Gå til innhold

Tåler ikke piercing:(

Mri

Anbefalte innlegg

jeg har SÅÅ lyst å ha piercing i nesen og navlen, men tåler det ikke... Har tatt piercing i navlen 2 ganger før, og en gang i nesen, men måtte ta ut etter noen uker/mnd fordi jeg ble så betent.. Da tror jeg det var titan jeg brukte.

Lurer på om det er noen som vet om en type piercing som Alle tåler? Eller en ekstremt bra rens jeg kan bruke? Har så inderlig lyst på :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg tok hull i tungen for en ti-tolv år siden var det vanig at de brukte kirurgisk stål i piercingen. Det skal visst alle tåle, samme matriell som redskapene til legene er laget av.

Men som sagt er det jo en stund siden og mye kan ha hendt sida da.

Du har vel vært på et skikkelig piercing studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg lurer også på hvilken materiale det var i de du tok, og om du tok dem hos seriøse folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kirurgisk stål å det fungerer for meg. Jeg har nikkel allergi men titan er jeg ikke sikker på om jeg tåler. De fleste jeg kjenner tåler kirurgisk stål iallefall.. Som rensesalve bruker jeg Bruledine krem. Synes den er den beste. Smører på morgen og kveld og gjerne et godt lag på kvelden med et plaster over før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CupcakeLotte

Du kan jo ta en tur til piercing studioet å høre med de. Regner med at de har peiling. Jeg har tatt piercing i navlen 3 ganger. De to første ble den veldig betent, men jeg snakket med de jeg hadde tatt den hos og fikk beskjed om at det skulle gå mye bedre den tredje gangen. Husker ikke helt hvorfor siden det er en stund siden, men tror det var pga arrvevet eller liknende. Min er hvertfall veldig fin nå =) Men anbefaler å dra til et studio å høre med de.

PS: Jeg hadde også kirurgisk stål =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor i en Liiten by, og bor ikke i Nærheten av en storby med et skikkelig tattoveringsstudio... :sjenert: Vi har ei dame som reiser hit et par ganger i året for å ta tattoveringer og piercinger, så er litt vanskelig å få snakket med henne hvis man ikke har bestilt time! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CupcakeLotte

Du kan jo kanskje ta en tlf til et annet hvilket som helst studio bare for å spørre om tips til hvilken rens du skal ha, hvilket metall osv. Tror nok de fleste hjelper deg. Du kan jo evt. bare si at du tok den der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor i en Liiten by, og bor ikke i Nærheten av en storby med et skikkelig tattoveringsstudio... :sjenert: Vi har ei dame som reiser hit et par ganger i året for å ta tattoveringer og piercinger, så er litt vanskelig å få snakket med henne hvis man ikke har bestilt time! :sukk:

Da må du kanskje bare prøve å bytte til kirurgisk stål og bytte ut evt. renseproduktet du bruker. Hvilket er det du bruker nå? renser du ofte? Husk å ikke rens for mye, det er ikke bra det heller. Jeg tror at alle profesjonelle piercingstudioer bruker kirurgisk stål når de tar piercinger, så om du har vært hos en profesjonell og ikke tåler de piercingene de setter inn så vet jeg egentlig ikke helt.. Enten så tåler du det rett å slett ikke eller kanskje du renser for mye?? Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar! jeg skal kanskje til trondheim i sommer, så kan vel finne et ordentlig piercingstuio der! håper jeg finner ut av det :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye uvitenhet!

Har man nikkelallergi tåler man som oftest IKKE kirurgisk stål. Dette kan nemlig inneholde opptil 16% nikkel. Det er heller ikke lovlig å sette inn smykker som inneholder nikkel i nye hull, og ergo så har egentlig ikke piercere lov til å bruke kirurgisk stål.

Titan skal per definisjon være nikkelfritt, men jeg som har nikkelallergi har også vært borti titansmykker jeg har reagert på. Det et kun et piercingmateriale man kan være sikker på at er nikkelfritt, og det er plast.

Brulidine skal KUN brukes ved infeksjon, IKKE til daglig rens og ihvertfall ikke to ganger daglig. Det som anbefales å bruke nå er sterilt saltvann pga at det ikke fjerner de bakteriene man må ha i sårområdet.

Og til slutt: Ingen profesjonelle piercing studioer bruker kirurgisk stål når de tar nye hull. Får man tilbud om det så skal man snu og gå igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man nikkelallergi tåler man som oftest IKKE kirurgisk stål. Dette kan nemlig inneholde opptil 16% nikkel. Det er heller ikke lovlig å sette inn smykker som inneholder nikkel i nye hull, og ergo så har egentlig ikke piercere lov til å bruke kirurgisk stål.

Titan skal per definisjon være nikkelfritt, men jeg som har nikkelallergi har også vært borti titansmykker jeg har reagert på. Det et kun et piercingmateriale man kan være sikker på at er nikkelfritt, og det er plast.

Brulidine skal KUN brukes ved infeksjon, IKKE til daglig rens og ihvertfall ikke to ganger daglig. Det som anbefales å bruke nå er sterilt saltvann pga at det ikke fjerner de bakteriene man må ha i sårområdet.

Og til slutt: Ingen profesjonelle piercing studioer bruker kirurgisk stål når de tar nye hull. Får man tilbud om det så skal man snu og gå igjen.

Tåler alle plast da? :rolleyes:

Jeg har aldri kunnet ha øredobber, verken juggel, plast eller ekte gull/sølv, ikke særlig lenge ihvertfall. Kan bruke det en hel dag, men hvis jeg feks sover med øredobber over natta, så vil jeg bli sår i ørene, kan av og til bli småbetent. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å si det til han drittsekken som tok percing på meg. Sa jeg hadde nikkelallergi. Men han putta kirurgisk stål i navelen min. Percingen gravde seg ut gjennom huden min i to månder. VONDT. Jeg viste desverre ikke bedre da jeg til og med var to ganger hos han og han påstod jeg rørte den..eeeeeh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stått i et piercingstudio, sagt jeg har kraftig nikkelallergi og spurt hva slags metall de brukte i i nye hull. Svaret var at de brukte kirurgisk stål, for det var det "ingen" som reagerte på, hvorpå pierceren fulgte opp med "Ja, for du tåler sølv, ikke sant? Da tåler du kirurgisk stål også." Jeg kikka bare himmelfallent på personen, sa at "Nei, jeg tåler faktisk ikke sølv, på lik linje med de aller fleste andre med nikkelallergi", snudde på hælen og gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg har SÅÅ lyst å ha piercing i nesen og navlen, men tåler det ikke... Har tatt piercing i navlen 2 ganger før, og en gang i nesen, men måtte ta ut etter noen uker/mnd fordi jeg ble så betent.. Da tror jeg det var titan jeg brukte.

Lurer på om det er noen som vet om en type piercing som Alle tåler? Eller en ekstremt bra rens jeg kan bruke? Har så inderlig lyst på :sukk:

Tåler du ikke piercing, lar du være å sette piercing. Så enkelt der det.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler du ikke piercing, lar du være å sette piercing. Så enkelt der det.... :sjenert:

Vet at det er "så enkelt".

Skulle bare forhøre meg om det var noen her som hadde litt peiling på hva slags piercing jeg evt kan prøve slik at jeg kan ha piercing. Og jeg har fått svar på det jeg lurte på, takk. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest uAnonymBruker

Jeg har sinnsyk nikkelallergi, kan ikke bruke smykker what so ever. Men har kirurgisk stål i tungen, hatt den i 13 år uten å reagere i det hele tatt, det samme med nesen da jeg hadde der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om en nettbutikk der man trygt kan kjøpe piercing, og der de har et bra utvalg? :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innleg, klapp klapp :) Skulle til å skrive mye av det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nikkelallergi men tåler kirurgisk stål, hvordan kan det ha seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...