AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Del Skrevet 30. mai 2011 Har merket i det siste at jeg har reagert på vaniljeis/fløteis. Rett etter inntak får jeg myeeee luft i tarmene som også kan gi smerter. Dette varer som regel 1-2 dager. Har tatt en slags prøve på sykehuset hvor jeg kom fastende og drakk noe melkegreier for så å ta stikk i fingeren. Fikk som svar at jeg ikke var allergisk. Noen som vet hva jeg kan reagere på i isen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 30. mai 2011 #2 Del Skrevet 30. mai 2011 Hva slags is er det? Jeg reagerer omtrent sånn hvis jeg spiser lett-is, og har funnet ut at den inneholder ganske mye fiber, samt kunstig søtning, som også mange kan reagere slik på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Del Skrevet 30. mai 2011 Ja har merket mest ved lett-is, men også ved vanlig pin-up is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 30. mai 2011 #4 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg vet ikke hva du testet for, men kan du ha laktoseintoleranse? (Hvordan reagerer du på andre melkeprodukter?) Laktoseintoleranse er ingen allergi, men mangel på/for lite av enzymet laktase i tarmen. Da det ikke er en allergi gir det heller ikke utslag på allergitester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #5 Del Skrevet 30. mai 2011 Har for det meste holdt meg unna melkeprodukter en stund pga lavkarbo kosthold. Har endel problemer med magen og det kostholdet har hjulpet meg litt, men har fortsatt endel plager. Tok gastroskopi for en uke siden, vet ikke om de kan finne ut noe ved hjelp av vevsprøver der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarilynM Skrevet 30. mai 2011 #6 Del Skrevet 30. mai 2011 Du kan ha melkePROTEINintoleranse, selv om du ikke slår ut på allergi/laktosebelastning. Dette er det praktisk talt ingen leger som sjekker, da det ikke er en anerkjent diagnose i Norge (Molboland som vi er..) Beste metoden her er å kutte ut ALT av melkeprodukter i 6 uker, for så å spise noe som inneholder melk igjen. Blir du dårlig, så er det å velge mellom frisk mage og vaniljeis. Sjekk også ut: http://www.utenglutenogmelk.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 30. mai 2011 #7 Del Skrevet 30. mai 2011 Enig med MArilynM over her. Jeg har selv allergier, og har tatt fire tester - to hos fastlege og to på sykehus. Det var kun to av testene som slo ut, så allergispesialisten på sykehuset sa jeg skulle prøve meg frem. Da brukte jeg metoden som MarilynM nevner, altså å kutte ut alt som er relatert til en allergi av gangen - f.eks alle melkeprodukter, hvete eller soya i fire uker. Spis eller drikk tingen en dag, og vent to uker igjen. Dersom du får en reaksjon da vil jeg si du er allergisk. Jeg fikk beskjed om å gå etter symptomene og ikke resultatene, siden de som regel kun gir en pekepinn. Håper du finner ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå