Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2003 #1 Del Skrevet 11. november 2003 jeg er egentlig sykepleiestudent, men har alltid angret og funnet ut at det er hjelpepleier jeg vil bli. Har undersøkt litt, og ser ut til at jeg kan søke om å gå opp til eksamen på grunnlaget av praksiserfaringen og kunnskapen jeg har. Jeg vil bli så glad om dette kan ordne seg greit! Pengene (lønna) er uviktig for meg. Det som blir vanskleig er å fortelle andre om valget mitt. Ser for meg at mange vil synes det er ufornuftig osv. Kan forstå det, men vil ikke bli noe jeg ike vil trives som, Trivsel er viktig. Noen som vet om noe som kan hjelpe meg? erfaringer?hva med lånekassen? hva går eksamen ut på?? ¨takker for alle svar silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2003 #2 Del Skrevet 11. november 2003 Helt ærlig, så synes jeg faktisk at du skal fullføre som sykepleier (og da tenker jeg ikke på lønna selv om du kanskje angrer om ti år...). Du kan jo jobbe som hjelpepleier selv om du er sykepleier, f.eks på et sykehjem. Du har mye mer sjanser som sykepleier og du lærer akkurat det sammen som på hjelpepleien, bortsett fra enkelte medisinske ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2003 #3 Del Skrevet 11. november 2003 Enig med gjest over her. Jeg tror du kommer til å angre dersom du blir hjelpepleier istedetfor sykepleier. Som sykepleier har du flere muligheter (selv om du jo ikke trenger å utnytte alle mulighetene med en gang...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2003 #4 Del Skrevet 11. november 2003 kan jeg få spørre hvorfor!?!? jeg går selv 1 året på sykepl, hvor langt er du kommet?? jeg har faktisk hørt at visst du har 1 året på sykepleien kan du søke om hjelpeleiestatus, det var nemlig en på gruppa mi som sluttet for et par uker siden, og hun ble rådet til å gå hele året og deretter søke om dette!!! jeg har selv tenkt mye opp og ned på hjelpepl og sykepl, men alle en spør anbefaler STERKT sykepl fremfor hjelpepl.. så jeg hoppet i det, synes det er veldig tøft til tider, krevende, og det frister egentlig mer med videregående og vanlige prøver som de har på hjelpepl.. men tenk hvor fornøyd du er når du har fullført disse 3 årene, du har jo uante muligheter til å gå videre i alle retninger om du ønsker det etterhvert også!! hvorfor tror du at du vil trives som hjelpepl når du ikke liker sykepl yrket?? er det ansvaret du tenker på? alle i helsevesenet har jo ansvar, så det kan jo ikke si fra seg uansett.. vel vel, jeg ønsker deg lykke til med valget.. men håper for din skyld at du ikke hopper av - du vil garantert angre etter en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #5 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg er den første gjesten som svarte. Jeg er selv sykepleierstudent på det 2.året. Skjønner ikke helt tankegangen din om at du heller vil bli hjelpepleier. Da får du jo all drittjobben! Ta til fornuft jente og fortsett der du er nå (selv om det er vanskeligere), for du kan ta drittjobbene (hvis det er dem du virkelig vil ha...) som sykepleier også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 12. november 2003 #6 Del Skrevet 12. november 2003 Trodde sykepleieryrket var mye mer interessant enn hjelpepleien, større ansvar etc. så jeg forstår ikke at du vil endre det, men selvfølgelig hvis det er det du vil. Jeg tenker å søke sykepleien fra neste høst, for da regner jeg med å få en interessant jobb. Var litt utenom det vanlige, de fleste ønsker seg nemlig motsatt, men selvfølgelig, hovedsaken er at du skal trives med det du holder på med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå