. Sannsynligvis er det snakk om forurenset gjødsel eller vanningsvann. Mattilsynet mener det ikke er nok å skylle agurkene, i de områdene der grønnsakene er infisert.

Men i dag er det nesten bare norskproduserte agurker på markedet i Norge.

Ja - det er en i Norge. Men 14 er døde i Tyskland og over 1200 smittet. Sikkert ingen grunn til stor bekymring her i Norge - men folk i Nord Tyskland blir jo bedt om å holde seg unna agurk, tomat og salat.

Endret av Havbris
AnonymBruker
Skrevet

Du synser og mener alt for mye du Betty!!

Hva med å begynne å sjekke ut fakta før du forurenser hodene våres med synsingen din?!

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

Nei, vi kjøper ikke agurk nå.

Hysteri eller ikke hysteri, hvorfor ta sjansen når folk faktisk dør pga denne bakterien. Iallefall i Sverige har det vært dødsfall.

Og selv om det bare er noen få mennesker i forhold til innbyggerantallet, så ser jeg ikke noe grunn til å prøve å bli en av de få.

Klarer meg fint uten frem til mysteriet er løst og det er trygt å spise det igjen.

(Og det hjelper jo lite å vaske en agurk når det gjelder denne saken...)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hallo!! Normenn er da det perfekte folkeslag, vi blir da selvfølgelig ikke smittet av sånt, vi trenger da ikke ta forhåndsregler slik som de andre landenes borgere........ Vi er jo udødelige vi!!!

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Du synser og mener alt for mye du Betty!!

Hva med å begynne å sjekke ut fakta før du forurenser hodene våres med synsingen din?!

Nei, for det er sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...