Gå til innhold

Har alle blomsterpottene dine samme farge?


Malou

Er alle blomsterpottene dine i samme farge? (i samme rom)  

  1. 1. Er alle blomsterpottene dine i samme farge? (i samme rom)

    • Ja, selvfølgelig
      16
    • Nei, er du spik spenna gæ'ærn da kvinnfolk!
      36


Anbefalte innlegg

Mulig det er jeg som er litt freak, men for meg er det blitt veldig viktig at alle blomsterpottene i stua har samme farge, gjerne like men i forskjellige størrelser etter behov. Jeg tror sambo synes jeg er litt rar, men jeg lurer på om det er noen andre som er like rare som meg... Hvis alle blomsterpottene dine er i samme farge, er denne fargen da samstemt på noen som helst måte med fargen på veggene? Og hvilken farge har de?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jg synes egentlig at det er litt festlig med forskjellige blomsterpotter, jeg da.. Noen av dem har forskjellig størrelse med er i samme farge, andre har forskjellig farge, men samme fasong. Poenget er at det henger sammen på en måte. Ikke EN knallrosa og resten i lyse farger liksom.

Men alle pottene passer inn altså. De er i samme farge som andre ting, som sofa, gardiner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har fra flere epoker i livet mitt. Men det er noenlunde like som blir tatt frem når jeg trenger en ny potte. Har skapet fullt - kan da ikke ha alt fremme hele tiden.

Når vi flytter skal jeg ha like i hvert rom.

Og jo, jeg juger litt nå - det var ikke meningen. På kjøkkenet er alle like. Og det er snakke om seks-syv styker. Ikke blomster i alle selvsagt, men krydderplanter og småstæsj - bruker noen av dem rett og slett til oppbevaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, de har ikke samme farge alle sammen...

Men jeg har gjerne to og to like potter i hver vinduskarm....og i samme rommet vil jeg veldig gjerne ha potter i nesten like farger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seks blomsterpotter i stua - alle er like. Synes det er det fineste når rommet er lite... Har faktisk like planter i alle også, jeg... :o Pottene er mørkeblå med litt svart i, og plantene oppi er pengeplanter. Blir en fin effekt når stua bare er 20-25 kvadrat.

På kjøkkenet har jeg hvite potter - tre stykker.

Jobbet i blomsterbutikk for noen år siden, så jeg har to store pappesker fulle av blomsterpotter på "lageret" hjemme hos foreldrene mine... Får finne dem fram og sortere når jeg en gang i framtida får litt bedre plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempeviktig at de har samme farge. :ler:

Mine er hvite og fine. Står i stil med veggene. Den ene blå har blitt forvist til gulvet. Stakkars lille blå blomsterpotte. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA SELVFØLGELIG!!! :ler: Alle mine blomsterpotter er zinkbøtter el lign i ulike str. Syns det gir en veldig fin helhet å ha matchende potter siden jeg har mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke!

Vi har en stor leilighet med to (tre) stuer, og har masse planter overalt både i stuene og på kjøkkenet. Har masse forskjellige potter i alle slags farger og fasonger! Men alt passer sammen, og flere steder står like potter (ev. forskjellig størrelse) sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikkje! :ler: *ser seg rundt*

I stova:

3 svarte

1 terrakotta (heiter det det?)

1 beige

3 kvite

1 mørkeblå på golvet

Elles har eg vel berre kvite urner og sinkspann.

Tips til dei som vil ha lik farge på urnene - mal dei! Mamma driv ein del med det - ho har no særs mange svarte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire blomsterpotter i vinduene på kjøkkenet, de er helt like. Har to andre potter på kjøkkenet som står nesten ved siden av hverandre, de er også like.

På stua har jeg to like potter i vinduet (har bare blomster i ett vindu på stua). Ellers i stua har jeg også like potter (men de er helt forskjellig fra de i vinduet...

En annen ting som jeg synes er fint er å ha like planter i pottene som står sammen. Så i kjøkkenvinduet har jeg svigermorstunge, og i stuevinduet orkidéer. Stilig :blunke: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeiiii.... men jeg har 7 sinkbøtter i vinduene i stua. også har jeg tre brune keramikk, en blå og grønn m pus på(kjempesøt, fra dansk keramiker..) På gulvet har jeg to store blå utepotter og på en hylle en høy, firkantet beige m rar plante oppi. Også har jeg div. potter i kjøkkenskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei hei ja jeg prøver og ha så nogelunde like farger i de forskjellige rommene, I stua har jeg sandfarget, på kjøkkenet en annen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har potter i alle mulige størrelser og fasonger og stiler, og jeg synes det er litt koselig jeg da. Men jeg har flere like potter også, bare i ulike farger. Vi har en stor stue med masse blomster, og jeg tror egentlig det ville blitt litt kjedelig med like potter jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig!! :ler:

Alle mine potter er hvite og det er helt bevisst. De står i stil med veggene og da ser det ikke så rotete ut, synes jeg. Jeg velger også planter ut i fra hvilke andre planter de passer sammen med, altså hvilken grønnfarge på bladene osv.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiiii... ærrru gæærn kvinnfolk???? :ler:

Har venner som har alle like i både stil og i farge, og det ser veeeeldig ryddig, stilfullt og ordentlig ut!

Men.... jeg er jo ikke ryddig og ordentlig, så i mitt hjem ville det blitt fryktelig kjedelig med bare like potter.

Har en veldig stilfull og delikat leilighet, og synes det fresher opp litt, og gjør den litt mindre "streng" når jeg putter inn elementer som er litt "rotete", og elsker potter i forskjellig farger og utførelser. (men har gjerne to av hver type/farge, som står blandet i hverandre)

(liker det sammen med krus og servise egentlig også, ha masse forskjellige farger og former, men ikke med masse forskjellige mønstre altså. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...