Gå til innhold

Fotballsatsing Vs Kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 (snaart 20, jeei). Jeg møtte en fyr på et opplegg jeg var på i et halvt år i utlandet. (En norsk fyr) Der bodde vi rett ved siden av hverandre på et hotell.. Hvertfall, så fikk vi veldig god kontakt.. og var mye ilag. Det ble ganske seriøst etter hvert, og vi var på en måte sammen. Bare ikke offisielt. Vi hadde det kjempe bra sammen der i de 6 månedene.

Så kom vi til slutt til veis ende i dette opplegget vi var med på, og vi måtte dra hjem igjen til Norge. Her bor vi 8 timer i fra hverandre. Med bil da.. og det går sjeldent fly til der han bor fra her jeg bor. Så det er dyrt å reise dit, og tar en del tid. Blir ikke noe dagstur når jeg først drar på besøk. Så det blir ikke så veldig ofte. Uheldigvis.

Han har spurt meg om jeg vil flytte til han. Han bor i egen leilighet der, spiller på et fotball lag og har en grei jobb. Selvfølgelig har jeg veldig lyst til det. Det hadde vært helt fantastisk. Om noen av dere som leser dette, har vært borti lang distanse forhold, så vet dere nok hvor drit det er! Hvertfall synes jeg det. Å ikke kunne se han hver dag, og å ikke kunne være der med han.

Det som holder meg tilbake er at jeg spiller fotball.. Jeg er egentlig litt god. ( ikke for å skryte) , men så jeg holder på å jobbe meg inn på et toppserielag her hjemme. Eneste damelaget som er i nærheten av han, er noen 4. og 3. divisjonslag som ligger en times tid unna. Så blir på en måte Han Vs Fotballsatsing.

Jeg vil virkelig noe med fotballen, så det ville suge å måtte gi det opp. Men samtidig, så akkurat nå hvertfall, ville det vært værre å gi han opp. Men det kan jo forandre seg over tid. Og begge foreldrene mine har gjort så mye for at jeg skal bli god i fotball. De har betalt alt mulige greier jeg har vært med på. F.eks fotballskole i et halvt år som kostet nærmere 40 000. Så om jeg flytter dit til han, så blir på en måte alt det bare bortkastet.

De vet enda ikke om dette her. De har alltid sagt at de ikke vil pushe meg om jeg ikke vil noe med fotballen. Det er tross alt min drøm, og ikke deres. Selvom jeg vet de hadde blitt gaaanske så stolte. Hehe. Men samtidig, så tror jeg de hadde blitt ganske skuffet om jeg hadde gitt det opp. De elsker å komme å se på kampene mine. Det er ukas høydepunkt her i huset!

Så da sitter jeg altså igjen her, med dette problemet. Fotball Vs Verdens Beste Fyr.

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare høre andres mening og slikt. Selvom det til syvene og sist er jeg som må ta valget.

Men takk for innspill til de som gidder! om noen gidder å lese alt dette da :P ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å gi gode råd, for langdistanseforhold er ikke gøy. Du er ung, og skal du satse på fotballen må du satse nå. Jeg tror at dersom du flytter til ham, og det ikke fungerer, så vil du angre bittert på at du ikke valgte fotballen. Selv om langdistanseforhold er kjipt, så klarer man det i en periode. Da får du muligheten til å satse på fotballen og kanskje skape karriere av det.

Man kan få langdistanseforhold til å fungere (se et par andre tråder her på KG) dersom begge går inn for det. Det er ikke like enkelt å tenke klart når man er forelska, men anbefaler at du prøver å ha is i magen. Dersom dere er "ment to be", har dere uansett mange år foran dere under samme tak :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Psst. Hvis du skal få fotballsatsinga di til å gi full uttelling kan du ikke spille for at det skal bli et høydepunkt i heimen og for at foreldrene skal få noe bra ut av det.

Du må spille for din egen skyld.Fordi du har pasjon for fotballen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei . Greit å høre andre sine synspunkt om det. Takk begge to! ;)

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke intr. i å flytte nermere han da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meretert

IKKE GI OPP FOTBALLEN!!!!!!!

DU, virkelig, hør på meg. Dette kan hvem som helst si. altså at "det kommer flere gutter;):)" og sånn, men tenk over det, flyttemulighetene er mange om dere holder videre kontakt, men jeg syns du skal satse fotball føøørst. Vær litt egoistisk for en gangs skyld du nå, og nyt livet som ung. Jeg har selv gitt opp fotball og får klump i halsen når jeg ser andre spille der ute og ha det gøy og sånn. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt bitter, vil ike du skal ha det sånn. Om du og han kisen er meant2be, det vet du ikke. Men fotballen kan du satse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser HELT bort i fra foreldrene dine sine følelser, hva ville du gjort da? Jeg synes det er en avgjørelse du bør ta i hensyn til dine egne følelser, og de alene...

For å kunne gjøre en karriere av fotball som jente, må du være sinnsykt god, og antagelig flytte ut av landet, er dette noe du vil? Er du sååå god?

Jeg hadde definitivt valgt kjæresten :)

Og når du først tar et valg, må du være 100% i valget ditt, eller så blir hverken forholdet eller fotballen hundre prosent. Du kan for eksempel ikke klandre kjæresten din hvis du dropper fotballen og gi han dårlig samvittighet for det, da funker antageligvis ikke forholdet.

Og hvis du velger fotballen, men hele tiden savner kjæresten og kanskje er litt irritert på foreldre og fotball, vil nok ikke det funke heller.

Stå for valget ditt, uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp fotballen, med mindre du har noe annet du brenner for som du kunne tenke å arbeide med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse går over, men det er ikke alltid det samme med en passion. Du er 19 år og VIL bli forelsket flere ganger i livet. Hvis dere prøver og det går i dass, er kanskje sjansene dine over i forhold til fotballen, og du vil alltid tenke på hva som kunne skjedd, hva som kunne blitt hvis du ikke hadde latt forelskelsen ta overhånd.

Tror sjansen er stor for at du vil angre bittert når forelskelsen går over...(tar vanligvis 8-12 måneder), og følelsene har sluknet, hvis du velger og flytte.

Og som flere nevner her.....er dere en så sinnsykt bra match som du mener å tro, kommer dere til å finne sammen til slutt selvom du velger å la vær å flytte på nåverende tidspunkt ;)

lykke til :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ett damelag i klubben eller byen til typen? Du kan jo også trene sammen med han på hans fritid.

Rettelse:

Beklager, slurvete innleggslesing. Jeg er at 3. divisjo eller eller 4. en time unna er det som gjelder, og da har jeg ikke noe godt innspill.

En nødløsning er å trene med gutter 16, eller å spille "i gata"

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ett damelag i klubben eller byen til typen? Du kan jo også trene sammen med han på hans fritid.

Slik jeg forstår det er det ikke problemer med å få trent, men TS får ikke satset på fotballen hvis hun flytter sammen med kjæresten fordi det ikke er noen gode lag i nærheten. For å gjøre karriere i fotball må man spille på et bra lag. Fotball er ikke en individuell idrett, men en lagidrett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem for han å komme til henne?

Han kan vel flytte til det stedet der hun bor hvis han er seriøs med å fortsette forholdet han begynte med henne, og hun må bli der hun er for å sparke ball.

jeg personlig har flyttet på meg så jeg kunne være med damen min.

Det er faktisk ikke sånn at hun må gi opp alt og flytte. Han kan like godt gjøre det samme.

Spesielt hvis det er lettere for han å flytte på seg..

Hilsen en mann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem for han å komme til henne?

Han kan vel flytte til det stedet der hun bor hvis han er seriøs med å fortsette forholdet han begynte med henne, og hun må bli der hun er for å sparke ball.

jeg personlig har flyttet på meg så jeg kunne være med damen min.

Det er faktisk ikke sånn at hun må gi opp alt og flytte. Han kan like godt gjøre det samme.

Spesielt hvis det er lettere for han å flytte på seg..

Hilsen en mann.

Jeg synes dere burde flytte til Barcelona begge to, fordi der har de både herre og damelag på et tilfredstillende nivå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode innspill her ;) Mange som skriver at han kan flytte på seg også.. Og det kunne han jo forsåvidt. men han flyttet dit for ikke så lenge siden, for å spille på et lag der. Han er fotballspiller han også. Jeg burde kanskje skrevet det i det første innlegget jeg skrev.

Mens jeg srkev dette innlegget holdt jeg egentlig en liten knapp på å flytte til han.. men etter å ha lest det dere har skrevet her, så tror jeg at jeg holder en knapp på fotballen.

Som en del av dere har skrevet, så kommer jeg sikkert til å bli forelsket flere ganger senere. Er bare så sykt drit akkurat nå. Og jeg hater tanken på at han kanskje møter en ny jente der, og blir forelsket i henne. Og går videre.. mens jeg fremdeles er forelsket i han. Og jeg kommer sikkert til å få en del tilbake meldinger på akkurat det jeg skrev nå. At om han er forelsket i meg så gjør han ikke det, og slikt.. Men når vi får sett hverandre så sjeldent som vi gjør nå, så ja.. off.

Uansett, takk for mange gode tilbakemeldinger ;)

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode innspill her ;) Mange som skriver at han kan flytte på seg også.. Og det kunne han jo forsåvidt. men han flyttet dit for ikke så lenge siden, for å spille på et lag der. Han er fotballspiller han også. Jeg burde kanskje skrevet det i det første innlegget jeg skrev.

Mens jeg srkev dette innlegget holdt jeg egentlig en liten knapp på å flytte til han.. men etter å ha lest det dere har skrevet her, så tror jeg at jeg holder en knapp på fotballen.

Som en del av dere har skrevet, så kommer jeg sikkert til å bli forelsket flere ganger senere. Er bare så sykt drit akkurat nå. Og jeg hater tanken på at han kanskje møter en ny jente der, og blir forelsket i henne. Og går videre.. mens jeg fremdeles er forelsket i han. Og jeg kommer sikkert til å få en del tilbake meldinger på akkurat det jeg skrev nå. At om han er forelsket i meg så gjør han ikke det, og slikt.. Men når vi får sett hverandre så sjeldent som vi gjør nå, så ja.. off.

Uansett, takk for mange gode tilbakemeldinger ;)

-TS

Høres ut som du har tenkt nøye gjennom saken, og jeg tror du ikke vil angre på valget du tar. Og husk, kanskje er det du som forelsker deg i en annen først, og ikke han. Hvem vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg blir litt glad når jeg leser at du satser på fotballen, er det noe jeg angrer på her i livet er det at jeg ikke satset på fotballen selv.. (For min del var det ikke en kjæreste som fikk meg til å ikke satse altså, bare at jeg ikke helt trodde at jeg kunne ha ambisjoner om det- noe jeg kunne hatt.)

Det betyr jo ikke at du trenger å velge han helt bort, men hva med at dere begge to tar en "recap" etter sesongen er over i november, og ser hvordan forholdet ligger ann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Kan hende fotballgruppa er villig til å betale hjemreise til deg? Til evt. kamper og helgesamlinger.. Slik er det vertfall i min klubb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende fotballgruppa er villig til å betale hjemreise til deg? Til evt. kamper og helgesamlinger.. Slik er det vertfall i min klubb :)

Hvaa? Trener du ikke med de i ukene, men får spille kamper med de selvom ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballsatsing for en dame? hehehheehhehehehhehhehhehehehehhehe jeg ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...