^me^ Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 alle har vel sin favorittvin, hvilken er din? greit om du nevner hvilken type vin det er. min favorittvin er Kloster Eberbach fra Riesling, den er søt og litt syrlig, halvtørr hvitvin jeg liker bare hvitvin, og den mååå være søt! savner vin altså
Envy Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Jacobs creek eller Vina Maipo tror jeg. Begge fyldige rødviner, runde og gode i smaken
Brunhilde Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Jeg er glad i forskjellige Amaroneviner. De koster litt, men er verd prisen. Amarone er rød og italiensk. Av litt billigere viner liker jeg godt Yellow Tail. Jeg er også glad i Riojaviner og går ikke av veien for viner fra Sør Amerika. Jeg liker rødvin best, hvis jeg skal drikke hvitt skal det være knusktørt. Har egentlig ingen hvit favoritt. Av dessertvin er Tokaji Azsu (ungarsk og veldig søt) favoritten. 1
Mynona Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Av rødvin så er favoritten forskjellige Valpolicella-viner. De aller fleste jeg har smakt er gode egentlig. Har skrevet opp to andre også, men husker ikke hvem av de jeg synes var best: Vigorello 2004. "Super" Toscaner fra Italia. 60% Sangiovese, 40 % Cabernet Sauvignon og Dufouleur Fixin 1er cru Clos du Chapitre 2007 Ellers synes jeg følgende boblerosévin er meget god i sommerværet: Bouvet Rosé Excellence
Gjest Silvermist Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Mine favoritter er absolutt Riojaviner. 1
FrøkenJosefine Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Har enda ikke møtt en sprudlevin jeg ikke har likt... Nam..Cava!
Gjest Normalfordeling Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 Sier også Amaroneviner og de fra Rioja. Av hvitviner så liker jeg ulike typer Chablis og Sancerre. Liker ikke søte viner.
Benedicte22 Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Aaaner fortsatt ikke hva den heter. Vi kaller den bare pinnevinen. En rødvin med en pinne som henger utenpå.
Gjest Silvermist Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Aaaner fortsatt ikke hva den heter. Vi kaller den bare pinnevinen. En rødvin med en pinne som henger utenpå. Ja, den er god, en italiener Edit: Cantina Zaccagnini heter den. Endret 30. mai 2011 av Silvermist
loffen Skrevet 30. mai 2011 #12 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Aaaner fortsatt ikke hva den heter. Vi kaller den bare pinnevinen. En rødvin med en pinne som henger utenpå. Det er en av mine favoritter også. Montepulciano d'Abruzzo er det. Jeg er veldig glad i italiensk vin. Amarone, Barolo, Montepulciano, Masi, Valpolicella, Chianti.. Endret 30. mai 2011 av loffen
Benedicte22 Skrevet 30. mai 2011 #13 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Det er en av mine favoritter også. Montepulciano d'Abruzzo er det. Ah, takk for info, får prøve å huske det. Føler meg litt amatør når jeg fortsatt omtaler den som pinnevinen når jeg har drukket den i flere år. Chianti er også en stor favoritt. Italienske viner er de beste. Før var jeg mest på Spansk, men nå går det kun i italienske. Endret 30. mai 2011 av Benedicte22
Mary Poppins Skrevet 31. mai 2011 #14 Skrevet 31. mai 2011 Jeg er også veldig glad i røde italienere, spesielt Amarone, Barolo, Barbaresco, Nebbiolo. Og Zinfandel fra California (kraftig med god og fyldig smak, nesten litt hint av vanilje. Anbefales!) Av hvite så liker jeg best Sancerre, med noe god sjømat ved siden av
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #15 Skrevet 31. mai 2011 Gi meg en Ripasso di Montalcino og jeg er din.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #16 Skrevet 31. mai 2011 Cannonau fra Argiolas er min absolutte favoritt
Mynona Skrevet 31. mai 2011 #19 Skrevet 31. mai 2011 Har hørt/lest at Polet muligens skal begynne med bilder av etiketter på nettsiden. Tror de har søkt om å få lov til det. Det blir jo knall, for jeg er så dårlig på å huske navn på viner, men etiketten husker jeg alltid. (pleier å ta bilde av etiketten med mobilen når jeg finner en jeg liker)
Kelsier Skrevet 31. mai 2011 #20 Skrevet 31. mai 2011 Sancerre og petit chablis er nok de vinene det går mest av her i heimen.. Utrolig gode!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå