Fluffe Skrevet 31. mai 2011 #21 Del Skrevet 31. mai 2011 noen som vet om en nettbutikk der man trygt kan kjøpe piercing, og der de har et bra utvalg? http://www.piercing-piraten.com/ Har handlet der selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 31. mai 2011 #22 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg har nikkelallergi men tåler kirurgisk stål, hvordan kan det ha seg da? Det virker som om det varierer hvor mye nikkel det er i kirurgisk stål, og også i titan. Men at det jevnt over er mye mer nikkel i kirurgisk stål. Titan er det som det anbefales å bruke i nye hull, eventuelt plastsmykker. At du ikke reagerer kan være fordi du har endt opp med et smykke med uvanlig lite nikkel i seg, eller kanskje kroppen ikke reagerer så mye på akkurat det stedet du har piercingen? Umulig å vite sikkert, men det betyr ikke at det ikke er nikkel i kirurgisk stål. http://forbrukerportalen.no/filer/fil_piercing.pdf Leder i Norsk forening for profesjonelle piercere, Ståle Rekkavik, er klar over at stålsmykker som kalles «kirurgisk stål», inneholder nikkel. Han blir overrasket når vi forteller om funn av nikkel i titansmykkene også. – Forhandlerne påstår at titansmykkene er nikkelfrie! Han forteller at foreningen lenge har bedt om detaljerte produktblader med innholdsfortegnelser. – Slik det er nå, har vi bare forhandlernes ord for at smykkene er i henhold til EU-standard eller nikkelfrie, sier han. Utlekkingsstandarden er den standarden piercerne kjenner, mener Rekkavik. Han var ukjent med at smykker til nye hull ikke kan inneholde mer enn 0,05 prosent nikkel. http://www.piercing.no/?short=smykker Stadig kommer det folk til oss, som brått har problemer med piercingen sin. I 99% av tilfellene heter dessverre feilen "Kirurgisk stål 316 L". Madison bruker Titan i alle nye piercinger og selger kun kirurgisk stål i spesielle tilfeller og i helt spesielt utvalgte kvaliteter. Det er ikke uten grunn. Kirurgisk stål er en gammel kvalitetsmerking, på at en metall-legering som er god nok til bruk i kirurgiske instrumenter. I praksis betyr dette at stålet ikke ruster og at det tåler sterilisering. Det betyr ikke nødvendigvis at det er godt nok til langvarig bruk innenfor huden. De aller fleste typer "Kirurgisk stål" inneholder betydelige mengder nikkel, og skal selvsagt ikke brukes av folk med nikkelallergi. Nikkel gjør metallet blankt og hardt …og man slipper tidkrevende og dyr polering. Ettersom varmen og enzymene i huden får legeringen til å slippe på nikkelinnholdet, så er det fullt mulig å utvikle nikkelallergi ved langvarig bruk av Kirurgisk stål. Dette gjelder selv om du ikke skulle ha anlegg for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 31. mai 2011 #23 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg har hatt navlesmykke i flere år og byttet ofte. Aldri reagert på selve piercingstanga, men noengang på "smykkehenget" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 31. mai 2011 #24 Del Skrevet 31. mai 2011 Det som er rart er at jeg har prøvd å ha piercing i navelen to ganger, men fått betennelse begge gangene. Men ta jeg tok piercing under leppa gikk det helt fint o.O... jeg til og med drakk, klinte og røyka de to ukene jeg egentlig skulle holde meg unna (jaja, vet det var dumt). Før tålte jeg kun gull/sølv i ørene, men nå kan jeg fint bruke billig crap... skjønner det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #25 Del Skrevet 31. mai 2011 Sykt pussig, jeg har byttet den i tungen typ en trilliard ganger, og da må jeg jo en del av de gangene ha endt opp med stang med mye nikkel, men jeg har aldri reagert. Hva annet kan man bruke da, bortsett fra plast, det klarer jeg ikke å ha i tungen for det klør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå